Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-03@03:15:18 GMT

«ماهیت حوزه سکولار» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۹۵۷۹

«ماهیت حوزه سکولار» منتشر شد

«ماهیت حوزه سکولار» واکاوی معنا و مفهوم سکولاریسم و سکولاریزه شدن حوزه‌های علمیه و راه‌های برون رفت از آن از دیدگاه مقام‌معظم‌رهبری، توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

خبرگزاری میزان - «ماهیت حوزه سکولار» واکاوی معنا و مفهوم سکولاریسم و سکولاریزه شدن حوزه‌های علمیه و راه‌های برون رفت از آن از دیدگاه مقام‌معظم‌رهبری، توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواندن این کتاب به طلاب و اساتید حوزه‌های اسلامی پیشنهاد می‌شود.

امروزه که انقلاب اسلامی ایران، به چهل سالگی رسیده، بیش از هر زمان دیگری، در معرض خطر نفوذ اندیشه‌های سکولاری قرار گرفته است. دشمنان انقلاب به درستی دریافته‌اند که برای تهی کردن نظام و انقلاب از داخل، باید به سراغ حوزه‌های علمیه رفت و «حوزه علمیه» را به عنوان بزرگترین حامی انقلاب اسلامی و اصلی‌ترین تغذیه‌کننده فکری و معرفتی نظام جمهوری اسلامی، به سمت سکولاریسم رهنمون کرد. بر همین اساس، «حوزه سکولاری»، تعاریف و مبانی آن و آسیب‌های پیش روی این نهاد مقدس، یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین مباحثی است که همواره در معرض بحث و بررسی محققان و صاحب‌نظران قرار گرفته است. در این میان، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مباحث مبسوطی را در این زمینه ایراد فرموده‌اند.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

این کتاب با استفاده از فرمایشات معظم له، به تبیین ماهیت و مؤلفه‌های «حوزه سکولار» از منظر ایشان خواهد پرداخت. در این تحقیق، ابتدا به تبیین معنای سکولاریسم و همچنین دیدگاه مقام معظم رهبری درباره این اصطلاح می‌پردازیم. پس از آن نیز مباحثی مانند: «سکولاری شدن حوزه‌ها»؛ «آرزوی دیرینه دشمنان»، «خطر نفوذ اندیشه سکولار در حوزه‌های علمیه»، «مؤلفه‌های حوزه سکولار»، «آفات سکولار شدن حوزه‌ها»، «حوزه انقلابی؛ راه برون‌رفت از چالش سکولاریسم»، «نقش تاریخی روحانیت در نهضت‌ها و انقلاب‌ها»، «دلایل لزوم سیاسی بودن حوزه و روحانیت»، «نظام جمهوری اسلامی؛ محصول بارز حوزه ضد سکولاری»، «نسبت بین حوزه و نظام اسلامی»، «انقلابی گری حوزه‌ها؛ مؤلفه‌ها، آسیب‌ها و مسئولیت‌ها» و همچنین «جریانات سیاسی حوزه»، به تفصیل از منظر مقام معظم رهبری، بحث و بررسی خواهد شد.

گزیده از متن:
وای بر این علمای ساکت! وای بر این نجف ساکت! این قم ساکت! این تهران ساکت! این مشهد ساکت! این سکوت مرگبار، اسباب این می‌شود که زیر چکمه اسرائیل، به دست همین بهاییان، این مملکت ما، این نوامیس ما، پایمال بشود. وای بر ما و بر این اسلام! وای بر این مسلمین!‌ای علما، ساکت ننشینید، نگویید علی مسلک شیخ رضوان الله علیه والله شیخ اگر حالا بود تکلیفش این بود...
(امام خمینی رضوان الله علیه).

«ماهیت حوزه سکولار» واکاوی معنا و مفهوم سکولاریسم و سکولاریزه شدن حوزه‌های علمیه و راه‌های برون رفت از آن از دیدگاه مقام‌معظم‌رهبری در قطع رقعی و ۹۶ صفحه و به کوشش علی‌اکبر عالمیان به رشته تحریر درآمده و توسط انتشارات شهیدکاظمی روانه بازار شده است.

علاقه‌ مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهید کاظمی و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را با تخفیف تهیه نمایند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار ادبیات انتشارات شهید کاظمی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات انتشارات شهید کاظمی دیدگاه مقام معظم رهبری انتشارات شهید کاظمی حوزه های علمیه برون رفت شدن حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۹۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، حجت الاسلام مهدی پورآرین معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد قزوین گفت: این نمایشگاه  با هدف تمرکز بر فعالیت‌های مهدوی در حوزه‌های پژوهش، آموزش، فرهنگی و تبلیغی در طبقه همکف کتابخانه مرکزی دانشگاه برپا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه ۸ غرفه با موضوعات خداشناسی، مکتب اهل بیت (ع)، شناخت واقعی امام زمان (عج)، تاریکی‌های عصر ظهور و فتنه‌های آخر زمان فعال است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: این نمایشگاه می‌تواند با حضور استادان برجسته در حوزه مهدویت به استادان، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه و سایر دانشگاه‌های استان و دانش آموزان در حوزه‌های پژوهش، آموزش، فرهنگی و تبلیغی ارائه خدمات داشته باشد.

دیگر خبرها

  • لیست ۱۶ نفره جبهه پایداری و شورای ائتلاف منتشر شد
  • لیست نهایی جبهه انقلاب برای انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران منتشر شد
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • مراسم تقدیر از استادان برتر حوزه علمیه اصفهان
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد
  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین