Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@12:34:00 GMT

بهار بهترین زمان انجام حجامت است

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۸۷۷۲

بهار بهترین زمان انجام حجامت است

ایسنا/لرستان یک پزشک عمومی گفت: انجام حجامت به روش غیراستریل سبب بروز بیماری‌هایی نظیر هپاتیت،  ایدز و ... می‌شود.

علی مهرزاد صفدری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حجامت موضوعی است که پیامبر اسلام (ص) بر انجام آن تاکید فراوان داشته‌اند.

وی با بیان اینکه حجامت براساس مزاج فرد انجام می‌شود، بیان کرد: نه دسته مزاج در طب سنتی وجود دارد که برای برخی از آنها حجامت بسیار مفید و برای برخی نه تنها مفید نیست بلکه ممکن است ضرر داشته باشد به عنوان مثال فردی که دارای مزاج سرد و تر است نباید حجامت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پزشک عمومی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ نوع حجامت وجود دارد،  اضافه کرد: حجامتی که بیشتر صورت می‌گیرد نوع عام بوده که بین دو کتف انجام می‌شود.

صفدری با بیان اینکه زمان انجام حجامت بسیار مهم است، گفت: بهترین زمان برای انجام حجامت فصل بهار است و چنانچه بجز این فصل، فردی مراجعه کند و بخواهد آن را انجام دهد و مزاجش مشکلی نداشته باشد حجامت صورت می‌گیرد.

وی افزود: بهترین زمان حجامت هنگامی است که ماه قمری(۱۳ تا ۱۸ ماه) کامل می‌شود و در زمانی که قمر در عقرب است نباید حجامت انجام شود.

این پزشک عمومی با بیان اینکه انجام حجامت در روزهای پنجشنبه و جمعه، هنگام اذان مکروه است،  عنوان کرد: باید حجامت در مکانی تمیز و استریل انجام شود.

صفدری با بیان اینکه فردی که می‌خواهد حجامت انجام دهد نباید سیر یا گرسنه باشد، گفت: قبل و بعد از حجامت بهتر است از غذاهایی که طبع سرد (ماهی، ماست و ...) دارند مصرف نشود.

وی با اشاره به فواید حجامت برای افرادی که براساس نوع مزاج می‌توانند آن را انجام دهند، بیان کرد: حجامت از غلبه دم کم می‌کند تا سیستم بدن در حالت بهتری قرار گیرد.

این پزشک عمومی گفت: توصیه می‌شود همه افراد حداقل یکبار حجامت را انجام دهند چرا که برای رفع کسلی، خستگی، خواب‌آلودگی و کاهش غلظت خون بسیار مفید است.

صفدری با تاکید براینکه حجامت باید به روش استریل انجام شود، یادآور شد: انجام حجامت به روش غیراستریل سبب بروز بیماری‌هایی نظیر هپاتیت،  ایدز و ... می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی حجامت ايدز پیامبر اسلام غلظت خون هپاتيت ایدز هپاتیت ایسنا ايسنا انجام حجامت پزشک عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۸۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب‌الاجل قالیباف به دولت ربطی به کرسی ریاست در مجلس دوازدهم دارد؟

یک نماینده مجلس گفت: حدس و پیش‌بینی‌ام این است که مجلس بعدی بیشتر از این درگیر حواشی خواهد بود و تسویه حساب‌های درون حزبی و گروهی انجام خواهد شد. تسویه حساب‌هایی که از الان شروع شده است

به گزارش ایلنا، جلال رشیدی کوچی درباره ضرب‌الاجل رئیس مجلس به دولت درباره مسائل اقتصادی و این که افکار عمومی مطرح می‌کند این ضرب‌الاجل چرا زودتر از این مطرح نشد آیا این اتفاق ربطی به کرسی ریاست در مجلس دوازدهم پیدا می‌کند، گفت: هنگامی که در این زمان انجام می‌شود خواه ناخواه همین ذهنیت ایجاد می‌شود، زیرا قبل از آن هم فرصت بود و این گونه نیست که دولت آقای رئیسی الان سر کار آمده باشد، اما وقتی در این زمان مطرح می‌شود ناخواسته ذهن به این سمت می‌رود که این تقارن می‌تواند همان ذهنیت را ایجاد کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همانطور که به نظر می‌آمد این ضرب‌الاجل در این چند روز که مجلس هم جلسه داشت، جواب نداد چون عملا این چند روز مجلس روی بودجه بود و بعد هم تعطیل شد و هفته آخر هم اختتامیه است و نخود و نخود هرکه رود خانه خود.

وی درباره این‌که آیا دولت از مجلس حساب می‌برد، بیان کرد: الان دیگر خیر مجلس در روزهای آخر خودش است، به جز این‌که زهر چشمی باشد برای مجلس بعدی که اگر این آقایان به عنوان هیأت رئیسه باشند ممکن است بخواهند کاری کنند.

رشیدی کوچی درباره این‌که برخی مدعی هستند که مجلس دوازدهم هم ممکن است وکیل الدوله باشد، گفت: خیر، حدس و پیش‌بینی‌ام این است که مجلس بعدی بیشتر از این درگیر حواشی خواهد بود و تسویه حساب‌های درون حزبی و گروهی انجام خواهد شد. تسویه حساب‌هایی که از الان شروع شده است و آن زمان چه بشود!

دیگر خبرها

  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • ◄ زمان افتتاح فرودگاه کربلا اعلام شد!
  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان
  • ضرب‌الاجل قالیباف به دولت ربطی به کرسی ریاست در مجلس دوازدهم دارد؟
  • همراهی ۱۹ پزشک هلال احمر با زائران حج تمتع خراسان رضوی
  • هر روز چقدر باید بنشینیم، بخوابیم، بایستیم و ورزش کنیم؟
  • دولت با نظام بانکی شوخی ندارد
  • هر روز چقدر باید بنشینیم، بخوابیم، بایستیم و ورزش کنیم؟ علم پاسخ می دهد
  • بهترین روش کاشت موی طبیعی در ایران چیست ؟
  • اقدامات سازمان بوستان‌ها برای مبارزه با سفیدبالک‌ها در فصل بهار