Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-01@05:08:53 GMT

شهادت 4 پلیس راهور با ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۸۶۲۰

شهادت 4 پلیس راهور با ویروس کرونا

از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در ایران 4 پلیس راهور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده و به شهادت رسیدند.

رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: در بهمن ماه سال گذشته ۲۶ نفر از هموطنان را به دلیل خاموشی بزرگراه‌ها از دست دادیم که با برگشت روشنایی به معابر این عدد کاهش پیدا کرد.

به گزارش رکنا،  سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در بین اصحاب رسانه حضور یافت و در نخستین نشست خبری سال ۱۴۰۰  به بیان اقدامات و طرح های پلیس راهور تهران بزرگ پرداخت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد : کارکنان پلیس راهور تهران بزرگ در تمامی ساعات شبانه روز در سطح معابر  و تقاطع های شهر تهران حضور دارند و اگر از آسمان سنگ هم ببارد ماموران ما به خدمتگذاری مشغولند .

وی افزود : در سال 1399 حدود 37 هزار موتورسیکلت در طرح موتوریار مورد آموزش قرار گرفتند و به جای آنکه به پارکینگ منتقل شوند به صورت میدانی وارد کار شده و در کنار پلیس راهور قرار گرفتند و  باید اشاره کرد که این تعداد از موتورسیکلت ها به پارکینگ منتقل نشده و در طرح موتوریار آموزش دیده اند .  

وی گفت : حدود ۴۰ درصد از تصادفات سال ۹۹ مربوط به عابرین پیاده بود و اقدامات زیادی توسط شهرداری تهران انجام شد تا توانستیم سهم عابرین پیاده را ۸ درصد کاهش دهیم.

رئیس پلیس راهور فاتب بیان کرد گفت: حدود ۴۴ درصد از حوادث سال گذشته مربوط به موتورسیکلت بود و نسبت به سال‌های گذشته این حوادث ۸ درصد افزایش داشت و همچنین تردد موتورسیکلت در پایتخت ۱۵ درصد افزایش داشت و ۱۶ درصد از تصادفات سال ۹۹ مربوط به خودروهای سواری است.

وی ادامه داد: در بهمن ماه سال گذشته ۲۶ نفر از هموطنان را به دلیل خاموشی بزرگراه‌ها از دست دادیم. با برگشت روشنایی به معابر این عدد کاهش پیدا کرد.

حمیدی خاطرنشان کرد: ۴ نفر از مأموران پلیس راهور بر اثر  کرونا جان خود را از دست دادند و بیشترین آسیب را از ویروس کرونا  این پلیس دید.

وی افزود :  پلیس راهور تهران برای دومین سال متوالی در کاهش تصادفات و حوادث  ترافیکی موفق و حائض رتبه  برتر بوده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: ۳۷ هزار موتورسیکلتی که باید به پارکینگ منتقل می‌شدند با اجرای طرح موتوریار به پارکینگ نرفتند.

وی گفت: در سال ۹۹ تعداد تصادفات منجر به فوت به حدود ۵۶۰ نفر رسید البته باید صبر کنیم تا پزشکی قانونی آمار نهایی اسفندماه را اعلام کند.

حمیدی با اشاره به برنامه‌های راهور برای سال ۱۴۰۰ افزود: ساماندهی موتورسیکلت سواران، اجرای جدی تری طرح موتوریار، ساماندهی بار شهری، ساماندهی خودروهای جرثقیل‌دار و همچنین ساماندهی حوزه‌های مربوط به عابرین پیاده از اهداف ما در سال ۱۴۰۰ است.

رئیس پلیس راهور فاتب بیان کرد: در حوزه اصلاحات هندسی اقدامات بسیار خوب  و با ارزشی انجام گرفته است مانند پرژه شهید رستگاری مقدم که البته در سطح شهر تهران  هنوز جای کار است و خیلی از زیرگذرها باید راه اندازی شود و خیلی از معابر نیاز به ایمن سازی دارد، همچنین  نصب نیوجرسی در بزرگراه‌ها را دنبال می‌کنیم.

سردار حمیدی بیان داشت : هیچ بزرگراهی نباید دارای گاردریل باشد و در تمام بزرگراهها می بایست از نیوجرسی های مفصل دار استفاده شود که این اقدام از ورود خودروها به لاین مخالف و انعکاس نور خودروها به چشم راننده مقابل جلوگیری خواهد کرد و مزاریای بسیار برتر و بهتری نسبت به گرادریل ها دارد .

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که روزی فرا برسد که آمار تصادفات و جان باختگان به صفر برسد و دیگر شاهد تصادفات جرحی  و فوتی نباشیم .آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا کرونا خاموشی بزرگراه ها کرونا اخبار حوادث تهران کرونا خاموشی بزرگراه ها سهام عدالت قیمت خودرو کرونا ایران کرونا مرد تجاوز جنسی خودکشی آزار شیطانی تجاوز بازیگر سینما و تلویزیون ساعت عکس پلیس راهور تهران بزرگ رئیس پلیس راهور طرح موتوریار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۸۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور با بیان اینکه هوشمندسازی در انجام ماموریت‌ها و ارائه خدمات یکی از اولویت‌های پلیس و مورد تاکید فرمانده فراجا و ریاست پلیس راهور فراجا است، گفت: در همین راستا نیز ما در پلیس راهور تهران بزرگ نیز این موضوع را جزو اولویت‌های خود قرار دادیم و برای تحقق آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام است.

وی با بیان اینکه موضوع ترافیک، موضوعی بین بخشی است که لازم است دستگاه‌های مربوطه در آن مشارکت داشته باشند، اظهارکرد: یکی از اقدامات ما استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی برای کنترل ترافیک و برخورد با تخلفات رانندگی است. در همین راستا نیز جلساتی را با شرکت کنترل ترافیک و چند شرکت دانش‌بنیان و همچنین جمعی از نخبگان دانشگاه صنعتی شریف برگزار کردیم و بنا شد تا زیرساخت‌های استفاده از هوش مصنوعی برای برخورد با تخلفات و نظارت ترافیکی فراهم شود.

برخورد با تخلفات ساکن با کمک هوش مصنوعی

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در فاز نخست برخورد با تخلفات ساکن را در اولویت قرار دادیم، گفت: دو نوع دوربین ترافیکی در سطح شهر تهران وجود دارد، یکی دوربین‌های پلاک‌خوان است که این دوربین‌ها کار خود را انجام می‌دهند و براساس برنامه‌ای که برایشان نوشته شده نسبت به ثبت تخلفات اقدام می‌کنند. نوع دیگر اما دوربین‌های نظارت تصویری است که در حال حاضر حدود ۱۵۰۰ عدد از آن در شهر تهران فعال است و امیدواریم که به زودی نیز افزایش پیدا کند.

موسوی‌پور با بیان اینکه این دوربین‌های نظارت تصویری هوشمند نیستند، گفت: درحال حاضر یک کاربر باید این دوربین‌ها کنترل کند، اما ما به دنبال این هستیم که با استفاده از ظرفیت هوش‌مصنوعی این دوربین‌ها بتوانند معابر را رصد کرده و در صورت وقوع تخلف یا وضعیت غیرعادی نظیر تصادف و ... موضوع ثبت و اعلام کنند. این اقدام امکان اجرا دارد و ما باید سامانه مربوطه را روی دوربین‌ها نصب کنیم.

وی ادامه داد:‌ از طریق دوربین‌های نظارت تصویری می‌توانیم سامانه‌ای را نصب کنیم و این سامانه به شکل هوشمند با تخلفات برخورد می‌کند. همانطور که گفتم ما در فاز نخست برخورد با تخلفات ساکن را در اولویت قرار دادیم و قصد داریم تا در همین سال جاری با تعدادی دوربین کار را شروع کنیم و به مرور آن را گسترش دهیم. ما با استفاده از این سامانه و هوش مصنوعی با دوربین‌های نظارت تصویری نسبت به برخورد با تخلفات ساکن، نظیر پارک در محل ممنوع، پارک دوبل، توقف غیرمجاز، سد معابر و ... برخورد خواهیم کرد.  

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه امکان تعریف محدوده، نوع تخلف و حریم رصد برای این دوربین‌ها وجود دارد، گفت: در صورت اجرا تخلفات به شکل هوشمند رصد و پس از اعمال قانون پیامک آن برای رانندگان متخلف ارسال خواهد شد.

موسوی درپاسخ به این پرسش که موانع اجرای این طرح چیست، گفت: بعد از درخواست ما شهرداری این موضوع را در بودجه امسالش قرار داد، به‌هرحال موضوعاتی نظیر تامین اعتبار و ... در این خصوص وجود دارد.

پیش از این نیز سرهنگ احسان مومنی، معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفته بود که به زودی دوربین‌های ثبت تخلف رانندگی بر روی موتورسیکلت‌های پلیس راهور نیز نصب می‌شود و در فاز اول این دوربین‌ها نسبت به ثبت تخلفات ساکن اقدام خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • داداش کلاه یادت نره 
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود
  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • چند درصد جریمه های رانندگی اشتباهی است؟ ؛ توضیحات مهم رئیس پلیس راهور
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت