Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@16:49:01 GMT

در پیش گرفتن سبک زندگی جدید متناسب با الزامات کرونایی

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۸۵۲۳

در پیش گرفتن سبک زندگی جدید متناسب با الزامات کرونایی

ایسنا/گیلان استاندار گیلان لزوم در پیش گرفتن سبک زندگی جدید متناسب با الزامات کرونایی و نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه را متذکر شد.

ارسلان زارع شامگاه گذشته در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با بیان اینکه گیلان در معرض قرارگرفتن در شمار استان‌های با شتاب خیلی تند به سمت اوج گیری ابتلا به کروناست، افزود: مهمترین دلایل ارائه شده بروز وضعیت افزایش ابتلا و بستری بیماران کووید ۱۹ در کشور توسط وزارت بهداشت در ستاد ملی، انتقال ویروس جهش یافته انگلیسی از کشور عراق، رعایت نکردن جدی پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی، شکل گیری اجتماعات، خریدهای پرشمار شب عید و دیدوبازدیدها و سفرهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هم‌صدایی در میان مسئولان و خدمتگزاران و تلاش مضاعف برای مهار این بیماری را موجب زنده نگه‌داشتن امید در دل مردم دانست و اظهار داشت:  با یادآوری شرایط دشوار پیشین در مقاطع مختلف سال گذشته، همچنان بهترین و موثرترین راه مقابله و مهار این همه‌گیری؛ رعایت توصیه های بهداشتی، پرهیز از شکل گیری دورهمی، تجمع و نیز ترددهای غیرضروری است و انتظار داریم همه مردم و مسئولان این موارد را به دقت مراعات کنند تا میزان رعایت دستورالعمل ها افزایش یابد.

استاندار گیلان با تأکید براینکه باید در سخت ترین شرایط هم موضوعات را با جدیت دنبال و مدیریت کنیم، گفت: تمهید مقدمات لازم برای سخت ترین شرایط از جمله افزایش تخت های بیمارستانی در بخش های دولتی و خصوصی، افزودن اکسیژن سازها و دیگر امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز برای آمادگی مقابله با این بیماری در شرایط سخت، اندیشیده شده تا حتی یک بیمار نیز بدون تخت نماند.

وی با بیان اینکه اجرای تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی مشاغل براساس طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی پیام مهمی را به مردم و مسئولان برای رعایت بیشتر دستورالعمل ها ارائه می‌کند، افزود: فرمانداران، اتحادیه های صنفی، کمیته امنیتی و انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی با همکاری بسیج و سمن ها بر رعایت الزامات طرح جامع بویژه توسط اصناف نظارت کرده و مطابق با قانون، با متخلفان برخورد شود.

استاندار گیلان انجام اقدامات اقناعی با تولید محتوای مبتکرانه توسط صدا و سیما و رسانه ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: در این مقطع زمانی؛ رسانه‌ها نقش پر رنگی در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌افزایی عمومی دارند و انتظار دارم صداوسیما و کمیته فضای مجازی ستاد استانی مدیریت کرونا، نسبت به تولید محتوای رسانه‌ای اثربخش در زمینه ضرورت پرهیز از عادی‌انگاری، اقدام کنند.

وی بار دیگر لزوم در پیش گرفتن سبک زندگی جدید متناسب با الزامات کرونایی و نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه را متذکر و یادآور شد: تغییر رفتار اجتماعی و برگزیدن سبک زندگی جدید از جمله خرید اینترنتی و دید بازدید از طریق تماس تصویری و مجازی به جای حضوری، راه اصلی مقابله با کرونا و قطع چرخه زنجیره انتقال بیماری است.

دکتر زارع با بیان اینکه تزریق واکسن به اقشار مختلف جامعه براساس سند ملی واکسیناسیون اجرایی می‌شود، اظهار کرد: مهلت پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا نیز در جهت حمایت از متقاضیان این بخش، تا شهریور ماه امسال تمدید شد.

 وی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت روز ملی فنآوری هسته ای و شهدای این عرصه و پاسداشت تلاش‌های صورت گرفته برای نیل به افتخارات ممتاز در این حوزه گفت: فنآوری هسته ای، نماد خودباوری، استقلال علمی و و تداعی‌گر عزت و اقتدار جوانان این مرز و بوم در عرصه‌های علمی است.

استاندار گیلان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صیاد شیرازی که نامی بلند نه فقط در ارتش بلکه در نیروهای مسلح کشورمان و دفاع مقدس دارد، افزود: از این قهرمان بزرگ به‌عنوان فردی که در مسیر مبارزه، جهاد و دفاع از آرمان‌های بلند ایران اسلامی گام هایی استوار برداشت، یاد می شود.

در این جلسه هریک از رئیسان کارگروه های ذیل ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته و تمهیدات لازم در حوزه های مختلف ارائه کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کروناویروس سبك زندگي استاندار گیلان سبک زندگی جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۸۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت

ایسنا/کرمان فرماندار جیرفت از اعضای ستاد مدیریت بحران خواست تدابیر لازم را جهت برگزاری آزمون سراسری به بهترین نحو اتخاذ نمایند.

احمد بلندنظر شامگاه پنجم اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از حوزه‌های برگزاری کنکور گفت: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به عنوان میزبان برگزاری آزمون سراسری نیز ستاد مدیریت بحران درون سازمانی را شکل دهند.

وی با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع بارش‌های شدید و سیل آسا در روزهای آینده افزود: بخشداران و دهیاران همانند روزهای گذشته آمادگی لازم را جهت مدیریت مناطق و حوزه‌های کاری خود در صورت رخداد شرایط حاد و بحرانی ناشی از بارش شدید باران داشته باشند.

فرماندار جیرفت از همه اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان خواست در روزهای برگزاری کنکور همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون سراسری در روزهای پنجشنبه و جمعه بیان کرد: اعضای ستاد مدیریت بحران نیز باید تدابیر لازم جهت برگزاری آزمون سراسری را به بهترین شکل ممکن اتخاذ کنند تا اینکه داوطلبان و خانواده‌هایشان با آسودگی خاطر و بدون دغذغه‌ از این مرحله عبور نمایند.

وی همچنین بر لزوم بازدید اعضای ستاد مدیریت بحران از خیابان‌های منتهی به حوزه‌های برگزاری آزمون تاکید کرد تا اینکه در رفع موانع اقدام کنند.

وی از مسوولان شهرداری خواست هم اکنون نسبت به بارش‌های احتمالی و آبگرفتگی معابر عمومی تدبیر کنند تا اینکه در این مورد برای داوطلبان در تردد و ایاب و ذهاب مشکلی ایجاد نشود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع کرمانشاه شد
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: با علل تورم که موجب سفته بازی است مقابله کنید/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در آستانه برگزاری کنکور در جیرفت