Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:17:07 GMT

نیایش عامل کاهش فشارهای روانی مددجویان در دوران حبس

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۰۱۰۱

نیایش عامل کاهش فشارهای روانی مددجویان در دوران حبس

ایسنا/گیلان مدیرکل زندان های گیلان، دعا و نماز و نیایش را مهمترین عامل کاهش فشارهای روانی از حبس و دوری از خانواده برای مددجویان دانست و یادآور شد: با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و فرصت حضور روحانیون در زندان ها همراه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، برنامه های مناسبی برای مددجویان ترسیم کردیم.

رضا محمدی اصل در جلسه ستاد اقامه نماز اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گیلان، اظهار کرد: نماز اول وقت در زندان ها می تواند درمانگر برنامه های اصلاحی و تربیتی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نزدیک شدن به ماه ضیافت خدا و اهمیت روزه داری قلبی و زبانی، افزود: زندان های گیلان در سال گذشته با داشتن برنامه های خوب فرهنگی و معنوی و ایجاد بسترهای مناسب توانست رتبه سوم از سامانه سجاده(سامانه جامع ارزیابی عملکرد اقامه نماز دستگاه ها) را در امر ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نمار در سطح ادارات کل زندان های کشور کسب کند.

مدیرکل زندان های گیلان به تاثیر شگرف نماز در ایجاد آرامش جسمی و روانی در زندانیان اشاره کرد و گفت: به دنبال توانمندسازی جامعه هدف از طریق مشارکت در برنامه های فرهنگی و تربیتی هستیم.

محمدی اصل با بیان اینکه بیشتر مددجویان با اتکا به نماز و قرآن توانستند در طول دوران سپری کردن حبس به خدا نزدیک تر شوند، خاطرنشان کرد: مددجویان با تمسک به ائمه اطهار(ع) و حضور در کلاس های دینی و فرهنگی از جمله احکام نماز و روزه و استفاده از ظرفیت روحانیون توانسته اند معنویت را در خودشان تقویت کنند و شاهد دگرگونی اخلاقی و معنوی در وجود آنان هستیم.

وی دعا و نماز و نیایش را مهمترین عامل کاهش فشارهای روانی از حبس و دوری از خانواده برای مددجویان دانست و یادآور شد: با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و فرصت حضور روحانیون در زندان ها همراه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، برنامه های مناسبی برای مددجویان ترسیم کردیم. همچنین از خانواده های زندانیان نیز غافل نیستیم و در حال هماهنگی جهت تهیه و اهدای بسته های حمایتی و معیشتی برای آنان هستیم.

مدیرکل زندان های گیلان، از افزایش برنامه های دیدار و سرکشی از خانواده های زندانیان در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این روند تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان زندان ها ماه رمضان نماز برای مددجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۰۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی جوان جامعه عامل پیشرفت های آتی خواهند بود/ شرایط وام فرزندآوری تسهیل شود

مهران رجبی بازیگر سینما و تلویزیون درباره اهمیت توجه به بحث جوانی جمعیت گفت: جمعیت را باید جوان نگه داشت هر چند که نوع این جوان نگه داشتن کار کارشناسی می‌طلبد و در تمام دنیا کارشناسان و جمعیت شناسان شرایط جمعیتشان را بررسی می‌کنند و براساس شرایط جامعه سیاست گذاری صحیح انجام می‌دهند. الان شاهد هستیم که خیلی کشور‌های اسکاندیناوی و حتی کشوری مثل ژاپن نیروی کار جوان ندارد و از دیگر کشور‌ها وارد می‌کند.

وی با اشاره به تهدیدات میانسالی جمعیت گفت: شما خود صندوق‌های بازنشستگی را در نظر بگیرید، چقدرجوان باید کار کنند تا درآمدزایی برای این صندوق‌ها شود، البته قطعا دوستان کارشناس بهتر و شیواتر دراین زمینه صحبت می‌کنند، اما ما هم باید در نظر داشته باشیم که جامعه را به سمت فرزندآوری ترغیب کنیم.

رجبی با اشاره به سیاست‌های تشویقی فرزندآوری گفت: سالهاست سیاست‌هایی مثل امکانات برای ازدواج از وام تا دیگر کمک‌ها و اعطای زمین و خودرو و دیگر وام‌ها برای فرزندآوری شروع شده که البته اینها هم باید شرایطش تسهیل شود، وگرنه همه می‌دانند که فرزندآوری درسنین بالا شیرینی جوانی را ندارد و آدم کسل و سندار دیگر حوصله بچه داری ندارد.

وی با تأکید بر اهمیت مسکن برای جوانان گفت: شاید بتوانم بگویم که مسکن حتی از کار هم واجب تر است، چون زوجی که خیالشان از مسکن راحت باشد با هر کاری هم که شده زندگی شان را نگه می‌دارند و چرخش را می‌چرخانند و فرزنددار می‌شوند.

وی با بیان اینکه ازدواج و فرزندآوری به افراد تشخص اجتماعی و حتی بین خانواده و اقوام عزت می‌دهد، گفت: ضروری است که کشورمان را جوان نگه داریم، مثل الان که جامعه جوانی داریم و همین جوان‌ها باعث پیشرفت‌های علمی بزرگ ما در ایران و سطح دنیا شده اند.

رجبی در ادامه اظهار داشت: توجه به فعالیت‌های هنری برای ترغیب جوانان به فرزندآوری از فیلم و مستند و سریال تا ایجاد شعار‌های مختلف می‌تواند گرایش آنها را افزایش دهد، فرزندآوری یک عمل خداپسندانه و در دین هم سفارش بسیار شده است. امیدواریم شرایط هر سال نسبت به قبل راحتتر باشد بهرحال هر نسلی نسبت به نسل قبلی راحتتر زندگی کرده و این تجربه به ما ثابت شده است.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

دیگر خبرها

  • پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید
  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد
  • نیروی جوان جامعه عامل پیشرفت های آتی خواهند بود/ شرایط وام فرزندآوری تسهیل شود
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مددجویان زندان های لرستان
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد