Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:33:06 GMT

۱۷ هزار فعال گردشگری خراسان رضوی آموزش مجازی دیدند

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۲۳۳۷

۱۷ هزار فعال گردشگری خراسان رضوی آموزش مجازی دیدند

روابط‌عمومی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان رضوی روز یکشنبه به نقل از یوسف بیدخوری گزارش داد: با توجه به همه‌گیری کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده، برای جلوگیری از شیوع این ویروس، با لغو آموزش‌های حضوری و با نظر به ضرورت توجه به آموزش به‌ عنوان زیرساخت لازم برای توسعه گردشگری و افزایش سطح خدمات و کیفیت ارائه آن و با هدف تربیت نیروهای علاقه‌مند و متقاضی اشتغال در این صنعت در آینده پساکرونا، دوره‌های آموزشی به صورت مجازی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: برای برگزاری این دوره‌های آموزشی از توان ۱۳ موسسه آموزش گردشگری استفاده شد و بیش از ۱۷ هزار نفر در سال گذشته با گذراندن دوره‌های آموزش مجازی موفق به دریافت گواهینامه معتبر آموزشی از اداره ‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان شدند.

بیدخوری یادآورشد: این عملکرد با توجه به شرایط محدودیت‌های ایجاد شده متاثر از شیوع ویروس کرونا و الزام به تعطیلی مراکز آموزشی گردشگری در سال گذشته محقق شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی اظهار کرد: برگزاری دوره‌های ضمن خدمت شاغلان صنعت گردشگری استان، سمینارهای آموزشی ویژه کرونا و دوره‌های توانمندسازی مجازی فعالان گردشگری از شاخص‌ترین فعالیت‌های آموزشی در سال ۹۹ بوده و در بین دوره‌های مصوب آموزشی، دوره‌های مدیر فنی دفاتر، راهنمایی گردشگران و مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری، بیشترین متقاضی را داشته است.

وی گفت: همچنین در سال گذشته با افزوده شدن ۲ موسسه جدید به مجموع آموزشگاه‌های گردشگری استان، شمار این آموزشگاه‌ها به ۱۳ رسیده است.

استان خراسان رضوی دارای بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری است که از این حیث رتبه نخست کشور را دارد.

برچسب‌ها گردشگری ویروس کرونا مشهد وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آموزش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری ویروس کرونا مشهد گردشگری ویروس کرونا مشهد وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آموزش اخبار کنکور گردشگری و صنایع خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۲۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد

محمد ثابت اقلیدی در مراسمی که با حضور دکتر مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و به منظور واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی این استان برگزار شد گفت: در راستای حمایت، توسعه، ترویج و آموزش صنایع دستی این اقدام صورت گرفته است. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: در حال حاضر ۵ اتاق از ارگ کریم خانی به اساتید درای نشان درجه یک صنایع دستی اختصاص یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تاکید کرد: چنانچه صنایع دستی حمایت شوند زمینه برای توسعه اقتصاد و اشتغال فراهم خواهد شد.

ثابت اقلیدی از مهمترین اهداف چنین اقدامی را گردهمایی هنرمندان در یک مکان و معرفی آن‌ها تولیدات فاخرشان به بازدیدکنندگان و گردشگران عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ارگ کریم خانی یکی از جاذبه‌های اصلی و پربازدید کننده‌ترین گردشگری شیراز است حضور هنرمندان صنایع دستی در این مکان تاثیر به سزایی در معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی فاخر استان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود