Web Analytics Made Easy - Statcounter

امکان برگزاری مراسم عروسی با جمعیت خیلی زیاد در تالارها را ندارند اما انگار باید همه افرادی که می شناسند را دعوت بگیرند بنابراین مراسم عروسی را در روستا و یا در دو سه منزل می گیرند؛ یکی از نوازنده های معروف را هم دعوت می کنند که حسابی مجلس آن ها را گرم کنند.

هنوز صدای بوق ماشین عروس و کاروان خودرویی که به دنبال آن در خیابان به راه افتاده و شادمانی می کنند به گوش می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدای نوازنده و خواننده ای که در حال گرم کردن مجلس شادی هستند با صدای بلند به گوش می رسد؛ انگار گوش هایشان به هیچ عنوان صدای هشدارها  را نمی شود.

امکان برگزاری مراسم عروسی با جمعیت خیلی زیاد در تالارها را ندارند اما انگار باید همه افرادی که می شناسند را دعوت بگیرند بنابراین مراسم عروسی را در روستا و یا در دو سه منزل می گیرند؛ یکی از نوازنده های معروف را هم دعوت می کنند که حسابی مجلس آن ها را گرم کنند.

تعدادی از میزبان ها که به تصور خود می خواهند دستورالعمل های بهداشتی را نیز رعایت کنند مراسم عروسی را در روستا و در فضای باز برگزار می کنند با این تصور که در فضای باز کرونا وجود ندارد.

متاسفانه برگزاری مراسم های ختم نیز به همین شکل است، مراسم خاکسپاری که با حجم زیادی از مهمان ها برپا می شود و کارت های دعوتی که برای روز سوم و چهلم فرد متوفی جلوی در مهمان ها می رود و تمامی این سهل انگاری ها موجب شده تا شیب شیوع ویروس کرونا با سرعت خیلی زیادی بالا رود و وضعیت شهرهای خراسان شمالی را از رنگ آبی و زرد به نارنجی و قرمز تبدیل کند.

جشن های عروسی متهم اصلی شیوع کرونا در اسفراین

دکتر ایلدرآبادی رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: مهمترین معضل این شهرستان برای گسترش ویروس کرونا، برگزاری جشن های عروسی است.

وی اظهارکرد: متاسفانه مراسمات عروسی در روستاهای این شهرستان با جمعیت زیاد و بدون رعایت هیچ پروتکل بهداشتی برگزار می شود که هیچ آیین نامه و بخش نامه ای برای برخورد با آن ها را نداریم.

وی افزود: از سوی دیگر تعداد مهمان هایی که باید در تالارها نیز دعوت شوند رعایت نمی شود و مراسم های برگزار شده در تالارها نیز با تعداد زیادی از جمعیت برگزار می شود.

نوازنده های محلی عامل تجمع مردم در مراسم های عروسی

دکتر نادر نیک پرست معاون بهداشتی دانشکده اسفراین نیز در گفت و گو با ایسنا، با گلایه از فعالیت نوازنده های محلی در مراسم های عروسی گفت: متاسفانه فعالیت نوازنده های محلی در مراسم عروسی موجب تجمع خیلی زیاد افراد می شود و این امر احتمال انتقال ویروس کرونا را افزایش می دهد.

وی افرود: تعداد این افراد اندک است اما درخواست ما از ستاد کرونا این است که برخورد قاطع با آن ها انجام شود تا موجب تجمع نشوند.

دکتر سید احمد هاشمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: دو روستای گریوان و لنگر در شهرستان بجنورد شاهد شیوع زیاد ویروس کرونا بودیم که طبق بررسی های صورت گرفته عامل اصلی شیوع این ویروس در این دو روستا برگزاری مراسم های عروسی و ختم در منزل و بدون رعایت پروتکل های بهداشتی بوده است.

وی تاکیدکرد: طی چند روز آینده در استان درگیر موج شدیدی از این ویروس خواهیم بود و لازم است که همه افراد نسبت به رعایت دستوردالعمل های بهداشتی توجه ویژه ای داشته باشند.

هاشمی تصریح کرد: بیمارانی که اکنون مشاهده می کنیم ناشی از خریدهای نوروزی هستند و باید منتظر بیمارانی باشیم که در مراسم های عروسی، دید و بازدیدهای نوروز و مسافرت ها حضور داشته اند.

شیب تند شیوع کرونا در خراسان شمالی

رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز اظهارکرده بود: شیب شیوع کرونا در ۱۲ استان تند است که یکی از آن ها خراسان شمالی است.

وی افزود: باید به رعایت دستورالعمل های بهداشتی توجه بیشتری داشت تا بتوان از میزان ورود خسارت ها کاهش داد.

هفته آینده، هفته بدی برای خراسان شمالی است

دکتر سید احمد هاشمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ادامه در گفت و گو با ایسنا، گفت: اگر مردم همچنان نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی بی توجه باشند و به حضور در مهمانی و دورهمی های خود ادامه دهند وضعیت قرمز تبدیل به سیاه می شود.

وی افزود: متاسفانه ویروس کرونا با سیب تندی در خراسان شمالی در حال شیوع است که اگر ادامه یابد تمامی شهرهای خراسان شمالی در شرف قرمز شدن قرار می گیرد.

هاشمی تصریح کرد: هفته آینده برای خراسان شمالی از لحاظ شیوع بیماری کووید ۱۹ هفته بدی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کرونا با شیب خیلی تندی در استان رو به شیوع است که احتمال می رود یکی از علل اصلی شیوع آن وجود کرونای انگلیسی باشد.

این مقام مسئول نسبت به سهل انگاری مردم گلایه کرد و گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به کمتر از ۷۰ درصد در استان رسیده است.

وی تصریح کرد: درست است که در حال حاضر تعداد فوتی های ناشی از کرونا در این استان کم است اما معمولا در ابتدا تعداد موارد سرپایی، سپس موارد بستری و بعد از آن تعداد مرگ و میرها افزایش می یابد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: برای هفته های آتی به منظور درمان بیماران کرونایی در حال انتقال بخش های غیرکرونایی بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد به بیمارستان امام علی(ع) هستیم تا این بیمارستان را فقط برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اختصاص دهیم.

وی تعداد تخت های آماده شده برای این بیماران را در استان ۶۰۰ تخت اعلام کرد.

/ایسنا 

بیشتر بخوانید: درگذشت پرستار باردار بیمارستان لقمان بر اثر کرونا

جرئیات جدید تست رایگان کرونا در ایستگاه مترو

اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مراسم های عروسی برگزاری مراسم شیوع کرونا خراسان شمالی مراسم عروسی ویروس کرونا علوم پزشکی خیلی زیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۰۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد

سعید معین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به گرم شدن هوا، گندمکاران هشدارها را جدی بگیرند و مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند.

به گفته او، با وجود اثر شیوع آفت سن گندم در کاهش عملکرد تولید، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم قبل از تبدیل شدن به پوره انجام دهند.

معین با بیان اینکه سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن رسیده است، افزود: برآوردها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه سن مادر به ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزارهکتار برسد.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: بنابر آمار سطح زیرکشت آبی و دیم گندم در کشور ۶ میلیون هکتار است که مبارزه با سن غلات در سطح  از بهمن ماه سال گذشته آغاز و کماکان ادامه دارد.

معین گفت: گرچه شرایط جوی و بارندگی سم پاشی و محلول پاشی را به تاخیر می اندازد، اما به کشاورزان توصیه می شود که تا 

 از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین به کشاورزان توصیه می شود که تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره مبارزه را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل + عکس
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • دو زن قربانی تیراندازی در مراسم عروسی
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید