Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:18:16 GMT

حدود یک تن موادمخدر تعطیلات نوروزی در مازندران کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۹۰۶۸

حدود یک تن موادمخدر تعطیلات نوروزی در مازندران کشف شد

به گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با موا مخدر مازندران ، احمد مظفری در نشست کمیته مقابله با عرضه مواد مخدر افزود: این مقدار کشفیات نسبت به مدت تعطیلات نوروز ۱۳۹۹  رشد بیش از ۳۰۰ درصدی را نشان می دهد.
وی گفت که همچنین از ۲۸ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین امسال ۹۸۰ نفر در ارتباط با جرایم مواد مخدر در مازندران دستگیر شدند که از این تعداد ۳۶۵ نفر خرده فروش بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مظفری همچنین از شناسایی و انهدام چهار باند توزیع موادمخدر در همین مدت خبر داد و گفت : در راستای ارتقاء سلامت جامعه و برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ ، ۵۸ طرح و عملیات در سطح استان اجرا شد .

طبق آماررسمی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران سال گذشته ۶ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در استان کشف و ضبط شده بود. بیشترین میزان مواد مخدر کشف شده هم با ۵۹ درصد ، تریاک بود.

همچنین پارسال در مجموع ۱۰ هزار نفر در ارتباط با مواد مخدر در استان دستگیر شدند که ۶ هزار نفرشان خرده فروش بودند.

بررسی ها نشان می دهد که ۶۵ درصد همسر آزاری ، ۵۵ درصد طلاق ، ۱۳ درصد کودک آزاری ، ۲۵ درصد قتل عمد ، ۲۳ درصد نزاع و خشونت ، ۳۰ درصد جرائم کیفری و ۱۰ درصد جرائم مالی به خاطر تهیه ، توزیع و مصرف موادمخدر است.

طرح یاریگران زندگی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران  شعار راهبردی ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال ۱۴۰۰ را یاریگران زندگی ، مشارکت اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد که با مشارکت هه جانبه دستگاه ها و نهاد ها و شهروندان ، آسیب های حوزه مواد مخدر و روانگردان ها در مازندران کاهش یابد.

مظفری از اجرای طرح یاریگران زندگی در یکهزار و ۲۰۷ مدرسه استان به عنوان یکی از طرح های مهم پیشگیری از اعتیاد یاد کرد و گفت : طبق برنامه سال ۱۴۰۰، این طرح باید از ۳۰ درصد فعلی تا ۵۰ درصد مدارس استان را تحت پوشش قرار بدهد.

مازندران حدود چهار هزار مدرسه دارد که بیش از نیم میلیون دانش آموز در آنها تحصیل می کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران هدف طرح یاریگران زندگی را جلوگیری از روی آوردن افراد جدید به اعتیاد دانست و افزود : این طرح  با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی بویژه آموزش و پرورش در حال اجراست.

برچسب‌ها ساری مواد مخدر مازندران ستاد مبارزه با مواد مخدر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری مواد مخدر مازندران ساری مواد مخدر مازندران ستاد مبارزه با مواد مخدر اخبار کنکور شورای هماهنگی مبارزه یاریگران زندگی مبارزه با مواد مخدر مازندران مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۹۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی به نقل از ستاد نظارت گمرکات خراسان رضوی، کارشناسان گمرک دوغارون موفق شدند با استفاده از دستگاه ایکس ری کامیونی، حین کنترل کامیون‌های ورودی به کشور، این مواد را کشف کنند.   مواد کشف شده از نوع هرویین فشرده و شیشه، به طرز ماهرانه‌ای داخل کابین راننده جاسازی شده بود.

دیگر خبرها

  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • آغاز مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی در بخش نگین کویر فهرج
  • غافلگیری حاملان ۴۳۵ کیلو موادمخدر در ریگان
  • دستگیری هجده خرده فروش مواد مخدر در کیش
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی