Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:32:58 GMT

اصلاح مناطق حاشیه‌نشین رسالت خطیر بنیاد مسکن است

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۴۹۸۳۴

اصلاح مناطق حاشیه‌نشین رسالت خطیر بنیاد مسکن است

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز یکشنبه در دیدار با کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی، افزود: پدیده حاشیه نشینی نتیجه رشد مهاجرت از روستاها، نبود توان کافی در تامین سرپناه مطلوب، وجود بیکاری و اشتغال کاذب است و اگر وضعیت حاکم بر مناطق حاشیه نشین به درستی مدیریت نشود، می تواند جامعه را با چالش مواجه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی ادامه داد: زندگی حاشیه نشینی و کنش متقابل اعضای ساکنان این مناطق، عامل به وجود آورنده فرهنگ خاصی است که با فرهنگ متداول حاکم بر جامعه شهری تفاوتهایی دارد و متولیان امر به خصوص بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید برای مقابله جدی با این پدیده، زمینه استفاده از ظرفیت همه دستگاه های اجرایی را فراهم کند.
امام جمعه اراک اظهار داشت: توجه به خانواده‌های معلولان، ایتام، محرومان و نیازمندان در حوزه مسکن نیز امر مهمی است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید در در دستور کار قرار دهد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: ایران کانون بیش از ۳۰ حادثه غیرمترقبه است که با وقوع هر یک از این حوادث ممکن است خسارات جبران‌ناپذیری بر کشور وارد شود.
وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته خسارت‌های بسیاری در نتیجه سیل و زلزله به کشور تحمیل شد که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی در اصلاح شرایط، بازسازی و مقاوم سازی مسکن اقشار مختلف جامعه داشت.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اولویت‌بندی در کارها، عارضه‌یابی و نقشه تفصیلی را از مهمترین عوامل موفقیت در امور عنوان کرد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید با همکاری خیران مسکن ساز نسبت به حل مشکل مسکن کشور بیش از پیش تلاش کند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: قیمت مسکن در سال‌های اخیر به طور چشمگیری افزایش داشته که این مهم باید با پایین آوردن قیمت زمین و مصالح ساختمانی مدیریت شود.
وی معماری اسلامی را یکی از گام‌های مناسب در احیای سبک زندگی ایرانی و اسلامی مورد نظر رهبر معظم انقلاب دانست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی نیز گفت: این نهاد انقلابی در ۲ حوزه مسکن روستایی و شهری فعالیت می‌کند که در حوزه شهری کوی کوثر اراک یکی از طرح‌های شاخص ملی محسوب می‌شود که تا کنون بیش از یک هزار خانوار در این منطقه ساکن شده‌اند.

محمدرضا رضافرح افزود: طرح مسکن مهر در استان مرکزی به اتمام رسیده و ۴۰۰ واحد از مجموع ۲ هزار واحد طرح ملی مسکن نیز در مرحله اجرایی قرار دارد.

وی ادامه داد: بیش از هفت هزار واحد مسکونی روستایی و شهری استان مرکزی در سیلاب بهار سال ۹۸ تخریب شدند که تمامی این واحدها ساخته و بیش از پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض و ۳۸ هزار تن سیمان رایگان به خسارت دیدگان اعطا شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مرکزی بیان کرد: تفاهم نامه ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای محرومان این استان آبان ماه پارسال منعقد شد که اکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رضافرح اظهار داشت: ساخت ۸۰ واحد مسکونی همراه با ۸۵۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض ویژه خانواده‌های ۲ معلول و ساخت ۳۰ واحد مسکونی همراه با ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض ویژه ایتام از مهمترین اقدامات اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی در سال گذشته است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ و افتتاح حساب ۱۰۰، در ۲۵ اردیبهشت ماه فعالیت خود را آغاز کرد.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی بنياد مسكن انقلاب اسلامی امام جمعه اراک حاشیه نشینی بزهکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی بنياد مسكن انقلاب اسلامی اراک استان مرکزی بنياد مسكن انقلاب اسلامی امام جمعه اراک حاشیه نشینی بزهکاری اخبار کنکور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واحد مسکونی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۴۹۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومان در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سید خلیل منبتی در نشست مشترکی که با حضور شهرداران مناطق مشهد و مدیران بنیاد مسکن خراسان رضوی به مناسبت سالروز افتتاح حساب 100 امام (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: نیروهای شهرداری مخلص و کاردان و کاربلد هستند، در بنیاد مسکن خراسان رضوی نیز شاهد فعالیت خوب همکاران هستیم و در هر گوشه‌ای از کشور و در هر شرایطی اعم از سرما و گرما همه پای کار نظام و خدمت رسانی به مردم هستند، در واقع هر کاری که بر زمین مانده، بنیاد مسکن بر دوش کشیده است.

وی به ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در تأمین پروژه‌های ‎مسکن از جمله نهضت ملی، مسکن محرومین و مسکن طلاب، پرداخت و افزود: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از 1500 واحد مسکونی برای محرومین و افراد کم‎ درآمد مانند مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی در حال ساخت است.

منبتی عنوان کرد: عملیات عمرانی 3500 واحد دیگر نیز در سراسر خراسان رضوی در دستور کار قرار دارد و در تلاش هستیم با حداقل آورده سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آن‎ها فراهم کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن در بحث مشهد طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی بسیاری را در شهرستان‌های زیر 50 هزار نفر، روستاها، بخشداری‌ها و... در دست اجرا دارد.

وی یکی از ویژگی‌های بنیاد مسکن را درآمد هزینه ذکر کرد و افزود: بنیاد مسکن نیز همانند شهرداری هیچ بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کند و این یک امتیاز محسوب می‌شود.

منبتی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم دست در دست هم و با مشارکت و همکاری سایر نهادها گره از کار مردم بگشاییم و بیشتر در خدمت مردم باشیم.

به گزارش تسنیم، در ادامه این نشست، شهرداران مناطق 12 گانه مشهد، به نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند؛ هماهنگی و همکاری در توسعه شهر، آمادگی برای انجام پروژه‌های مشترک بین شهرداری و بنیاد مسکن همچون ساخت وساز، افزایش همکاری بین شهرداری و بنیاد مسکن، بررسی معضلات حاشیه شهر مشهد و تلاش برای حل آن، ظرفیت مناسب منطقه ثامن برای همکاری و آمادگی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌هایی در این منطقه و... بخشی از مباحث مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد