Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@22:18:23 GMT

کیش و مات ایلام با کرونا/ روز از نو روزی از نو

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۰۶۳۳

کیش و مات ایلام با کرونا/ روز از نو روزی از نو

سیر صعودی آمار ابتلاء به کووید ۱۹ در استان ایلام و قرار گرفتن دوباره اکثر شهرستان های این استان در وضعیت قرمز، باعث شد تا محدودیت‌های کرونایی بار دیگر به این خطه باز گردد.

خبرگزاری شبستان-ایلام، رمضان نوری: وضعیت کرونا در ایلام در بحرانی شده و طبق آمارهای دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام هم اکنون ۹ شهرستان ایلام، دهلران، چوار، آبدانان، ایوان، دره شهر، چرداول، مهران و بدره در وضعیت قرمز و سیروان، ملکشاهی و هلیلان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با گذشت ۲۲ روز از سال جدید  ۹ شهرستان ایلام به رنگ قرمز کرونا درآمده اند. اما نگرانی ها از آنجایی دو چندان می شود که آمار ابتلا به کرونای انگلیسی به شدت در حال افزایش است.         

 

مسئولان استان ایلام هم اعلام کرده‌اند که افزایش ابتلاء به کرونا و آمار بالای بستری‌ها به علت بی توجهی مردم به شیوه نامه‌های بهداشتی رخ داده است، بی توجهی‌ها و غفلت‌هایی که در خریدهای نوروزی، دید و بازدیدهای عید و در روز طبیعت سبب جولان این بیماری شد.

 

پس از افت مبتلایان به کرونا و مرگ و میر ناشی از این بیماری در دی ماه سال گذشته، شرایط به صورت نرمال پیش می‌رفت تا اینکه به عید نوروز رسیدیم. زمانی که دید و بازدیدها و سفرهای نوروزی به شدت افزایش یافت و نتایج آن اینک مشاهده می‌شود.

 

در حال حاضر وضیعت شیوع این ویروس در استان از کنترل خارج شده و آمار مبتلایان چهار رقمی شده است و برای کاهش آمار و خارج شدن از وضعیت قرمز کرونایی باید مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند.

 

ایلام رتبه اول شتاب ابتلا به کرونا در کشور را دارد 
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: آمارها نشان می دهد که ایلام دارای تندترین شیب و رتبه اول ابتلا به کرونا در کشور است، روند بستری و بدحالی بیماران در استان افزایشی است و به طور قطع با ادامه چنین روندی آمار فوتی ها نیز افزایش می یابد.

 

«محمد کریمیان» یادآور شد:  شهرستان آبدانان در شرایط بسیار بدی قرار دارد و شهرستان های ایلام، ایوان و دهلران در رتبه های بعدی هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام به میزان ابتلا در کشور عراق اشاره کرد و گفت: پیک جدید کرونا در این کشور قوی تر و خطرناکتر همراه با فوتی بیشتر است و یکی از عوامل شیوع کرونای جهش یافته در استان خوزستان و ایلام مرز این دو شهر با عراق است.

 

به گفته وی، در شهرستانهای دره شهر و دهلران به دلیل تردد با استان خوزستان میزان ابتلا و بستری در حال افزایش است و پیش بینی می شود شهرستان های شمالی ایلام نیز در وضعیت حاد قرار گیرند.

 

 ۳۶ درصد مبتلایان کرونا در استان بیماری زمینه‌ای ندارند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تعداد بستری‌های استان در هفته سوم فروردین نسبت به هفته آخر اسفند ۱۰ برابر شده و با ادامه روند افزایشی ابتلا و بستری ها، افزایش فوتی‌ها نیز قابل پیش بینی است.

 

«جمیل صادقی فر» بیان کرد:  ۳۶ درصد مبتلایان کرونا در استان بیماری زمینه‌ای ندارند و بیماران ۲ سال تا سنین بالا در مراکز درمانی بستری هستند.

    معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید شد: برگزاری مراسم عزا و عروسی باید بشدت کنترل و اتوبوس‌های شرکت‌هایی مانند شرکت سیمان، پتروشیمی و نفت که با حداکثر ظرفیت در حال جابجایی کارکنان خود هستند، نیز رصد و کنترل شوند.     صادقی فر در خصوص باز بودن برخی اصناف در ایلام افزود: کافی شاپ‌ها و قهوه خانه‌ها با حضور جوانان تا ساعات بامداد باز و فعال هستند، برخی رستوران‌ها اقدام به مراسمات مختلف با حضور افراد می‌کنند.
    وی ادامه داد: اغذیه فروشی‌ها برخلاف دستورالعمل‌ها اقدام به پذیرش مشتری می‌کنند و برخی استخر‌ها و باشگاه‌های ورزشی، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه همچنین نمایشگاه‌های اتومبیل و شهربازی و پارک‌ها فعال هستند.
    صادقی فر خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلات چند هفته‌ای مطب‌ها و مراکز درمانی شلوغ و مملو از مراجعان شهرستانی هستند و وضعیت تهویه در مراکز گروه شغلی یک بسیار نامناسب است.     اعمال محدودیت های ترافیکی و منع آمد و شد در ایلام

در پی بی توجهی مردم  به شیوه نامه های بهداشتی استان ایلام وارد پیک چهارم کرونا شد و محدودیت های شدید کرونایی در این استان اعمال شد. اعمال محدودیت های ترافیکی و منع آمد و شد خودروها در مناطق قرمز و نارنجی استان یکی از مهمترین مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا در ایلام است. 

 

رئیس پلیس راه استان ایلام نیز با اشاره به کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان، گفت: نیروهای پلیس در 10 نقطه استان بر رفتار رانندگان نظارت و با متخلفان برخورد قانونی می کنند. 

 

سرهنگ« رضا همتی زاده» افزود: ورود خودرو‌های شخصی با پلاک غیربومی به شهر‌های نارنجی ۵۰۰ هزار تومان و به شهر‌های قرمز مبلغ یک میلیون تومان جریمه خواهد داشت.

 

وی با تاکید بر اینکه سلامت مردم خط قرمز پلیس است گفت: ثبت تخلفات رانندگانی که محدودیت‌های کرونایی را رعایت نمی‌کنند به وسیله سامانه‌های الکترونیکی و دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف و دوربین‌های نصب شده بر روی لباس کارکنان و حضور مامورین پلیس انجام می‌شود و رانندگان باید از تردد‌های غیر ضروری خودداری کنند.

 

 افزایش شمار مبتلایان و بستری‌ها زنگ خطری جدی برای  استان ایلام است و در صورتی که شیوه نامه‌های بهداشتی با جدیت رعایت نشود، به طور یقین در روزهای آینده وارد یک موج صعودی جدید در استان خواهیم شد و شرایط نسبت به سال گذشته خطرناک‌تر خواهد بود.

 

نیاز است با توجه به خطر شیوع بیشتر ویروس کرونا، تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و خودداری از هرگونه تجمع و مراسمات عروسی، عزا، دورهمی و مهمانی با جدیت بیشتری پیگیری شده و با متخلفان برخورد شود.

 
      پایان پیام/676

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایلام استان ایلام بستری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۰۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آب و هوای تهران در پایان هفته

به گزارش خبرگزاری مهر، بر پایه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و واکاوی الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین روز جمعه (۷ اردیبهشت) در ارتفاعات شرقی استان گاهی افزایش ابر، افزایش باد، گاهی رگبار پراکنده باران با احتمال رعد و برق دور از انتظار نیست. از امروز (۶ اردیبهشت) روند تدریجی افزایش دما در سطح استان مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، شهریار با بیشینه دمای ۲۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۷ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی شنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) صاف و وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. طی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه سنجش آلودگی فیروزکوه ۰.۷ میلیمتر بارش دریافت کرده است.

کد خبر 6088668 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • وضعیت آب و هوای تهران در پایان هفته
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام
  • یک نکته عجیب در عکس‌های جدید تتلو در دادگاه
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • وضعیت خودروهای لوکس در نمایندگی‎ های خودرو دُبی بعد از سیل | بنز و لامبورگینی به چه روزی افتاده اند! |‌ تصاویر