Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@19:46:10 GMT

چند و چون ثبت‌نام کتاب درسی دانش‌آموزان را بخوانید

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۸۵۵۰

چند و چون ثبت‌نام کتاب درسی دانش‌آموزان را بخوانید

ایسنا/زنجان معاون پشتیبانی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان در رابطه با نحوه و زمان ثبت‌نام کتب‌های درسی دانش‌آموزان توضیح داد.

حسین حسنلو در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به «فرآیند ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱»، اظهار کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای همه پایه‌های تحصیلی و رشته‌ها از امروز (۲۲ فرودین‌ماه) و پایه‌های اول، هفتم و دهم نیز از ۶ تیرماه آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر این اساس، دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم، از ۲۲ فروردین‌ماه تا ۲۲ خردادماه و پایه‌های اول، هفتم و دهم نیز از ۶ تیرماه تا ۱۶ شهریورماه فرصت ثبت سفارش دارند.

این مسئول ادامه داد: ثبت سفارش کتاب‌ها تنها از طریق  پایگاه اینترنتی irtextbook.ir یا irtextbook.com انجام و فرآیند توزیع کتاب‌های درسی نیز از ۲۲ اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد، امکان ثبت‌نام با کد ملی و اطلاعات شناسنامه‌ای دانش‌آموز به فرض قبولی در همان پایه تحصیلی فعلی فراهم و پرداخت‌ها نیز به ‌صورت اینترنتی است.

معاون پشتیبانی اداره‌کل آموزش‌وپروش استان زنجان در رابطه با ثبت‌نام دانش‌آموزانی که مقطع تحصیلی آنان تغییر کرده و یا به مدرسه دیگری منتقل شدند، تصریح کرد: خانواده‌هایی که فرزندشان از مدرسه‌ای به مدرسه دیگر منتقل ‌شده و یا تغییر رشته داده است، می‌توانند از ۱۲ تیرماه اطلاعات خود را ویرایش و اصلاح کنند.

حسنلو یادآور شد: بر اساس اعلام سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارتخانه، میانگین قیمت کتاب‌ها نسبت به سال قبل در پایه‌های مختلف ۲۵ درصد افزایش داشته، به طوری که برای پایه‌های تحصیلی ابتدایی، بیشترین قیمت ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان، در پایه‌های هفتم تا نهم ۶۴ هزار و ۵۰۰ تومان و در پایه‌های دهم تا دوازدهم در رشته ریاضی مبلغ ۸۸ هزار و ۷۰۰ تومان و در رشته علوم‌تجربی ۸۴ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود، البته طبق روند سنوات قبل، برای دانش‌آموزان مناطق محروم و کمتر برخوردار کتاب‌ها به ‌صورت رایگان و یا نیم‌بها ارسال خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی زنجان ثبت نام کتاب درسی دانش آموزان ثبت سفارش ثبت نام کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۸۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند

به گزارش همشهری آنلاین، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ برای دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم که پیش‌تر قرار بود ۲۸ فروردین آغاز شود اما زمانش به تعویق افتاد، از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شد.

ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir انجام می‌شود.

دانش‌آموزان و اولیای آنان در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و ۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، رمز عبور ورود به سامانه است.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.

ورود مدارس به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی از طریق سامانه سیدا انجام می‌شود.

کد خبر 846893 منبع: مهر برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش خبر مهم مدرسه و مدارس دانش آموز

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰ درصدی قیمت کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی جدید
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان | جزئیات درباره ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد
  • قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • فهرست قیمت کتاب‌های درسی سال ۱۴۰۴-۱۴۰۳ + سایت و مدارک ثبت نام
  • ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان مشخص شد
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند