Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-03@03:25:31 GMT

نحوه ارایه خدمات به دانشجویان خوابگاهی

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۸۸۳۹

مجتبی صدیقی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، با تشریح نحوه اسکان دانشجویان در خوابگاه ها در شرایط قرمز کرونایی افزود: دانشگاه ها در شرایط حاد شیوع ویروس کرونا، از تجربه یک سال اخیر برای اسکان دانشجویان در خوابگاه ها در حد اضطرار و ضرورت استفاده می کنند.

وی ادامه داد: البته این اسکان برای دانشجویان دارای پروژه به ویژه تحصیلات تکمیلی است که پروژه های تجربی داشته و نمونه های آنها در آزمایشگاه ها و مزرعه ها نیاز به مراقبت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان امور دانشجویان گفت: ارایه خدمات به این دانشجویان به تشخیص دانشگاه ها با رعایت کامل تر پروتکل های بهداشتی از جمله افزایش فاصله گذاری اجتماعی صورت می گیرد، اما امکان ارائه دروس عملی تا زمانی که شرایط قرمز است، وجود ندارد. 

معاون وزیر علوم با اشاره به حضور تعداد معدودی دانشجوی اسکان یافته در خوابگاه از سال ۹۹ اظهار داشت: دانشگاه ها وضعیت این دانشجویان را از نظر اضطرار و ضرورت برای حضور در خوابگاه بررسی می کنند.

صدیقی درباره اسکان دانشجویان خارجی در خوابگاه ها، خاطرنشان کرد: این دانشجویان نیز مشابه دانشجویان داخل در صورت ضرورت حضور در داخل کشور، با فاصله گذاری اجتماعی این دوره را در خوابگاه سپری می کنند.

رییس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: وقتی دوره بیماری قرمز باشد، شرایط در دانشگاه ها کاملاً ویژه می شود و روال قبلی که در حالت آبی و زرد وجود داشت، اعمال نمی شود.

به گزارش ایرنا، محدودیت‌های کرونایی ۱۰ روزه از روز شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ بر اساس رنگ بندی شهرها اعمال می‌شود و بدین ترتیب در شهرهای با وضعیت قرمز فقط مشاغل گروه یک می‌توانند فعالیت کنند و کارکنان اداره‌ها و سازمان‌ها باید با ۵۰ درصد نیرو فعال باشند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۸۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد

ایسنا/بوشهر امروز ۱۱ اردیبهشت و در آستانه روز معلم، اولین خوابگاه متاهلی دانشجویی دانشگاه خلیج فارس بوشهر با حضور دکتر علی خطیبی معاون اداری، مالی و توسعه منابع وزیر علوم و آیت الله صفایی حائری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افتتاح و کلید واحدهای آن طی مراسمی به زوج‌های دانشجو اهدا شد.

به گزارش ایسنا این خوابگاه ۲۸ واحدی که اولین خوابگاه متاهلی در استان بوشهر نیز محسوب می‌شود، با کمک ستادی وزارت علوم تامین شده است.

گفتنی است در راستای توسعه ظرفیت‌های خوابگاه به ویژه برای دانشجویان متاهل، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات برای افزایش تعداد خوابگاه‌های متاهلی در این استان در حال انجام است.
 
شایان ذکر است، از ابتدای روی کارآمدن دولت سیزدهم و در راستای قانون حمایت از خانواده و جمعیت، نهضت ساخت خوابگاه‌های متاهلی در وزارت علوم شروع شده است و در قدم اول، تا پایان سال ۱۴۰۲ در حدود ۳۵۰ واحد خوابگاه متاهلی مورد بهره‌برداری قرارگرفت که این مقدار تا هفته دولت به ۶۰۰ واحد خواهد رسید.

این در حالی است که تعداد کل خوابگاه‌های متاهلی ساخته شده در عمر آموزش عالی، یعنی از زمان ساخت دانشگاه تهران به عنوان اولین دانشگاه کشور در سال ۱۳۱۳ تا سال ۱۴۰۰، کمتر از ۱۰۰۰ واحد بود.

وزارت علوم دولت سیزدهم با وجود مشکلات موجود در تامین اعتبارات دولتی، با اقداماتی همچون تلاش برای جذب حمایت خیرین و اختصاص زمین‌های بلااستفاده برای ساخت خوابگاه و مولدسازی دارایی‌های بلااستفاده در جهت توسعه هرچه بیشتر خوابگاه‌های متاهلی هدفگذاری نموده است.

هم‌اکنون تعداد ۳۲۰۰ خوابگاه متاهلی در ۵۴ دانشگاه کشور در مراحل مختلف ساخت و تامین منابع قرار دارند و برنامه‌ریزی برای ساخت ۲۶۰۰ خوابگاه نیز در حال اقدام است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران «برتر کشوری» شد
  • اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد
  • خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود
  • ابراز نگرانی کمیسر عالی‌ حقوق بشر سازمان ملل از نحوه برخورد با دانشجویان معترض
  • بازنگری در بودجه دانشگاه‌ها؛ طرح جمهوریخواهان برای فشار به دانشجویان ضدصهیونیستی
  • بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد
  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز