Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: پس از جلسات متعدد و مکرر در خصوص ساماندهی فاضلاب بندرعباس تدبیر شد با توجه به هزینه بالای این پروژه، صنایع در راستای اجرای مسوولیت اجتماعی خود در ساماندهی فاضلاب بندرعباس مشارکت کنند.

استاندار هرمزگان از اجرای طرح تصفیه و انتقال پساب فاضلاب بندرعباس جهت استفاده در صنایع توسط شرکت زیرساخت متشکل از هفت بنگاه بزرگ اقتصادی غرب بندرعباس، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی عنوان کرد: مدت زمان زیادی با سرمایه‌گذار قبلی پیگیر اجرای طرح تصفیه، انتقال و استفاده از پساب بندرعباس بودیم اما به دلیل کندی کار و اینکه سرمایه گذار نتوانست کاری از پیش ببرد، با کمک ویژه دستگاه قضایی استان، اجرای این پروژه به شرکت زیرساخت با سهامداری هفت بنگاه اقتصادی بزرگ غرب بندرعباس واگذار شد

وی ادامه داد: بنگاه‌های اقتصادی غرب بندرعباس در این راستا پای کار آمدند و هفت مجموعه بزرگ از آنها شرکت زیرساخت را تشکیل دادند که این شرکت کار بزرگ جمع آوری، انتقال، تصفیه و استفاده از پساب فاضلاب بندرعباس در صنایع را انجام می‌دهد.

استاندار هرمزگان افزود: برای اجرای این پروژه بزرگ دو هزار میلیارد تومان برآورد هزینه شده است که یکی از کارهای خوب و ماندگار بنگاه‌های اقتصادی استان خواهد بود. انتظار داریم دیگر بنگاه‌های اقتصادی غرب بندرعباس نیز به اجرای این کار اضافه شوند.

وی گفت: در این جلسه با تصمیم‌گیری انجام شده، به هیأت مدیره شرکت زیرساخت که مسئول اجرای این پروژه است، تاکید شد که طی سه تا چهار ماه آینده باید کل فاضلاب شهر بندرعباس و ورودی به خورها باید جمع‌آوری و به نقطه‌ای بیرون از شهر منتقل شود تا پس از آن فرآیند تصفیه و انتقال آن به صنایع غرب بندرعباس صورت گیرد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: بنگاه‌های اقتصادی سهامدار این شرکت برای افزایش توانمندی آن میزان سرمایه شرکت را به ۴۰۰ میلیارد تومان خواهند رساند و از این طریق فرآیند ایجاد تصفیه خانه جدید و انتقال پساب صورت می‌گیرد.

همتی اظهار داشت: با توجه به لزوم استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب، بنگاه‌های اقتصادی غرب بندرعباس دیگر اجازه استفاده از آب دریا و آب شیرین کن‌ها را ندارند و باید با توجه به سرمایه‌گذاری صورت گرفته از پساب تصفیه شده استفاده کنند.

وی اضافه کرد: حمایت بانکی و همچنین تامین منابع ارزی از طریق صندوق توسعه ملی جهت تامین تجهیزات تصفیه پساب فاضلاب این طرح انجام می‌شود.

استاندار هرمزگان بیان داشت: این کار ویژه و مشترک بین دستگاه‌ها و نهادهای مختلف موجب می‌شود تا دغدغه مردم بندرعباس در خصوص ورود فاضلاب به دریا و سطح شهر، به زودی رفع شود.

کد خبر 5186348

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری هرمزگان فریدون همتی فاضلاب ویروس کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت های کرونایی گرگان انتخابات 1400 اردبیل ماه مبارك رمضان هفته هنر انقلاب اسلامی وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا اقتصادی غرب بندرعباس بنگاه های اقتصادی استاندار هرمزگان فاضلاب بندرعباس شرکت زیرساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۸۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد نادرخانی گفت: این طرح‌ها شامل اجرای خطوط انتقال شمال شهر خرمدره به طول ۴ کیلومتر، آبرسانی به فاز ۳ شهرک گلدشت، تأمین آب آشامیدنی سایت اداری و مساکن ملی خرمدره، تکمیل مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی سوکهریز است.

وی افزود: احداث ۲ کیلومتر خط انتقال آب روستای فلج، یک کیلومتر خط انتقال روستای قلعه حسینیه، حفر و تجهیز چاه شماره ۱۶ خرمدره و تکمیل مخزن ۴۰۰۰ متر مکعبی خرمدره از جمله دیگر طرح‌هایی است که امسال در دستور کار شرکت آبفا قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بیان کرد: سال گذشته نیز ۱۰ طرح آبرسانی با اعتبار بالغ بر ۹۷ میلیارد تومان در شهرستان خرمدره اجرا و به بهره برداری رسید.

نادرخانی گفت: اجرای ۸۰ میلیارد تومان طرح‌های توسعه‌ای در تصفیه خانه آب ابهر و خرمدره نیز از جمله اقدامات شرکت آبفا در سال گذشته در شهرستان خرمدره بود.

این مسئول یادآور شد: توسعه خدمات آب و فاضلاب به ویژه در حوزه روستایی از اولویت‌های کاری شرکت آبفا در سال جدید است که در این راستا روستای نصیرآباد خرمدره به عنوان نخستین روستای استان، از خدمات جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب برخوردار شد.

گفتنی است شهرستان خرمدره با ۷۵ هزار نفر جمعیت و ۳۴ هزار مشترک یکی از ۸ شهرستان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب در استان زنجان است.

کد خبر 6089966

دیگر خبرها

  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد