Web Analytics Made Easy - Statcounter

وقوع حادثه‌ در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات نطنز، شهید صیاد منادی و بسترساز وحدت نیروهای مسلح بود، عزیمت نخست‌وزیر کره جنوبی به تهران، راه اندازی حدود ۱۰۰۰ سانتریفیوژ IR۲M در سه ماهه اخیر برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، وقوع حادثه‌ در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات نطنز،  شهید صیاد منادی و بسترساز وحدت نیروهای مسلح بود،  عزیمت نخست‌وزیر کره جنوبی به تهران،  راه اندازی حدود ۱۰۰۰ سانتریفیوژ IR۲M در سه ماهه اخیر از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۲۲ فروردین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امضای تفاهمنامه میان نیروی دریایی ارتش و سازمان جغرفیایی نیروهای مسلح

سرتیپ دوم مجید فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح ایجاد زمینه های همکاری مشترک و تعامل علمی، پژوهشی و تحقیقاتی بین سازمان جغرافیایی و نیروی دریایی ارتش (نداجا) در جهت استفاده از امکانات و توانمندی های علمی، پژوهشی، سرمایه های انسانی متخصص، اطلاعاتی فنی و تجربه دوجانبه  برای تامین اطلاعات مورد نیاز طرفین را از اهداف این تفاهم نامه برشمرد.

 

سرتیپ دوم فخری همکاری علمی، پژوهشی، آموزشی، ترویجی و اجرایی در زمینه های مرتبط با نداجا و خدمات سازمان جغرافیایی، بهره برداری از امکانات دو طرف از طریق سامانه، توان فکری، تجربی، آزمایشگاهی، کارگاهی، کتابخانه ای، ارتباطات بین المللی و داده های قابل استفاده در پژوهش و تحقیق، برگزاری رویدادهای فناورانه، سمینارها، دوره‌های تخصصی، رزمایش، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، جشنواره‌ها و همایش‌های علمی مشترک در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی،  بهره برداری از توان دو طرف در راستای پاسخگویی به نیازهای نوآورانه کشور در حوزه فناوری های نوین دریایی و همکاری و مشارکت در چاپ و انتشار منابع مرجع، بروشور و کتابچه های آموزشی و ترویجی را از مهمترین موضوعات این تفاهم نامه عنوان کرد.

 

امیر سرتیپ دوم مجید فخری با بیان آمادگی کامل سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح برای مشارکت و همکاری با سایر سازمان ها گفت: در آینده نزدیک سامانه ارائه خدمات برخط چارت های دریایی رونمایی خواهد شد.

 

دریادار خانزادی نیز در این مراسم همکاری در خصوص بهره گیری از یگان شناوری و تجهیزات داده برداری در شمال اقیانوس هند، دریای عمان، خلیج فارس و دریای خزر، همکاری و مشارکت در ایجاد شبکه داده برداری نوسانات جذر و مدی و پارامترهای فیزیک، شیمیایی و زیستی آب در سواحل شمالی و جنوبی کشور، همکاری با سازمان جغرافیایی جهت تست و آزمایش محصولات و تولیدات جدید در دریا،  همکاری و هماهنگی در خصوص اسکان و تردد کارشناسان سازمان و پهلوگیری شناورهای داده برداری سازمان جغرافیایی در اسکله ها و بندرگاه های مختلف،  همکاری جهت ارائه خدمات علمی، آزمایشگاهی و کارگاهی در راستای اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مورد نیاز سازمان و همکاری در خصوص طراحی و ایجاد پایگاه داده جهت بارگذاری داده های مشترک را از مهمترین تعهدات نیروی دریایی راهبردی ارتش در این تفاهم نامه برشمرد.

 

وقوع حادثه‌ در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات نطنز

بهروز کمالوندی، از وقوع حادثه‌ در بامداد امروز در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز خبر داد و گفت: خوشبختانه این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته و علل آن در دست بررسی است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی یادآورشد: بامداد امروز حادثه ای در بخشی از شبکه توزیع برق مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن ( نطنز ) رخ داد که خوشبختانه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته است. علل حادثه در دست بررسی است و متعاقبا اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

 

شهید صیاد منادی و بسترساز وحدت نیروهای مسلح بود

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش به مناسبت بیست و دومین سالگرد شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، طی یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار گرفته است، به بررسی بخش‌هایی از شخصیت کم نظیر این شهید والامقام پرداخته است.

در این یادداشت می‌خوانیم:

بسم الله الرحمن الرحیم

« مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضیَ نحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا»

در ابتدا یاد و خاطره همه شهدای والامقام خصوصاً شهید سپهبد علی صیاد شیرازی را گرامی می‌دارم و به روح بلند و ملکوتی آنها درود می‌فرستم و از خداوند بزرگ علو درجات را برای آن‌ها آرزو می‌کنم. شهید صیاد شیرازی از شهدای شاخص و برجسته نیروهای مسلح عموما و ارتش جمهوری اسلامی ایران خصوصا می‌باشد، چرا که ایشان هم در زمان حیات مبارکشان الگوی عملی یک فرمانده مخلص و ولایتمدار بود و هم با شهادت و عروج ملکوتی شان تعهد و پایبندی خود را به نظام اسلامی و آرمان‌های بلند انقلاب نشان داد. امیر سربلندی که ارتفاعات سر به فلک کشیده غرب و شمال غرب و دشت‌های پهناور خوزستان از رشادت‌ها و فداکاری‌های او خاطرات شیرین زیادی را در سینه دارند.

شهید صیاد شیرازی و حضرت امام (ره)

 شهید والامقام صیاد از موقعی که خودش را شناخت و حتی قبل از آنکه به سن تکلیف برسد فردی معتقد و عامل به فرایض دینی بود اما از موقعی که از طریق دوستان طلبه و دانشگاهی‌اش با حضرت امام خمینی (ره) آشنا شد و از طریق اعلامیه‌های مخفی با افکار بلند و متعالی آن بزرگوار ارتباط برقرار کرد، تبدیل به یک مسلمان متعهد و انقلابی شد به گونه‌ای که معرفت و شناخت هر چه بیشتر حضرت امام (ره) برای او یک هدف اصلی بود. شهید صیاد برای اینکه در آن جو خفقان و تاریک بتواند به حضرت امام (ره) که ایشان را نائب بر حق امام زمان (عج) می‌دانست خدمت کند ابتدا به تهذیب نفس پرداخت. اعتقاد داشت ابتدا باید ظرفیت‌های وجودی خودش را کامل کند و سپس به دعوت دیگران بپردازد. در همین راستا با وجود محدودیت‌هایی که در پادگان وجود داشت خواندن نماز اول وقت، روزه‌های واجب و مستحبی، نماز شب، خواندن ادعیه مختلف و قرائت مستمر قرآن را با جدیت پیگیری کرد. علاوه بر این‌ها، دوری از گناه و معصیت مطلبی بود که به شدت مراقبت می‌کرد و واعظ درونی خود را برای کنترل و مهار نفس سرکش به خدمت گرفته بود. در این زمان بدون اینکه کسی را به خود دعوت کند افسران و درجه‌داران و حتی سربازان مذهبی، جذب او می‌شدند و علاقه‌مند بودند که نماز جماعت را با ایشان بخوانند و جلسات قرآن داشته باشند. این تجمعات پادگانی و مخفی بستر و زمینه‌ای شد که شهید صیاد آرا و اندیشه‌های حضرت امام (ره) را برای آنان بازگو کند و همچنین از دوستانش بخواهد که دیگر نفرات مذهبی را همراه خود به این جلسات بیاورند.

 

عزیمت نخست‌وزیر کره جنوبی به تهران

چون سی کیونگ نخست‌وزیر ۶۹ ساله کره جنوبی به منظور انجام دیدارهای دوجانبه با مقامات جمهوری اسلامی ایران عازم تهران شده است و سفر او سه روز به طول خواهد انجامید. انتظار می رود در جریان این سفر راه‌های بهبود روابط تهران -سئول و موضوعات دیگر مورد بحث و رایزنی قرار گیرد.

وی به محض ورود به تهران قرار است با اسحاق جهانگیری معاون رئیس جمهوری ایران دیدار کند. او همچنین با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس ایران و علی لاریجانی مشاور رهبری ایران دیدار کند.

این اولین بار در طول ۴۴ سال گذشته است که چنین سفری از سوی یک نخست وزیر کره جنوبی به تهران انجام می شود.

به گزارش یونهاپ، آن طور که دفتر نخست وزیر ی کره جنوبی اعلام کرده، چانگ سیه کیون علاوه براین با حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران ملاقات خواهد کرد.

این سفر دو روز پس از آن انجام می شود که ایران نفتکش کره جنوبی را که پیشتر به دلیل آلودگی های زیست محیطی در آب های خلیج فارس توقیف کرده بود، آزاد کرد.

براساس اعلام سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان چون سی کیونگ در روزهای ۲۲ و ۲۳ فروردین برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران و گفتگو درخصوص موضوعات دوجانبه از جمله موضوع محدودیت‌های غیرقانونی ایجادشده برای دسترسی به منابع بانک مرکزی در این کشور به تهران سفر خواهد کرد.  

 

راه اندازی حدود ۱۰۰۰ سانتریفیوژ IR۲M در سه ماهه اخیر/ دستاورد‌های خوب انرژی هسته‌ای در حوزه‌های مختلف

علی اکبر صالحی در استودیو نگاه یک شبکه اول سیما با اشاره به اینکه انرژی هسته‌ای در کشورمان ۱۳۳ دستاورد در حوزه‌های صنعتی سلامت و کشاورزی ثبت کرده است، افزود: حوزه انرژی هسته‌ای وسیع‌تر از آن چیزی ست که در اذهان عمومی نقش بسته، انرژی هسته‌ای در حوزه‌هایی همچون سلامت، صنعت و کشاورزی فعالیت‌های شایان ذکری دارد، ولی در ظاهر امر اغلب مردم فقط با سانتریفیوژ و غنی سازی آشنا شده اند.

 

او ادامه داد: بخشی از ۱۳۳ دستاوردی که رئیس جمهور امروز در مورد آن سخن گفتند مربوط به سوخت هسته‌ای می‌شود بالای ۵۰ درصد از دستاورد‌های هسته‌ای مربوط به حوزه کشاورزی و سایر حوزه‌ها می‌شود برای مثال می‌توان به برنجی اشاره کرد که به تازگی در اختیار کشاورزان قرار گرفته این برنج بازدهی بالا و مقاومت قابل قبولی در خشکسالی دارد سامانه‌های پرتو دهی که برای استریلیزه کردن و بالا بردن عمر تولیدات کشاورزی می‌توان از سایر دستاورد‌های انرژی هسته‌ای در حوزه کشاورزی نام برد این پرتو دهی می‌تواند برای مدت چند ماه، مانع از فاسد شدن خرما شود.

 

صالحی گفت: سامانه‌های پرتودهی درحال حاضر در شهر‌هایی همچون یزد، بناب آذربایجان شرقی و کهگیلویه و بویراحمد در حال بهره برداریست و برای خراسان شمالی هم در دست راه اندازی داریم.

 

او به وجود سانتریفیوژ خاصی در بخش بانک خون حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: این سانتریفیوژ پیشتر قرار بود که از آلمان وارد شود، اما پس از پاس کردن تست‌های فراوان سانتریفیوژ ما موفق به ورود به بانک خون کشور شد.

 

صالحی یکی از لوازم و موارد مورد نیاز در ساخت واکسن کرونا را سانتریفیوژ عنوان کرد و سازمان انرژی اتمی از طریق یکی از شرکت‌های خود توانسته سانتریفیوژ مورد نظر را برای شرکت دارو سازی برکت تامین نماید.

 

او به ساخت و تولید تیتانیوم مورد استفاده در علم پزشکی، برای اولین بار در کشور اشاره و تصریح کرد: در حوزه رادیو دارو‌ها دستاورد‌های خوبی حاصل شده به طوریکه هر سال به تعداد این رادیو دارو‌ها افزوده می‌شود امروز از رادیو دارویی رونمایی شد که اگر قصد وارد کردن آن از خارج کشور را داشته باشیم باید بابت هر دوز از آن ۱۵ هزار یورو پرداخت کنیم این رادیو دارو در درمان پروستات پاسخ‌های مثبتی بهمراه داشته است.

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات نطنز سازمان جغرافیایی انرژی هسته ای نیروهای مسلح صیاد شیرازی رادیو دارو راه اندازی وقوع حادثه حضرت امام شهید صیاد حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۰۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان به همت خیرین هلال‌احمر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به 6 روستای شهرستان درمیان به همت خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران برگزار شد. 

مدیرعامل جمعیت‌ هلال احمر استان‌های تهران و خراسان‌ جنوبی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار درمیان و مسئولان شهرستان و تعدادی از خیرین و حامیان جمعیت هلال احمر استان تهران مهمانان این مراسم بودند.

حامیان و خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران در بدو ورود به شهرستان درمیان، از پایگاه امداد و نجات شهرستان بازدید کردند. سپس برای کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان درمیان به روستای قیک سفر کردند. 

موسسه خیریه‌ای در طرح نذر ملی خدمت، با همکاری جمعیت هلال احمر استان تهران 297 انشعاب لوله آب را برای 6 روستای محروم شهرستان درمیان تهیه و تحویل داده‌اند.

محمدعلی کاوسی در مراسم آغاز عملیات پرژه آبرسانی به 6 روستای درمیان اظهار داشت: یکی از اقدامات جمعیت هلال احمر استان تهران در قالب طرح نذر خدمت، آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان درمیان بود که این مهم با جذب خیرین در سال جاری محقق شده است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر استان تهران با خرید و انتقال لوله‌های انشعاب آب، برای آبرسانی به 6 روستای شهرستان درمیان پیش قدم شد. روستاهای تقندیک، سرش‌آباد، کلاته نظر، دونخی، قیک و مود علیا از جمله روستاهای دارای تنش آبی هستند که در این پروژه از نعمت آب آشامیدنی منتفع می‌شوند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با اجرای 22 هزار و 500 متر شبکه توزیع و اجرای 297 انشعاب لوله آب، 297 خانوار از اجرای این پروژه بهره‌مند می‌شوند. 

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • انگلیس : یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن رخ داده
  • انگلیس: یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن رخ داده است
  • انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران