Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@21:52:51 GMT

جشن «هلال رمضان» در آران و بیدگل برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۰۰۱۹

جشن «هلال رمضان» در آران و بیدگل برگزار می شود

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع) گفت: در آستانه حلول ماه رمضان و سالروز میلاد حضرت محمد هلال بن علی(ع) جشن «هلال رمضان» با سخنرانی حجت الاسلام ناصر رفیعی در شهرستان آران و بیدگل برگزار می‌شود.

علیرضا گلزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: در آستانه حلول ماه مبارک رمضان و یک هزار و چهارصد و بیست و هشتمین سالروز میلاد حضرت محمد هلال بن علی(ع) جشن «هلال رمضان» در این حرم مطهر برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع) افزود: این مراسم، سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ بعد از نماز مغرب و عشا با رعایت پروتکل های بهداشتی در حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) برگزار خواهد شد.


 
گلزاده خاطر نشان کرد: در این مراسم حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی استاد حوزه و دانشگاه  و عضو هیئت ‌علمی جامعه المصطفی به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت و مراسم با مولودی خوانی مداح اهل بیت(ع) حسن هارونی ادامه خواهد یافت.

 

وی افزود: اجرای برنامه توسط گروه تواشیح و همخوانی هلال منیر ، تجلیل از خانواده نوزادان با اسامی و القاب حضرت «محمدهلال» و «امامه» مادر حضرت محمدهلال(ع)، تجلیل از خیرین و واقفین آستان مقدس، نور افشانی فضای حرم، نقاره‌زنی خادمان افتخاری و اهدای هدایای متبرک حرم مطهر از دیگر رنامه های این مراسم است.

 

معاون فرهنگی آستان هلال بن علی(ع) با بیان اینکه مردم ولایتمدار آران و بیدگل هر ساله در دهه هلالیه و سالروز ولادت حضرت محمدهلال(ع) با برگزاری آیین های شادیانه به استقبال ماه مبارک رمضان می‌روند،افزود: برنامه های آستان مقدس و جشن های مردمی دهه هلالیه طی دو سال اخیر به علت شیوع کرونا با شرایط خاص و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از فضای مجازی برگزار می شود.


 
حضرت محمد هلال (ع) در روز آخر ماه شعبان و شب اول ماه مبارک رمضان سال ۱۴ هجری قمری در مدینه منوره متولد و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در آران و بیدگل وفات یافت.


آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) در شهرستان آران و بیدگل، شمالی‌ترین نقطه استان اصفهان و ۶ کیلومتری کاشان واقع شده‌ است./

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: هلال رمضان حرم هلال بن علی ع شهرستان آران و بیدگل هلال بن علی آران و بیدگل اصفهان حضرت محمد هلال بن علی ماه مبارک رمضان حضرت محمدهلال برگزار می شود هلال بن علی ع آران و بیدگل آستان مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۰۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم

شهردار قم گفت: بیش از چندین هزار میلیارد پروژه در ایام دهه کرامت در قم افتتاح خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: اگر قم و مشهد دارای کرامت هستند، به دلیل وجود بارگاه ملکوتی آستان مقدس حضرت معصومه(س) و آستان قدس رضوی(ع) است.

وی افزود: بیش از 65 موضوع برنامه‌های مختلفی را در ستاد شهرداری قم خواهیم داشت.

شهردار قم با اشاره به اینکه بیش از چندین هزار میلیارد پروژه در ایام دهه کرامت در قم افتتاح خواهد شد، بیان کرد: همچنین به نام گرامی‌داشت دهه کرامت برنامه نشست شوراهای اسلامی شهرهای کشور به میزبانی قم برگزار خواهد شد.

ارائه اسکان به زائران در مسجد جمکران

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران نیز در این نشست گفت: برنامه‌های مختلفی را با محوریت همکاری و هم‌افزایی با آستان مقدس حضرت معصومه(س) در نظر گرفته‌ایم.

حجت الاسلام مهدی حسین آبادی با بیان این که در کنار اقدامات فرهنگی در بحث اسکان زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) همکاری خواهیم داشت، افزود: سال گذشته نیز مسجد مقدس جمکران در بحث اسکان اقدامات مطلوبی انجام داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • «با شما سربلندیم» شعار محوری دهه کرامت شد
  • ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم