Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@15:42:09 GMT

نظر محمود احمدی نژاد درباره یارانه جنجال به پا کرد!

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۱۷۴۳

نظر محمود احمدی نژاد درباره یارانه جنجال به پا کرد!

به گزارش سایت خبرآزاد محمود احمدی‌نژاد اخیرا در دیدار با جمعی از مردم استان کرمان گفت:اوّلین اصل در مقام اداره کشور این است که باید معلوم باشد در عرصه اقتصاد، سیاست، فرهنگ و اجتماع چه کسی تصمیم‌گیر است و مسئولیت تصمیمات نیز با کیست؟ و الّا تجربه نشان داده است که بهترین طرح‌ها هم از مسیر مجلسی با این کیفیت و این نظام تصمیم‌گیری، راه به جایی نمی‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به روایت سایت نزدیک به رئیس جمهوری سابق، محمود احمدی نژاد با اشاره به سنگ اندازی‌های صورت گرفته در مسیر پرداخت یارانه به مردم گفت: در بحث یارانه‌ها، قانونی را تصویب کردند که هر کسی می‌خواست آن را اجرا کند، هم خودش و هم کشور زمین می‌خورد زیرا همه راه‌ها را بسته بودند، در حالی که در قانون قبل از آن، دولت از اختیار کامل و مسئولیت اندک برخوردار بود امّا مجلس، مسئولیت دولت را صد در صد و اختیاراتش را نزدیک صفر کرد! من به ناچار برای رهبری نوشتم که این مصوبه اجرا شدنی نیست و دولت قادر به اجرای آن نیست.

رئیس دولت نهم و دهم به اظهارات مخالفان دولت‌های نهم و دهم در جلسات خصوصی اشاره کرد و گفت: آنها می‌گفتند اگر احمدی‌نژاد یارانه‌ها را اجرا کند، آراء او به شدت افزایش می‌یابد! بنابراین قانون را به گونه‌ای نوشتند که نشود آن را اجرا کرد، اما رهبری دستور دادند و دوباره وارد مباحثات شدیم و ۱۲ بند حداقلی، برای اجرا آماده شد و ما آن را اجرا کردیم و بعد هم از زمین و زمان بر سر آن ریختند و تخریب کردند. مشکلات تاریخ از حضرت آدم تا الان را به این مبلغ اندک یارانه ارتباط داده‌اند اما این موضوع هم مانند مسکن مهر و طرح‌های دیگری که به نفع مردم بود، از دستشان در رفت.

او گفت: این اشتباه بزرگی است که فکر کرده‌اید که می‌توانید ملّت ایران را در این سطح نگه دارید. این فنر به زودی درخواهد رفت. من به وقت انتخابات مطالبی دارم که درباره وضعیت موجود کشور عرض خواهم کرد و به فضل الهی از کسی هم نمی‌ترسم.

شاید اگر حدود ۲ دهه پیش، جایی در یک مطبوعه رسمی متعلق به جریان اصلی، شکل محاوره فعل «بگویم» (بگم)، آن‌هم دو نوبت پیاپی به چشم‌مان می‌خورد، تردید نمی‌کردیم که احتمالا خطایی ویرایشی رخ داده و مثلا نویسنده، حروف‌چین یا دیگر دست‌اندرکاران تهیه و تولید آن مطبوعه، سهوا مرتکب چنین اشتباهی شده اما حالا سال‌هاست که تعبیرِ «بگم بگم» در ادبیات سیاسی- رسانه‌ای فارسی کاملا جا افتاده و حتی مخاطب کمتر حرفه‌ای هم احتمالا بلافاصله پس از مواجهه با این تعبیر لابه‌لای سطور گزارشی سیاسی یا در تیتر و اشاره آن گزارش، ارجاع آن را به یک جریان مشخص سیاسی و به بیان دقیق‌تر، یک چهره خاص سیاسی درک می‌کند؛ «احمدی‌نژاد» و «احمدی‌نژادی‌ها». 

شیوه محمود احمدی نژاد در تبلیغات 

هرچند حالا چندسالی هست که عصر «احمدی‌نژادی‌ها» سرآمده و اکنون حتی اسفندیار رحیم‌مشایی و حمید بقایی- به عنوان دو چهره اصلی حلقه احمدی‌نژادی‌ها- نیز پشت میله‌های زندان و دور از احمدی‌نژاد روزگار می‌گذرانند و این یعنی، درست آن است که به همان تعبیر نخست بسنده کنیم و بگوییم: «احمدی‌نژاد»!

منش و مرام خاص «احمدی‌نژادی» در سیاست‌ورزی اما ظاهرا چیزی نیست که وابسته به دوری و نزدیکی کنشگران سیاسی به شخص احمدی‌نژاد تغییر کند. چنان‌که دیروز در اتفاقی عجیب و دور از انتظار یک نمونه افشاگری - که البته بهتر است همان تعبیر «بگم بگم» را در توصیفش به‌ کار ببریم - از سوی یکی از آخرین افراد جدا شده از حلقه احمدی‌نژادی‌ها، آن هم علیه یکی از معدود چهره‌های باقیمانده در این حلقه رقم خورد و مطابق انتظار با واکنش به‌ نسبت گسترده افکار عمومی مواجه شد.

آنجا که عبدالرضا داوری، مشاور رسانه‌ای پیشین احمدی‌نژاد در توییتی علیه حمید بقایی نوشت: «اموال و املاک حمید بقایی که غالبا به نام همسرانش انتقال یافته، هیچ تناسبی با حقوق و مزایای یک مدیر دولتی ندارد. از خودروهای متعدد و املاک تجاری و ویلایی در تهران و کاخ در آبسرد تا چمدان مکشوفه‌اش مملو از سکه و دلار و اوراق بهادار؛ یک مفسد اقتصادی که نقاب پاکدستی بر چهره دارد.» 

این توییت داوری علیه بقایی، آن‌هم در شرایطی که این دو، سال‌ها همراه با احمدی‌نژاد، از نزدیک‌ترین چهره‌های سیاسی به یکدیگر بودند و نیز با توجه به آنکه به ‌تازگی، داوری به شیوه‌ای باورناپذیر و غیرقابل‌درک از یاران سابقش فاصله گرفته و هر از گاه علیه آنان اظهارنظر می‌کند، بیش از همه با موضع‌گیری‌هایی از این جنس همراه بود که او چرا اکنون، زبان به بیان این مسائل گشوده و چرا تمامی سال‌هایی که بنابه ادعای او، بقایی کنار دستش، مشغول «فساد اقتصادی» پشت «نقاب پاکدستی» بوده، کلامی نگفته است.

اما در عین حال برخی ناظران نیز از این گفتند که طرح چنین ادعای سنگینی در یک توییت، آن هم بدون سند و مدرک، نه‌تنها نشانه‌ای از عبور داوری از یاران سابقش نیست، بلکه اتفاقا ادامه همان مشی و مرامی است که چنانچه اشاره شد در ادبیات سیاسی- رسانه‌ای ایرانی با تعبیر «بگم بگم» مطرح است و نه با هدف افشا و مبارزه با فساد که با انگیزه‌های سیاسی دنبال می‌شود؛ آن‌هم در روزها و هفته‌هایی که عبدالرضا داوری اگرچه تاکید دارد به عنوان «مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد» معرفی نشود اما از جهتی دیگر نیز بسیار شبیه به احمدی‌نژاد رفتار می‌کند و پای صحبت شبکه‌های سیاسی ماهواره‌ای است.

با این تفاوت که احمدی‌نژاد به هر حال زمانی رییس‌جمهوری مملکت بوده و رسانه‌های غیرفارسی زبان هم برای مصاحبه به سراغش می‌روند اما داوری، طبیعتا جز حضور در برنامه‌های سیاسی یکی، دو کانال تلویزیونی فارسی‌زبان همچون ایران‌اینترنشنال و نشستن کنار دیگر کارشناسان این شبکه‌ها، جایگاهی ندارد.

شگرد جدید محمود احمدی نژاد برای رای آوردن

کارگردانان بازی‌های تبلیغاتی احمدی‌نژاد، اینبار تجمعی در یکی از مناطق لرستان برای مطرح کردن وی تشکیل دادند تحت عنوان «آئین مردمی بزرگداشت وکیل‌الرعایا کریم‌خان ‌زند» با سخنرانی احمدی‌نژاد! 

فیلم این نمایش انتخاباتی را دفتر تبلیغاتی جریان انحرافی که خود را «دولت بهار» می‌نامد، در فضای مجازی منتشر کرد تا وانمود کند این شخص، مثل کریم‌خان‌ زند در خدمت مردم است! غافل از اینکه اهل فن می‌دانند او یک هنرپیشه چند چهره‌ است که البته دیگر حنایش رنگی ندارد. 

هشت سال پیش وقتی محمود احمدی‌نژاد ساختمان پاستور را ترک می‌کرد و اتاق ریاست جمهوری را به حسن روحانی تحویل می‌داد همه می‌دانستند این رفتن بدون سودای بازگشت نیست.

منبع: فردا

کلیدواژه: محمود احمدي نژاد محمود احمدی نژاد رییس جمهور محمود احمدی نژاد و یارانه بگم بگم محمود احمدی نژاد محمود احمدی نژاد احمدی نژادی ها رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۱۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال حذف ستاره از لوگوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس

بنر مربوط به مراسم «آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی» پشت سر وزرای ورزش و اقتصاد این جلسه را پرحاشیه کرد.

به گزارش مشرق، در حالی که طرفداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پیگیر ماجرای چندین و چندساله موضوع تکراری خصوصی‌سازی و واگذاری مالکیت دو باشگاه سرخابی از وزارتخانه ورزش و جوانان (و حالا در این چند سال امور اقتصادی و دارایی) به بخش خصوصی بودند، دیدن تصویر لوگوی جدید(!) باشگاهشان پشت سر دو وزیر موجب تعجب‌شان شد.

این موضوع بلافاصله در فضای مجازی و البته فضای رسانه بین خبرنگاران فوتبالی به مهم‌ترین حاشیه نشست سهامداران جدید با مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره دو باشگاه تبدیل شد و هنوز هم مطالبی از این دست در ارتباط با چرایی محو شدن ستاره‌های طلایی آسیایی استقلال و قهرمانی‌های پرسپولیس در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شوند. اما سوال اینجاست که آیا لوگوی باشگاه باید ستاره داشته باشد؟

لوگوی بزرگان آسیا استاندارد است

با نگاهی به لوگوی باشگاه‌های عنوان‌دار در ادوار گذشته لیگ قهرمانان آسیا به موارد جالب توجهی برخورد می‌کنیم. برای مثال باشگاه الهلال عربستان که با کسب ۴ عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا و جام باشگاه‌ها بیشترین عنوان از این حیث را در اختیار دارد با یک لوگوی ساده بدون ستاره در آسیا شناخته می‌شود. همچنین باشگاه پوهانگ استیلرز کره جنوبی با سه بار قهرمانی در آسیا و با وجود ستاره در لوگوی رسمی باشگاهش بی‌اعتنا به قهرمانی‌های آسیایی از ابتدا لوگوی خود را با ۵ ستاره طلایی (مربوط به ۵ قهرمانی که در کی‌لیگ کره‌جنوبی دارد) ثبت کرده و با همین وضعیت در قاره آسیا شناخته می‌شود. همچنین باشگاه اوراوردز ژاپن نیز با ۳ بار عنوان قهرمانی نماد ستاره را روی لوگوی خود ثبت نکرده است. الاتحاد عربستان نیز با دو عنوان قهرمانی لوگوی بدون ستاره دارد.

سرخابی‌ها از کدام باشگاه تقلید کردند؟

اما در همین قاره آسیا باشگاه‌های دیگری همچون السد قطر و العین امارات که به ترتیب ۲ و یک بار قهرمان آسیا شده‌اند با قرار دادن ستاره به تعداد قهرمانی‌های‌شان در لیگ قهرمانان آسیا لوگوی خود را ثبت کرده و با این شرایط شناخته می‌شوند. اطلاع از این‌که استقلال و پرسپولیس از این طیف باشگاه‌ها تقلید کرده‌اند یا برعکس چندان اهمیتی ندارد اما بی‌شک لوگو ذاتا از ابتدا ستاره نداشته است!

لوگوی بدون ستاره غول‌های اروپا

این در حالی است که نگاهی به باشگاه‌های مطرح و قهرمانان لیگ قهرمانان اروپا شرایط دیگری را مشخص می‌کند. برای مثال باشگاه‌هایی مثل رئال مادرید اسپانیا با ۱۴ بار قهرمانی در قاره اروپا، میلان ایتالیا با ۷ عنوان قهرمانی و یا باشگاه‌های بایرن‌مونیخ آلمان و لیورپول انگلیس هر کدام با ۶ عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، هیچ‌یک در لوگوی رسمی باشگاه‌شان ستاره‌ای ندارند و به نظر می‌رسد که این شرایط بیشتر در قاره آسیا و بعضا تعدادی از تیم‌های آمریکای جنوبی از اهمیت برخوردار است که لوگوی باشگاه را به ستاره قهرمانی قاره‌ای مزیّن کنند.

لوگوها با ستاره ثبت شده‌اند!

اما نگاهی به صفحه رسمی هر دو باشگاه در مرکز ثبت شرکت‌ها یا کودال بازار بورس مشخص می‌کند انتقاد طرفداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نسبت به چرایی نبودن ستاره بالای لوگوی باشگاه محبوبشان در مراسم واگذاری بی‌دلیل نیست. چرا که هر دو باشگاه لوگوی رسمی خود را با ستاره ثبت کرده‌اند نه بدون ستاره.

حذف ستاره‌ها و پیام برای مالکان جدید!

در این باره قطعا نقد اول به مسئولان وزارت ورزش و جوانان، وزارت اقتصاد و البته فدراسیون فوتبال است که نمادهای هر دو باشگاه را هر روز و به عناوین مختلف دیده‌اند ولی دقت کافی در این زمینه وجود نداشته است. شاید هم تعمدی در این زمینه وجود داشته تا مالکان جدید با دور شدن از فضای احساسی و کری‌خوانی برای رقیب یک‌بار برای همیشه و با تأسی از باشگاه های بزرگ جهان و حتی قاره آسیا، لوگوی این دو باشگاه را که ذاتا نباید ستاره‌ای داشته باشد به شکل استاندارد تغییر بدهند.

نقد دیگر هم به افرادی مربوط است که لوگوی دو باشگاه را به این شکل ثبت کرده‌اند تا به نظر برسد که یا امیدی به تکرار قهرمانی و افزایش ستاره این تیم‌ها نداشتند و یا حاضرند هربار که قهرمانی تازه به‌دست آمد لوگوی ثبت‌شده باشگاه را تغییر دهند! اقدامی که به خودی خود می‌تواند در آینده و در حین بررسی تاریخچه دو باشگاه دردسرساز باشد. چرا که پس از گذشت چند سال لوگوی استقلال و پرسپولیس با تفاوت‌های مشهود در اسناد مربوط به دو باشگاه در فضای مجازی باقی خواهد ماند که شباهتی به هم ندارند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • جنجال حذف ستاره از لوگوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس
  • شگرد جالب محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • جنجال عجیب پیرامون مدال اهدایی به علی دایی!
  • مومنی، اقتصاددان: در هشت سال دولت احمدی نژاد، قیمت نان 32 برابر شد!
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • احمدی نژاد می‌گفت مشکل ما خود رهبری است!
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند