Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@20:43:25 GMT

بنیاد مسکن ۲ میلیون مسکن روستایی کشور را سامان بخشید

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۹۶۸۴

بنیاد مسکن ۲ میلیون مسکن روستایی کشور را سامان بخشید

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین روحانی‌نژاد روز یکشنبه در دیدار با استاندار کرمان با بیان اینکه این نهاد موظف است که برای محرومان سرپناه ایجاد کند افزود: خوشبختانه تاکنون فعالیت‌های خوبی در این راستا داشته و توانسته در اکثر روستاهای بالای ۲۰ خانوار نقاط مختلف کشور اقداماتی انجام دهد.

وی اظهار داشت: علاوه بر عمران روستایی، مشارکت در بخش‌های مختلف همچون ایجاد جداره‌ها و موانع در حوادث و بلایای طبیعی، ساختن پل‌ها جزو برنامه‌های این بنیاد قرار دارد و همچنین بازسازی مناطق حادثه دیده در روستا و شهر را برعهده گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۷۰۰ هزار واحد مسکن روستایی را طی سال‌های گذشته بازسازی کردیم و طی ۱۰ سال آتی روستاهای کشور را به وضعیت ایده‌آل می‌رسانیم تا با ززله کمتر از ۶ ریشتر فرو نریزد.

وی بیان داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اجرای طرح‌های مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و در پروژه اقدام ملی زیر ۱۰۰ هزار نفر را پوشش داده است و برخی از شهرهای بزرگ نیز در برنامه قرار داد.

حجت الاسلام روحانی‌نژاد افزود: بنیاد مسکن اکنون برای ساماندهی به حاشیه شهرها، سکونت‌گاه های غیر رسمی و بافت های فرسوده ورود کرده و خوشبختانه ظرفیت فنی، اجرایی و ماشین آلات موجب ورود جدی این نهاد با توان رفع مشکلات حاشیه شهری را در جغرافیای کشور شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های دیگر همچون مترو، بزرگراه سازی تصریح کرد: بنیاد مسکن فعالیت‌های مطلوبی در استان کرمان برجا گذاشته و از این دست می‌توان به مسکن شهری و محرومان اشاره کرد.

وی عنوان کرد: چند اتفاق مثبت ازجمله بازسازی‌های پس از سیل در دولت تدبیر و امید و سایر زلزله‌ها رخ داد که ۱۰۰ هزار واحد مسکن محرومان در برنامه قرار گرفت که سهم کرمان از این میزان ۱۰ هزار واحد است.

روحانی‌نژاد افزود: در این طرح‌ها با پرداخت ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان کم بهره و همچنین به خانواده های کم‌بضاعت از محل حساب ۱۰۰ امام برای تکمیل طرح‌ها اقدام می‌شود.

وی گفت: وسعت فعالیت‌های بنیاد مسکن در استان کرمان قابل قدردانی است و انتظار داریم که این استان نیز از بنیاد حمایت کند و مردم هم با کمک به این حساب می‌توانند برای کمک به ایجاد سرپناهی برای محرومان اقدام کنند.

برچسب‌ها مناطق محروم کرمان بنیاد مسکن مسکن استانداری کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مناطق محروم کرمان بنیاد مسکن مناطق محروم کرمان بنیاد مسکن مسکن استانداری کرمان اخبار کنکور بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۹۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند

مجید جودی معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر روند ساخت پروژه‌های مسکن روستایی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رو به رشد است گفت: هم اکنون شاهد آن هستیم که تمامی پروژه‌های مسکن روستایی توسط روستاییان و با استفاده از ظرفیت های مردمی ساخته می شود.

او یادآور شد: ساخت مسکن روستایی نمونه بارز استفاده از ظرفیت‌های مردمی و اعتماد به این بخش است که باید تمامی بخش ها به آن توجه کنند.

جودی توضیح داد: دولت باید به استفاده از ظرفیت‌های مردمی در این زمینه توجه کنند و در سایر پروژه‌های نهضت ملی مسکن از ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی استفاده کند.

وی اظهار کرد: در صورتی که تسهیلات مسکن روستایی به موقع از سوی بانک‌ها پرداخت شود روند به کارگیری ظرفیت های مردمی هم بیشتر خواهد شد. 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • امنیت لازمه توسعه است/لزوم رسیدگی به مسکن محرومان در کردستان
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند