Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با اشاره به اینکه مصلحت اندیشی‌ها باید به نفع معنویات باشد، گفت: درب اماکن مذهبی مازندران در ماه رمضان نباید به روی مومنان بسته شود. - اخبار استانها -

مهرداد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در   ساری ،   درباره برگزاری مراسم‌های مذهبی در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: تاریخ این سرزمین گواهی می‌دهد که محافل دینی و عبادی و شئون مذهبی در حوزه‌های گوناگون از جمله انسانی، امنیتی و پس از آغاز شیوع و همه‌گیری ویروس منحوس کرونا در حوزه سلامت نقشی بی بدیل و غیر قابل انکار ایفا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم بر این اصل معتقد هستند که مساجد و بقاع متبرکه و دست اندرکاران هیئات، مجالس و محافل مذهبی در طول مدت اپیدمی ویروس کرونا نقش اساسی داشته و به هیچ‌وجه نمی‌توان فعالیت‌های انسان دوستانه و جهادی آنان در حوزه تغسیل و تدفین اموات کرونایی، تهیه و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده، گندزدایی معابر عمومی و مراکز بهداشتی و کمک‌های مومنانه و رزمایش مواسات در طول مدت این 15 ماه از زمان شیوع این ویروس در کشور  را خدمتی تشریفاتی محسوب کرد.

محمدی با تاکید بر اینکه هرگز نباید نقش گسترده و تاثیرگذار این طیف گسترده از جامعه را نادیده گرفت،  تصریح کرد: مخاطبان اصلی در حوزه تقویت فرهنگ عبادی و مذهبی تنها تعدادی از دستگاه‌های فرهنگی نیستند بلکه مسئولان و مقامات سیاسی و حاکمیتی در راس کشور و استانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی موثر در این حوزه در استان باید پیش قراول این مسئله باشند و نسبت به اقامه نماز و سایر مسائل دینی اهتمام جدی داشته باشند و اگر بنا است مصلحت اندیشی در این زمینه صورت گیرد باید به نفع معنویات جامعه باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران گفت: مسئولان دلسوز دیار علویان، در آستانه حلول ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی و نزول قرآن ضمن تاکید بر رعایت بیش از پیش مسائل بهداشتی و پروتکل‌های اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا توسط مدیران و دست اندرکاران مجالس و محافل مذهبی و هیئت امنای مساجد، تکایا و بقاع متبرکه، به مسئولین امر تاکید داشتند زیبنده نیست مراسم و برنامه‌های ماه مبارک رمضان تعطیل و درب‌های مساجد و اماکن مذهبی در این ایام بسته باشد.

غبارروبی و عطرافشانی مساجد شهرکرد به روایت تصویر حاج‌علی اکبری: اقامه نماز در مساجد تحت هیچ شرایطی کنار گذاشته نشود مساجد و اماکن مذهبی خوزستان در ماه رمضان تعطیل نمی‌شوند‌

محمدی یادآور شد: بر اساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت و درمان کشور بالاترین میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در همین محافل و مراسم‌های دینی و مذهبی بوده که خود بیانگر تعهد و پایبندی قشر مومن و انقلابی ایران اسلامی که دل در گرو قرآن و فرمایشات مقام معظم رهبری دارند، به قوانین وضع شده در سطح کلان کشور است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با تاکید بر رعایت حریم و حدود الهی و حفظ شئونات اسلامی مضاف بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ماه مبارک رمضان توسط آحاد مردم، تاکید کرد: از زحمات و جانفشانی‌های شبانه روزی کادر درمان، پزشکان، پرستاران، بسیجیان و روحانیت و  مراقبین سلامت که در این ایام تلاش وافری برای تامین سلامت جامعه داشتند، قدردانی و تشکر می‌شود.

انتهای پیام/ 681/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دبیر ستاد امر به معروف ماه مبارک رمضان اماکن مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۲۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی   آذربایجان غربی  با تقدیر از زحمات کارشناسان بهداشت محیط از مردم خواست مواد غذایی مورد نیاز خود را از فروشگاه‌ها و اماکن معتبر خریداری و از خرید از مراکز نامعتبر و دستفروشان پرهیز کنند.

 دکتر ریخته گر همچنین افزود: شهروندان  می توانند هرگونه موارد عدم رعایت موازین بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را  با سامانه تلفنی رسیدگی به شکایات  ۱۹۰ وزارت بهداشت درمیان گذارند، تا در اسرع وقت توسط کارشناسان بهداشت محیط مراکز بهداشتی مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات قانونی لازم در آن خصوص انجام پذیرد.

دیگر خبرها

  • تاکنون ۱۰۰ هزار جلد مصحف شریف در طرح ملی نورباران جمع آوری شده است
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • بودجه ستاد امر به معروف در سال گذشته چقدر بود؟
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین