Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@21:37:07 GMT

برای وحدت دو طرف باید از سازوکار خود کوتاه بیایند

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۰۷۹۹

برای وحدت دو طرف باید از سازوکار خود کوتاه بیایند

به گزارش خبرنگار مهر رضا سبحانی فر دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی روز گذشته در جمع رسانه‌های استان قزوین در پاسخ به سوالات خبرنگاران استان قزوین در رابطه با رسیدن به وحدت و ارائه لیست نهایی برای شورای شهر اعلام کرد که این شورا حاضر است با تمام جریان‌های معتقد به انقلاب اسلامی برای دست‌یابی به لیستی واحد به گفتگو بنشیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این نشست اشاره به تهیه لیست توسط ائتلاف پیروان ولایت در استان قزوین با ارائه راهکاری عنوان کرده بود این شورا حاضر است لیست نهایی این ائتلاف را با لیست شورای ائتلاف ادغام کرده و برای رسیدن به یک لیست واحد در مجمع شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به رأی بگذارد تا دو طرف به یک لیست واحد برسند.

این گفته‌ها از دیروز باعث ایجاد گمانه‌زنی‌های متعددی در فضای سیاسی استان شده است.

محمدحسین شفیعی‌ها دبیر ائتلاف پیروان ولایت استان قزوین اما در واکنش به این صحبت‌ها این فرایند را منطقی ندانسته و نسبت به آن واکنش نشان داد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به این پیشنهاد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در قزوین اظهار کرد: ائتلاف پیروان ولایت از مدت‌ها قبل چه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و هم برای انتخابات شورای شهر با نگاه وحدت کار را آغاز کرده و اعتقاد دارد که جریان انقلاب برای موفقیت، با همه سختی‌ها و سلب اعتمادی که متأسفانه در مردم توسط جریان حاکم بر دولت ایجاد شده باید با یک آهنگ و یک‌صدا به عرصه انتخابات ورود داشته باشد.

وی با بیان اینکه این نگاه همواره و حتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز وجود داشته است، افزود: تلاش‌هایمان را با گفتگوهای مستقیم و غیرمستقیم انجام دادیم اما علی‌رغم اینکه نتیجه نگرفتیم، هرگز از این مقوله مهم منصرف نشدیم.

دبیر ائتلاف پیروان ولایت تصریح کرد: ائتلاف پیروان ولایت در کنار فعالیت ایجاد ساختار و طراحی ورود به عرصه شورا و ریاست جمهوری کمیته وحدت را با حضور سه نفر از پیشکسوتان فعالیت‌های سیاسی قزوین که شناخته‌شده هستند ایجاد کرد و این کمیته مسئول شد تا موضوع وحدت را پیگیری کند تا هرکجا به یک مدل واحد و معقول رسیدند ائتلاف صورت بگیرد.

وی ادامه داد: دوستان شانا سازو کاری دارند که قابل‌احترام است اما این تفکر که این افراد مرکز فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی هستند و هرکسی که می‌خواهد فعالیت سیاسی اجتماعی بکند باد زیر پرچم این گروه باشد اشتباه است.

شانا معتقد است برای وحدت باید زیر پرچم او قرار بگیریم

شفیعی‌ها بیان کرد: این دوستان معتقدند که اگر قرار است وحدت داشته باشیم باید در سازوکار ما قرار بگیرید تا وحدت کنیم و طبیعتاً این به معنای وحدت نیست.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد همه زیر پرچم این جریان باشیم نباید نام آن را وحدت گذاشت چون در این صورت ائتلاف پیروان ولایت نیز مدعی است با ۲۵ سال سابقه قدیمی‌ترین تشکل سیاسی در استان است و همه باید زیر پرچم او باشند.

دبیر ائتلاف پیروان ولایت عنوان کرد: با محقق نشدن وحدت در یک سازوکار مناسب ما نیز متوقف نشدیم و به دنبال ارائه لیست بودیم و در گام نخست به ۱۸ نفر رسیدیم اما پس‌ازاینکه دو نفر از نفرات نهایی به دلیل فشار شانا و یک نفر نیز به میل خود از حضور در لیست ائتلاف پیروان ولایت انصراف دادند به ۱۵ نفر رسیده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک لیست نهایی کاندیداهای شورای اسلامی ائتلاف پیروان ولایت مشخص و اعلام شود.

وی گفت: این دوستان به یکی از اعضای کمیته وحدت پیشنهاد داده‌اند که اگر ائتلاف پیروان ولایت قبول می‌کند ۱۸ نفر نهایی این ائتلاف با ۲۸ نفر نهایی شانا تجمیع و در مجمع مرکزی شورای ائتلاف رأی‌گیری شود تا به یک لیست مشترک دست‌یابیم.

شفیعی‌ها بیان کرد: این پیشنهاد همان پیشنهاد ابتدایی و اشتباه استراتژیکی است که در حال انجام است و دوستان با کمی تخفیف بازهم معتقد هستند که ائتلاف پیروان باید در زیر پرچم شورای ائتلاف قرار بگیرد.

شانا پیشنهادات ائتلاف پیروان برای ائتلاف را نمی‌پذیرد

وی با اشاره به اینکه ما نیز دو پیشنهاد داده‌ایم که معقول و بر مدار وحدت است، افزود: پیشنهاد نخست ما این بود که هر دو تشکل سیاسی تا تعیین لیست نهایی پیش برویم اما به‌جای ۹ نفر، ۶ نفر را انتخاب و در مجموع ۱۲ نفر را در شورایی متشکل از داوران مرضی‌الطرفین به ۹ نفر برسانیم.

دبیر ائتلاف پیروان ولایت اضافه کرد: پیشنهاد دوم این بود هر دو مسیر را طی کرده و در نهایت ۱۸ نفر نهایی هر دو لیست را در نیمه اول خردادماه توسط یک مؤسسه نظرسنجی عمومی و با نظرخواهی از مردم به ۹ نفر نهایی برسانیم.

وی با بیان اینکه برای مجمع شانا احترام قائل هستیم ادامه داد: اما نقدی که به این مجمع وارد است این است که این افراد تمام نیروهای انقلاب نیستند و انتخاب آن‌ها از بخشی از این نیروها است و از سویی در انتخابات فقط جریان انقلاب رأی نمی‌دهند و همه مردم در پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد و این مجمع متشکل از همه اقشار مردم نیست.

شفیعی‌ها گفت: از صحبت‌های دیروز دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب این‌گونه برداشت می‌شود که پیشنهاد ما را نپذیرفته و در بر همان پاشنه سابق چرخیده است.

برای دست‌یابی به وحدت باید اختلاف‌سلیقه‌ها را کنار بگذاریم

وی با بیان اینکه دوستان معتقدند برای وحدت باید در مسیر و مجرای آن‌ها قرار بگیریم، اظهار کرد: وقتی ما از وحدت صحبت می‌کنیم یعنی سلیقه‌های مختلفی وجود دارد اما برای امری مهم‌تر از سلیقه‌ها کوتاه می‌آییم تا به یک نقطه مشترک برسیم.

دبیر ائتلاف پیروان ولایت ادامه داد: وحدت کردن به معنای اینکه دیگری بیاید در زیر سازوکار مجموعه ما قرار بگیرد نیست بلکه برای وحدت دو طرف باید از سازوکار خود کوتاه بیایند.

وی بیان کرد: از سویی تلاش‌های فراوانی برای وحدت صورت گرفت و با وساطت یکی از بزرگان استان قرار شد نشستی برای گفتگو داشته باشیم اما متأسفانه در روز موعود دو نفر اصلی شانا یعنی حجت‌الاسلام عباسی و سبحانی فر در جلسه حاضر نشده و دو نفر جایگزین فرستادند که طبیعتاً جلسه علی‌رغم گفتگو به خروجی قابل قبولی نرسید.

این فعال سیاسی تأکید کرد: تلقی دوستان این است که ما حق هستیم و این سازوکار ما غیرقابل تغییر است و هرکسی دنبال وحدت است باید در این سازوکار قرار بگیرد و طبیعتاً با این نگاه به نتیجه نمی‌رسیم.

وی در پایان یادآور شد: مسیر پیش روی هر جریان برای او قابل‌احترام است اما برای دست‌یابی به وحدت کافی و لازم نیست و امیدواریم با اتخاذ یک‌روند معقولانه به راهکاری مناسبی دست پیدا کنیم.

کد خبر 5186490

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد حسین شفیعی ها قزوین وحدت اصولگرایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ویروس کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت های کرونایی گرگان انتخابات 1400 اردبیل ماه مبارك رمضان وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا هفته هنر انقلاب اسلامی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب انقلاب اسلامی استان قزوین لیست نهایی نفر نهایی برای وحدت زیر پرچم شفیعی ها یک لیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۰۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست نهایی جبهه انقلاب برای انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران منتشر شد

امیرابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، از نهایی شدن لیست مشترک شورای ائتلاف و جبهه پایداری با عنوان لیست جبهه انقلاب برای دور دوم انتخابات خبر داد.

بر این اساس کاندیداهای حاضر در لیست به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است:

دیگر خبرها

  • لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • رونمایی از لیست انتخاباتی شورای وحدت برای تهران+اسامی
  • لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران اعلام شد
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • لیست ۱۶ نفره جبهه پایداری و شورای ائتلاف منتشر شد
  • لیست نهایی جبهه انقلاب برای انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران منتشر شد
  • اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات
  • سه نامزد دیگر به لیست شورای ائتلاف اضافه می‌شود
  • اضافه شدن ۳ نامزد به لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس در ۲۴ ساعت آینده
  • شانا و جبهه پایداری در جستجوی ۳ کاندیدا /لیست مشترک قطعی شد؟