Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید عبدالرضا سیداحمدی مدیر زراعت جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به پیش‌بینی برداشت یک میلیون و ٢٠٠ هزار تن گندم در استان در فصل برداشت امسال، گفت: گندم مهم‌ترین گیاه زراعی در ایران است و در استان هر ساله حدود ۶٠ هزار کشاورز در فصل پاییز کشت این محصول را انجام می‌دهند که بیشترین تعداد بهره‌بردار را در بین محصولات زراعی به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه گندم در تمامی شهرستان‌های خوزستان کشت می‌شود و بیشترین میزان تولید و خرید آن به شوش، اهواز، شوشتر و دزفول اختصاص دارد، افزود: این محصول در خوزستان به علت سطح زیرکشت زیاد آن، بیشترین مصرف نهاده‌ها و اشتغال‌زایی را در کشاورزی استان ایجاد کرده است و هر ساله در فصل برداشت، ۳ هزار کمباین در خوزستان فعالیت می‌کنند.

سیداحمدی اظهار داشت: بیشترین میزان تولید و خرید گندم در شهرستان شوش است و میزان تولید آن در این منطقه به صورت متوسط سالانه، بالای ١٧٠ هزار تن است و شوشتر نیز در رتبه دوم میزان تولید و خرید گندم قرار دارد که در سال‌های پرباران و مناسب تا ١۵٠ هزار تن این محصول تولید می شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به آمادگی خرید گندم از کشاورزان با نرخ تضمینی بوسیله سازمان تعاونی روستایی و شرکت غله و بازرگانی خوزستان تصریح کرد: کشاورزان نیز برای حمایت از تولید و افزایش ضریب خوداتکایی، محصولات خود را تنها به مراکز تعیین‌شده برای خرید تضمینی تحویل دهند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت گندم خرید تضمینی گندم جهاد کشاورزی میزان تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۸۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت گندم از ۴۱ هزار هکتار از مزارع کازرون از فردا دهم  اردیبهشت آغاز می شود  و تا آخر خرداد.

حمید رشیدی با بیان اینکه  ۱۰ هزار هکتار از مزارع گندم این شهرستان آبی و مابقی دیم است افزود: پیش بینی می‌شود حدود ۵۰ هزار تن گندم از این مزارع تولید شود.

وی بیان کرد: با توجه به خشکسالی، کاهش بارندگی و کاهش کیفیت و میزان آب‌های سطحی، نسبت به  پارسال،  ۵۰ درصد کاهش عملکرد داشته ایم.
رشیدی گفت: کریم، دهدشت، قابوس، کوهدشت، ساورز و ارقام آبی سیروان، برات، آران، تیرگان، طلایی و سارنگ از ارقام گندم کشت شده در این شهرستان است.
وی افزود: شرکت غله و تعاون روستایی کازرون به عنوان مباشر ، مسئولیت خرید تضمینی گندم را با قیمت مصوب پایه ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان با توجه به شرایط اُفت بر عهده دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: پنج مرکز خرید و سیلوی شهرستان کازرون آماده خرید گندم از کشاورزان است.
شهرستان کازرون در غرب فارس و در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان