Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@10:57:07 GMT

خواهان تجدیدنظر جدی در مصوبه ستاد ملی کرونا هستیم

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۱۴۶۸

خواهان تجدیدنظر جدی در مصوبه ستاد ملی کرونا هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان دارالقرآن الکریم با صدور بیانیه ای خواستار پیگیری و تحقق جدی مطالبات مردم در زمینه برگزاری مراسم معنوی و دینی به‌ویژه در ایام ماه مبارک رمضان شد. متن این بیانیه به این شرح است:

سازمان دارالقرآن در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان و بهار قرآن، بنا بر وظیفه ذاتی خود و به‌عنوان باسابقه‌ترین نهاد قرآنی کشور، در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر ایجاد و حفظ زنجیره تواصی و مطالبه به‌حق مردمی در مورد برگزاری مراسم معنوی و دینی به‌ویژه در ایام ماه مبارک رمضان، از ستاد ملی مبارزه با کرونا خواست مصوبه اخیر خود پیرامون لغو کلیه برنامه‌ها و مراسم‌های ویژه ماه مبارک رمضان را مجدداً بررسی کرده و به‌طور جد مطالبات مردم را جهت برگزاری برنامه‌های تبلیغی و ترویجی دین مبین اسلام به‌ویژه در ایام ماه مبارک رمضان محقق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان دارالقرآن معتقد است در برگزاری مراسم‌های معنوی و دینی، مانند دیگر برنامه‌ها هیچ شک و شبهه‌ای برای رعایت مسائل بهداشتی وجود ندارد، چنانچه در موج اول شیوع کرونا نیز شاهد بودیم جریان مؤمن، انقلابی، مذهبی و قرآنی پای‌کار آمدند و از ضدعفونی سطوح و معابر تا برگزاری رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه را بدون هیچ چشم‌داشتی انجام داده و مردم دیدند که جوانان جهادی، ولایی و مذهبی چه اقداماتی در مقابله با ویروس منحوس کرونا انجام دادند. بنابراین و به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مردم مؤمن و متدین نخستین کسانی هستند که به رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی پایبند خواهند بود؛ لذا مسئولان امر هرچقدر می‌خواهند دستورالعمل‌های بهداشتی را سخت‌تر بگیرند، زیرا متدینین در برگزاری مراسم‌های معنوی ثابت کردند که به رعایت این دستورالعمل‌ها پایبندتر از سایرین هستند و نشان دادند که می‌شود در این عرصه‌ها تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

سازمان دارالقرآن الکریم همچنین ضمن تقدیر و تشکر از زحمات بی‌شائبه کادر درمان در این مدت اعلام می‌دارد که خواهان تجدیدنظر جدی مصوبه ستاد ملی کرونا در این زمینه است و انتظار می‌رود این ستاد با بهره‌گیری و استفاده از تجارب ارزشمند کارشناسان و متولیان برگزاری مراسم‌های مذهبی در کشور ازجمله سازمان تبلیغات اسلامی به الگوی مناسبی دست یابد و یقیناً این سازمان نیز از مبادی ذیربط موضوع برگزاری برنامه‌هایی چون جز خوانی قرآن کریم در سراسر کشور را پیگیری خواهد نمود، چراکه تعطیلی محافل معنوی و مذهبی در این شرایط سخت از جهت روحی و روانی، جامعه را دچار آسیب می‌کند درحالی‌که در عین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توان شاهد برگزاری مراسم معنوی در ایام ماه مبارک رمضان با موضوع "امید و باور به توان مردم" باشیم.

در پایان امیدواریم با بهره‌گیری از فیوضات معنوی این ماه مبارک و تمسک به دو اصل جدانشدنی دین مبین اسلام یعنی قرآن و عترت (ع) در آینده‌ای نزدیک شاهد ریشه‌کنی این ویروس منحوس و احیای دوباره روحیه نشاط و امید در دنیا به‌ویژه کشور عزیزمان باشیم.

کد خبر 5182825

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری قرآن کریم قرآن سازمان دارالقرآن الکریم ماه مبارك رمضان ستاد ملی مقابله با کرونا ماه رمضان ۱۴۰۰ ماه مبارك رمضان قرآن کریم قرآن مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی آیت الله محمد باقر صدر سازمان تبلیغات اسلامی حرم حضرت معصومه س فعالیت های قرآنی ماه رمضان ۱۴۰۰ مرکز رسیدگی به امور مساجد سبک زندگی اسلامی دین اسلام روزه داری شهید صدر ایام ماه مبارک رمضان سازمان دارالقرآن دستورالعمل ها برگزاری مراسم برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۱۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی، نشست اعضاء هیات رییسه فدراسیون دو و میدانی امروز(پنج‌شنبه)با حضور حسین مطیعی سرپرست این فدراسیون برگزار و در طی آن اعضاء حاضر چند مصوبه نیز در راستای پیشبرد اهداف ورزش اول المپیک در کشورمان داشتند.

بر همین اساس،مهم ترین مصوبه نشست امروز صدور مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون دو و میدانی بود که مورد توافق میان اعضاء قرار گرفت.

همچنین ،اعزام ورزشکاران به رقابت‌های بین المللی در راستای کسب سهمیه المپیک و پیگیری امور جاری فدراسیون نیز از دیگر مصوبات نشست اعضاء هیات رییسه بود.

لازم به ذکر است، در این نشست همچنین برگزاری چهارمین دوره رقابت‌های بین المللی دو و میدانی جام امام رضا(ع)به میزبانی شهر مشهد مقدس نیز مورد تاکید اعضاء قرار گرفت که در پی آن مقرر شد،پس از بررسی‌های صورت پذیرفته از سوی فدراسیون و با هماهنگی‌های لازم با فدراسیون جهانی دو و میدانی زمان دقیق برگزاری این مسابقات مشخص و اعلام شود.

کد خبر 6088723

دیگر خبرها

  • شنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدند
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • برگزاری مراسم کهن بیل گردانی در شهر نیم‌ور
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی: در سیاست های ضداینترنت تجدیدنظر کنید/ مردم خوبی ها را ارج می نهند