Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@23:02:53 GMT

صادرات بیش از ۳ میلیارد دلاری آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۲۲۹۶

صادرات بیش از ۳ میلیارد دلاری آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، امین زاده  رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی  با تاکید بر اهمیت توسعه صادرات غیرنفتی و مدیریت واردات به عنوان یکی از برنامه‌های محوری وزارت صمت در سال جهش تولید گفت: به همت صنعتگران و تولیدکنندگان بخش خصوصی، محصولات تولیدی استان آذربایجان شرقی پارسال به ۹۷ کشور جهان صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امین زاده افزود: عمده کالا‌های صادره از گمرکات استان آذربایجان شرقی سوخت‌های معدنی، روغن‌های معدنی و محصولات حاصل از تقطیر آن‌ها، مواد قیری، موم‌های معدنی، مواد پلاستیکی، چدن، آهن و فولاد، میوه‌های خوراکی و پوست مرکبات، فرآورده‌های غلات، آرد، نشاسته، شیر و نان‌های شیرینی، مس و مصنوعات مسی، قند، شکر و شیرینی، شیشه و مصنوعات شیشه و کاکائو و فرآورده‌های آن بوده است.

او  با اشاره به حکم ابلاغی وزیر صمت برای استاندار آذربایجان شرقی به عنوان رئیس ستاد توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان، از تشکیل ۱۲ میز تخصصی کالایی و کشوری در استان به منظور توسعه مراودات تجاری با جمهوری آذربایجان خبر داد.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی با تاکید بر تداوم برگزاری میز‌های تخصصی کشور‌های مختلف در استان آذربایجان شرقی اعم از عراق، روسیه، آذربایجان، سوریه، ترکیه و چین افزود: برای اولین بار در کشور در سال جهش تولید، میز صنوف تولیدی و صادراتی در استان تشکیل شد.

او  با بیان اینکه در راستای مدیریت واردات، ارزش کالا‌های وارد شده به استان طی پارسال ۸۰۰ میلیون دلار بود، گفت: این میزان واردات نسبت به سال ۹۸ به لحاظ وزنی ۱۵ درصد و به لحاظ ارزشی ۳۴ درصد کاهش داشته است.

امین زاده صدور ۲۰۰ فقره و تمدید ۷۰۰ فقره کارت بازرگانی، برگزاری جلسات کمیته اقدام ارزی، تشکیل کمیته پالایش کارت‌های بازرگانی، کارگروه توسعه صادرات و نمایشگاه‌های متنوع را از دیگر اقدامات مجموعه صمت استان آذربایجان شرقی طی پارسال در حوزه صادرات برشمرد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان صمت صادرات کالا استان آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۲۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است

به گزارش خبرگزاری مهر، کاوه دلیری مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به توانمندی‌های صادراتی ایران، گفت: نمایشگاه ایران اکسپو در دو دوره اخیر رویکرد جدیدی را ایجاد کرده و چهار دوره قبل این نمایشگاه پیش‌از فراگیری بیماری کرونا بود؛ از دوره قبل بنا شد تا مهمانان خارجیِ متناسب و متمایل به همکاری با ایران به این نمایشگاه حضور داشته باشند.

مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران در گفت‌وگو رادیویی، افزود: کشوری مانند چین که دارای بازار بزرگی از واردات و صادرات است، حدود ۱۲۰ دوره نمایشگاه برگزار می‌کند و مخاطب مورد نظر خود را در اکثر نقاط جهان پیدا کرده و هم‌اکنون صدر تقویم نمایشگاه جهان است؛ علاوه بر این نمایشگاه واردات چین نیز طی ۶ دوره برگزار شد که این موضوع هم موقعیت مناسبی برای کشورش ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از ۸۵ درصد صادرات ایران در دو گروه کالایی محصولات نفت پایه و محصولات معدنی عنوان می‌شود که ایده آل کشور نیست؛ بنابراین برنامه‌ریزی‌ها باید به سمت تولید و صادرات کالاهای با ارزش افزوده بیشتری باشد و از خام فروشی بپرهیزیم و صادرات خدمات را هم در حد گسترده‌تری انجام دهیم.

دلیری در پایان عنوان کرد: برای ثبت برخی محصولات ایرانی به ویژه دارو در کشورهای مختلف و تأیید استانداردها باید همت بیشتری در حوزه بازاریابی نشان دهیم.

کد خبر 6097210 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری قریب الوقوع از سد قیز قلعه‌سی
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • ۵٫۶ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد
  • افتتاح سد قیز قلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان
  • صادرات ۱۴۵ میلیون دلاری افغانستان از طریق دهلیزهای هوایی
  • صنعت نوشت‌افزار ایران در بازار جهانی کجا ایستاده است؟
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است
  • فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی