Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@08:45:24 GMT

رمز و راز موفقیت نکونام در اولین تجربه آسیایی

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۰۵۵۱

رمز و راز موفقیت نکونام در اولین تجربه آسیایی

یک روز پس از پیروزی فولاد برابر العین امارات، نکونام از بازیکنانش خواسته این پیروزی را فراموش کنند.

به گزارش ایسنا، خبرآنلاین در ادامه نوشت: سال گذشته به جواد نکونام مربی جوان و آینده‌دار می‌گفتند، حالا اما می‌توان به او گفت یک مربی موفق و نامی.

روند حرکتی این مربی در طول سال‌های گذشته، رو به بالا بوده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خونه به خونه نتایج خوبی به دست آورد. موفق شد نساجی مازندران را بعد از ۲۴ سال به لیگ برتر ببرد. در فولاد و در اولین سال حضورش با وجود تمام کمبودها و مشکلات، توانست سهمیه حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان را کسب کند.

فولاد در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر هم جزو مدعیان است و معمولا برای رقبا دردسر زیادی درست می‌کند. نزدیکان نکونام از سخت‌گیری‌های عجیب این مربی حرف می‌زنند. از اینکه گاهی برای ساده‌ترین بازی، چه دوستانه و چه رسمی، ساعت‌های متمادی کار می‌کند. فرگوسن در کتاب خود به نام رهبری، دقیقا به همین نکته اشاره می‌کند. اینکه آسان گرفتن تیم‌ها، گاهی به فاجعه بزرگی منتهی می‌شود، طوری که می‌تواند در حساس‌ترین برهه قهرمانی یا موفقیت را از یک تیم بگیرد.

نکونام که در مکتب کی‌روش درس خوانده و سال‌ها در بالاترین سطح فوتبال اسپانیا و در میان ستارگان بی نظیری چون رونالدو، مسی، اینیستا، ژاوی، بنزما، گوتی، رونالدینیو و... بازی کرده، بی‌اندازه از این مسئله مهم مطلع است. حالا تصور کنید وقتی او بازی‌های دوستانه را جدی می‌گیرد، چه نقشه‌هایی برای دیدارهایی چون دیدار با العین کشید؟

خبرهای رسیده از اردوی فولاد حکایت از کار شبانه روزی نکونام داشت و دارد. او پیش از بازی العین همراه با دستیارانش معمولا تا بامداد روز بعد بیدار بودند و در زمان صرف صبحانه هم به عنوان اولین نفر در رستوران حاضر می‌شدند. همین حالا هم که فولاد به مرحله گروهی رقابت‌ها رسیده، برنامه همین است.

نکونام صبح امروز به بازیکنانش اعلام کرد برد مقابل العین را باید به فراموشی بسپارند چون چالش بسیار بزرگتری در انتظار آنهاست. با این طرز تفکر و با آن کار مداوم، بیهود نبود که فولاد موفق شد حریف قدرتمند اماراتی خود را در هم بشکند. برد شیرین فولاد برای هواداران فوتبال به نوعی تداعی انتقام از العین را داشت. از آنجا که نکونام استقلالی است و همواره گزینه نیمکت این باشگاه بوده، مثل هر طرفدار دیگری از شکست ۶ بر یک آبی ها مقابل حریف اماراتی شوکه شده بود. از شب گذشته حالا در فضای مجازی هواداران می گویند نکونام انتقام استقلال را از العین گرفت، هر چند با دو گل کمتر ولی با توجه به هزینه های حریف، از نظر خیلی ها این برد دست کمی از انتقام ندارد. البته نکونام و تیمش واکنشی به این موضوع نشان نداده‌اند چراکه به هر حال نمی‌خواهند در باد برد مقابل العین بخوابند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تيم فوتبال فولاد خوزستان جواد نكونام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۰۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرزوی ستاره سیتی: آرسنال امتیاز بدهد، خوب می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی شب گذشته در بازی هفته سی و پنجم لیگ برتر انگلیس به مصاف ناتینگهام فارست رفت و با نتیجه 2-0 برنده شد.

سیتی اکنون با یک بازی کمتر، تنها یک امتیاز با آرسنال صدرنشین فاصله دارد. ناتان آکه هلندی ضمن اینکه امیدوار است در بازی پیش رو برنده شوند، به نوعی تایید کرد که آن‌ها نیم نگاهی هم به از دست دادن امتیاز توسط آرسنال هستند.

ناتان آکه در مورد اینکه آیا سیتی از برد آرسنال مقابل تاتنهام قبل از بازی ناتینگهام فارست اطلاع داشت یا خیر، گفت:"مشخص است که شما این را می‌بینید. اگر آن‌ها امتیاز  از دست بدهند، خوب می‌شود. ما روی خودمان تمرکز می‌کنیم، سرنوشت‌نان در دست خود ماست. این تنها چیزی است که ما روی اتوبوس و رختکن قبل از بازی دیشب تمرکز کرده بودم.

نیمکت نشینی؟

گاهی اوقات افرادی که بازی نمی‌کنند، تنها بازی را تماشا می‌کنند. هر کس از نظر خودش آماده است و این برای همه متفاوت خواهد بود. مشخص است وقتی که در ترکیب هستیم باید روی بازی خودمان تمرکز کنیم و این تنها چیزی است که باید به آن فکر کنیم.

تاثیر تجربه در کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر؟

همه تجربه دارند اما در نهایت تجربه تفاوتی ایجاد نمی‌کند. موضوع فعلی ما مربوط به الان است، کاری که اکنون انجام می‌دهیم. در حال حاضر اوضاع خوب پیش می‌رود ولی می‌دانیم که باید چه کار کنیم. اینکه چهار بازی را ببریم و می‌توانیم دوباره قهرمان لیگ برتر انگلیس شویم. هم خیلی نزدیک است و هم خیلی دور به نظر می‌رسد.

سختی بازی‌های پیش رو؟

هر بازی سخت خواهد بود. در بازی مقابل ناتینگهام فارست همه انتظار داشتند ما برنده شویم، اما این هرگز آسان نیست. هفته آینده یک بازی دیگر داریم که آن هم سخت خواهد بود. تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که بازی به بازی پیش برویم. می‌دانم که به نظر کلیشه‌ای می‌رسد اما این تنها کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.

رکورد 70 بازی شکست ناپذیری رودری در سیتی؟

باور نکردنی است. شما اغلب اهمیت آن را درک نمی‌کنید اما او در هر بازی بسیار خوب عمل می‌کند. او در نقش خودش خیلی بازیکن بزرگ و مهمی است. رودری گل‌های مهمی زده و واقعا خوب بازی می کند. او برای نباختن مبارزه می‌کند.

کوین دی‌بروینه؟

نباید بگویم که او چقدر خوب و چقدر مهم است. او هر فصل کیفیت خود را نشان می‌دهد. او پنج ماه همراه ما نبود و شما اصلا متوجه چنین چیزی نمی‌شوید. دقیقا مثل قبل به تیم برگشت و هیچ تفاوتی احساس نمی‌شد. او خیلی به ما کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • دقیقی: شمس آذر می‌توانست آسیایی شود
  • ده‌روسی: باید از روحیه لورکوزن بترسیم!
  • دقیقی: دورنمای شمس‌آذر در این فصل گرفتن سهمیه آسیایی بود
  • ترکیب الهلال برای فتح سومین جام داخلی
  • حمایت استقلال خوزستان از استقلال ملاثانی ۸ برابر فولاد + سند
  • موراتا: خیلی‌ها بهتر از من بودند که حالا نیستند
  • آرزوی ستاره سیتی: آرسنال امتیاز بدهد، خوب می‌شود
  • مرد شماره ۲ استقلال عصای دست نکونام در تبریز
  • کیمیش: کامبک‌های رئال شانسی نیست
  • مرتضایی: تجربه بازی های تدارکاتی به تیم ملی افغانستان کمک کرد