Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@11:27:50 GMT

پروتکل‌های بهداشتی در مازندران چقدر رعایت می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۱۱۴۲

پروتکل‌های بهداشتی در مازندران چقدر رعایت می‌شود؟

ایسنا/مازندران طغیان کرونا در مازندران نسبت به چند وقت اخیر، به بالاترین میزان خود رسیده و این امر موجب افزایش نگرانی مردم این استان شده است، موضوعی که همانند سایر نقاط قرمز کرونایی کشور، مردم این استان را ۱۰ روز خانه‌نشین کرده و بسیاری از کسبه نیز دست از کسب و کار خود کشیده‌اند در این میان بر اساس مشاهده‌های خبرنگاران ایسنا در سطح مازندران، برخی ناهماهنگی‌ها و ضعف‌ها در بین مسئولان، موجب سردرگمی مردم و بعضا سهل‌انگاری آنها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش میدانی خبرنگاران ایسنا در مازندران، در شهرستان نوشهر، بسیاری از مشاغل سطح یک در حال فعالیت و خدمت‌رسانی به مردم هستند و مشاغل گروه ۲ تا ۴ تعطیل شده است، هر چند در این میان، تعدادی از کسبه نیز به صورت پنهانی، محل کسب خود را گشوده‌اند و منتظر تذکر مسئولان نظارتی برای تعطیل کردن فروشگاه خود هستند.

بر این اساس، سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نوشهر در حال بهبودی است و استفاده از ماسک به حدود ۸۰ درصد رسیده و به گفته خبرنگار ایسنا، به دلیل ورود گسترده مسافر در روزهای گذشته به ویژه در ایام نوروز به این شهرستان و دید و بازدیدهای نوروزی، ممکن است روزهای سختی در انتظار نوشهری‌ها باشد.

در چالوس نیز اوضاع تقریبا به همین صورت است، حضور مردم در بسیاری از ادارات کمتر از گذشته شده اما همچنان برخی از مردم به دلیل انجام خریدهای غیرضروری همانند لوستر و غیره، به خیابان‌ها آمده‌اند. حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد واحدهای صنفی نیز تعطیل شده‌اند، ترددها هم حدود ۲۰ درصد کمتر شده است و بیش از ۹۰ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند.

خبرنگار ایسنا در تنکابن رعایت پروتکل های بهداشتی را از ۶۰ تا ۷۰ درصد اعلام کرده و می‌گوید که همچنان شاهد ازدحام جمعیت و شلوغی بازار در این شهرستان هستیم.

اوضاع در شهرستان نور کمی متفاوت است، در روزهای نخست محدودیت ۱۰ روزه‌ای که ستاد ملی مقابله با کرونا آن را وضع کرده، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کمترین میزان خود در این شهرستان رسیده است.

تمامی فروشگاه‌ها و اماکن کسبی که بر اساس قانون باید تعطیل باشند، در حال فعالیت هستند و یکی از شهروندان نوری به خبرنگار ایسنا گفته که انگار وضعیت کرونایی سفید در شهر حاکم است.

در چمستان و رویان نیز اوضاع تقریبا به همین صورت است و به نظر می‌رسد مردم و مسئولان هنوز وضعیت قرمز کرونایی را جدی نگرفته‌اند.

خبرنگار ایسنا در فریدونکنار به این نکته اشاره می‌کند که در بسیاری از مناطق این شهرستان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سرلوحه کار مردم قرار گرفته اما در برخی مناطق همچنان سهل‌انگاری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در روز گذشته مشاغل گروه ۲ تا ۴ کمتر به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا توجه داشتند اما با تذکرهای مسئولان، امروز وضعیت کمی بهتر از روز گذشته است.

از سویی دیگر برخی از کسبه از یک بام و دو هوا بودن رعایت قوانین در فریدونکنار از سوی مسئولان این شهرستان گلایه‌مند هستند. یک کسبه فریدونکناری می‌گوید که، در بحث اطلاع رسانی و برخورد با متخلفان در فریدونکنار ضعیف عمل شده است، بسیاری از افرادی که در دورهای گذشته محدودیت‌ها قوانین را رعایت نکرده و اقدام به بازگشایی مغازه‌های خود کرده بودند، این بار هم مرتکب تخلف شدند اما برخورد قاطعی با آنها صورت نگرفت.

به گفته این کاسب، یا باید قانون بسیار دقیق‌تر و اساسی‌تر با این تخلفات مقابله کند یا همچین تصمیمی گرفته نشود.

وی می‌گوید از اساس با این تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مخالفیم، چرا که بازار در فریدونکنار منشا گسترش ویروس کرونا نیست اما حالا که این تصمیم اشتباه گرفته شد باید با ابزارهای قانونی و به جد، در مقابل این تخلفات بایستند و مسئولان مقابله با تخلفات را با یکدیگر پاسکاری نکنند.

استفاده از ماسک در فریدونکنار به ۷۰ درصد رسیده اما همچنان تردد در این شهرستان کم نشده است.

در بابل نیز وضعیت شیوع کرونا نگران کننده است، خبرنگار ایسنا از بابل با اعلام این مطلب که تردد در این شهرستان در دو روز اجرای قانون ستاد ملی مبارزه با کرونا کاهش نیافته و بسیاری از اماکن کسب سطح ۲ تا ۴ در حال فعالیت هستند.

ترردد خودرو با پلاک‌های غیربومی نیز در این شهرستان همچنان دیده می‌شود و در برخورد با متخلفان به نظر می‌رسد سهل‌انگاری صورت گرفته است.

در قائمشهر که بسیار زودتر از سایر استان به وضعیت قرمز کرونایی رسید نیز وضعیت به همین منوال است، مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت می‌کنند اما تردد در این شهرستان کمتر نشده است.

بسیاری از مردم در قائمشهر، نسبت به ویروس بسیار خطرناک کرونای انگلیسی همان حساسیت کرونای معمولی را دارند و این امر موجب شده تا شاهد سهل‌انگاری‌هایی در سطح این شهرستان باشیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا از قائمشهر، هرچند ناظران به شدت در سطح شهر با متخلفان برخورد قانونی می‌کنند اما تردد خودروهای غیربومی به ویژه از کمربندی به داخل سطح شهر موجب شده تا شاهد کاهش تردد در قائم‌شهر نباشیم.

نکته جالب اینجا است که تنها حدود ۱۰ درصد از مردم از ماسک استفاده نمی‌کنند.

در ساری همانند سایر نقاط مازندران، فروشگاه‌های سطح دو تا ۴ محل کسب خود را تعطیل کرده‌اند اما متخلفانی نیز دیده می‌شود.

میزان استفاده از ماسک در این شهرستان به ۶۰ درصد رسیده و تردد ها نیز نسبت به قبل کاهش بسیار ناچیزی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا از ساری، ورود به این شهرستان با وجود ایست بازرسی‌های ایجاد شده، به آسانی صورت می‌گیرد و سخت‌گیری برای ورود خودروهای غیربومی دیده نمی‌شود هرچند ترافیک ناشی از ایجاد ایست و بازرسی مردم را تا حدودی کلافه کرده است.

در شرق مازندران نیز اوضاع در حال بهبود رعایت اوضاع است، هرچند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرق این استان، به حدود ۸۰ درصد رسیده است اما همچنان تردد در این شهرستان‌ها، ادامه دارد.

تخلف برخی محل کسب نیز در شرق مازندران نسبت به برخی مناطق غرب کمتر است اما باز هم دیده می‌شود و نیاز است دستگاه‌های نظارتی بیش از پیش نسبت به این موضوع حساس باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: همه باهم علیه کرونا کروناویروس مسئولیت اجتماعی در برابر کرونا استانی اجتماعی رعایت پروتکل های بهداشتی پروتکل های بهداشتی تردد در این شهرستان خبرنگار ایسنا درصد رسیده سهل انگاری ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۱۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، فرماندار چناران گفت: مردان متجاهر به کمپ شهرستان و زنان به مرکز نگهداری و بازپروری مشهد منتقل شدند.
محسن مه آبادی افزود: جمع آوری این افراد در راستای رسیدگی به مطالبات و خواسته‌های مردمی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با خرده فروشان اجرا شده است.
فرماندار چناران گفت: این طرح با همکاری کلانتری‌های شهرستان و دستور قضایی با رعایت موازین شرعی، قانونی و رعایت حقوق شهروندی اجرایی شده است.

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • نهضت ملی مسکن در شهرستان جویم تسریع شود
  • شوراها در تحول دیپلماسی اقتصادی باید نقش آفرین باشند
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • پیشرفت ۸۵ درصد طرح نور در مازندران
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات