Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۱۲ نفر از محیطبانان و کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست، اساتید، اعضای هیات علمی و متخصصان محیط زیست، کنشگران و سمن‌های محیط‌زیست و اعضای جامعه شکارچیان قانونمند، فعالان حوزه قرق­‌های اختصاصی و حفاظت­گاه­‌های مردمی درنامه‌ای به رئیس قوه قضاییه خواستار رسیدگی فوری به شهادت محیط بانان زنجانی و صدور رای قاطعانه برای عاملان آن شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن نامه خطاب به حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی آمده است: «همانگونه که استحضار دارید در مورخ ۱۷ فروردین ماه سال جاری دو تن از محیط‌بانان استان زنجان به نام‌های مهدی مجلل و میکاییل هاشمی در تعقیب و گریز با افراد شروری که برای کشتار حیات­ وحش وارد منطقه حفاظت شده «فیله­ خاصه» استان زنجان شده بودند مورد اصابت گلوله قرار گرفته و با شلیک تیر خلاص به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

این جنایت که با قساوتی هر چه تمام در حق سربازان خدوم محیط زیست صورت گرفته است قلب ملت شریف ایران و هر دوستدار طبیعتی را به درد آورده است.

امضاکنندگان این نامه که شامل بیش از ۱۰۰ نفر از محیطبانان و کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست، اساتید، اعضای هیات علمی و متخصصان محیط زیست، کنشگران و سازمان­های مردم نهاد حوزه محیط‌زیست همچنین اعضای جامعه شکارچیان قانونمند، فعالان حوزه قرق­های اختصاصی و حفاظت­گاه­های مردمی می­باشند، این ضایعه اندوه‌بار را به ملت شریف ایران به ویژه خانواده مکرم این دو شهید، جامعه علاقه‌مندان و فعالان محیط‌زیست و همه محیط‌بانان کشور تسلیت عرض نموده، ضمن محکومیت این واقعه دهشتناک، از محضر دستگاه قضا برای رسیدگی فوری به این جنایت و صدور رای قاطعانه برای عاملان به نحوی که موجب درس عبرتی برای سایر متجاوزان به جان محیط‌بانان و عرصه‌های طبیعت کشور شود، خواستاریم.

از خداوند متعال برای آن شهدای عزیز، رفعت جایگاه و غفران الهی را مسئلت می‌جوییم.»

/ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: محیط بانان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۹۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری از مشاهده یک نفر پلنگ برای دومین بار در منطقه حفاظت شده سبزکوه خبر داد.

سعید یوسف‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال وبختیاری با اشاره به مشاهده یک نفر پلنگ در منطقه سبزکوه، اظهار کرد: مأمور یگان حفاظت محیط‌زیست استان حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه موفق به ثبت تصویر یک قلاده پلنگ ایرانی شد.

وی افزود: این تصاویر توسط محیط‌بان ملک‌آرا خلیل طهماسبی در منطقه حفاظت شده سبزکوه ضبط شده است و دومین ثبت پلنگ در منطقه حفاظت شده سبزکوه و اولین ثبت در سال‌جاری است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه پلنگ ایرانی، گونه در خطر انقراض جهانی است، افزود: گونه پلنگ در رأس اکولوژیک قرار دارد و حفاظت از آن به معنای حفاظت از کل زیستگاه است.

یوسف‌پور تصریح کرد: در حال حاضر ۴۳۲ گونه جانوری در مناطق حفاظت شده استان ثبت شده است که از این تعداد، ۴۶ گونه از مجموع پستانداران به شمار می‌روند.

وی اضافه کرد: از مجموع گونه‌های در معرض خطر نیز تاکنون چهارگونه شامل بالابان، کرکس مصری، اردک سر سفید و پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده چهارمحال‌وبختیاری به ثبت رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به منطقه حفاظت شده سبزکوه، تاکید کرد: منطقه حفاظت‌شده سبزکوه با مساحت بیش از ۵۱ هزار هکتار، زیستگاهی ارزشمند با تنوع زیستی غنی و منحصر به فرد در چهارمحال‌وبختیاری است که در ۱۵۰ کیلومتری مرکز استان و ۳۰ کیلومتری شهر لردگان و در شهرستان‌های کیار و بروجن قرار گرفته است.

یوسف‌پور گفت: زیست‌بوم ویژه، تنوع گیاهی، وجود دره‌های عمیق و جنگل‌های بلوط و کوه‌های زاگرس، بهترین شرایط را برای زیست گونه‌های جانوری مانند پلنگ، کل و بز وحشی، خرس قهوه‌ای و دیگر جانداران در این محدوده تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در چهارمحال‌وبختیاری یک اثر طبیعی ملی، یک پارک ملی، یک پناهگاه حیات‌وحش و شش منطقه حفاظت‌شده وجود دارد که در مجموع حدود ۱۵ درصد مساحت این استان را در برمی‌گیرند.

پیش از این نیز، حضور پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده چهارمحال‌وبختیاری توسط محمدرضا احمدی مسئول منطقه حفاظت شده سبزکوه در سال‌جاری ثبت شده است و پیش‌بینی می‌شود حضور پلنگ در دیگر مناطق حفاظت شده استان نیز به ثبت برسد.

کد خبر 751110

دیگر خبرها

  • ملاقات مردمی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با هدف رسیدگی به مشکلات
  • ملاقات مردمی رییس سازمان حفاظت محیط زیست با هدف رسیدگی به مشکلات
  • اصفهان قطب مدیریت پسماند در کشور است
  • سازمان محیط زیست عزم خود را برای تحقق شعار سال جزم کرده است
  • دوازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین آغاز شد
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست