Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-29@17:40:30 GMT

هیچ راه فراری از مالیات بر خانه‌های خالی وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۲۸۹۹

هیچ راه فراری از مالیات بر خانه‌های خالی وجود ندارد

تین نیوز

 معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تمام خانوار ملزم هستند اطلاعات و آدرس محل سکونت خود را ثبت کنند بنابراین هیچ خانواده‌ای نمی‌تواند با اطلاعات هویتی مشابه در دو محل، سکونت داشته باشد چراکه قطعا یکی از این واحدها خالی از سکنه حساب می‌شود و مشمول مالیات بر خانه‌های خالی خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، محمود محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد مشکلات به وجود آمده برای برخی از افراد در ثبت اطلاعات محل سکونت در سامانه املاک و اسکان کشور اظهار داشت: افرادی که با توجه به شرایط آنها، گزینه مورد نظر و متناسب با شرایط‌شان در سامانه درج نشده می‌توانند با مرکز تماس و چندین شماره موجود ثبت شده در سامانه برای طرح مشکل خود تماس بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره افرادی که مالک محل سکونت آنها فوت شده و هنوز انحصار وراثت صورت نگرفته، تاکید کرد: بحث مالکیت واحد مسکونی و ملک ارتباطی با موضوع به ثبت اطلاعات محل سکونت خانوار ندارد اما در بخش احصاء مالکیت، گزینه‌های رسمی و غیررسمی پیش‌بینی شده؛ افرادی که شامل حال این دو گزینه نمی‌شوند باید ردیف «سایر» را انتخاب کنند و توضیحات مربوطه را در آن بخش بنویسند تا وضعیت املاک اموات تعیین تکلیف شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موضوع احتمال افزایش اجاره‌نامه‌های صوری برای فرار از قانون مالیات بر خانه‌های خالی گفت: شناسایی خانه‌های خالی با جعل قراردادهای اجاره یا اجاره‌نامه‌های صوری هم امکانپذیر است.

وی تاکید کرد: تمام خانوار ملزم هستند اطلاعات و آدرس محل سکونت خود را ثبت کنند بنابراین هیچ خانواده‌ای نمی‌تواند با اطلاعات هویتی مشابه در دو محل، سکونت داشته باشد چراکه قطعا یکی از این واحدها خالی از سکنه حساب می‌شود و مشمول مالیات بر خانه‌های خالی خواهد شد.

محمودزاده ادامه داد: از سوی دیگر تکیه ما فقط به خوداظهاری افراد نیست بلکه راه‌های دیگری برای شناسایی خانه‌های خالی داریم که یکی از آنها رصد قبوض است و اگر فردی اطلاعات اشتباه از واحدهای مسکونی خود ارائه دهد مالیات این فرد دو برابر خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: مالکان بدانند تمام منفذهای فرار از مالیات بر خانه‌های خالی بسته شده و هیچ راه دررویی وجود ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مالیات بر خانه های خالی محل سکونت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۲۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین سربازان فراری را از خدمات کنسولی محروم می‌کند

وزارت خارجه اوکراین اعلام کرد به مردانی که در سن جنگیدن قرار دارند اما در خارج از اوکراین زندگی می‌کنند خدمات کنسولی ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، دولت اوکراین اعلام کرد به مردان اوکراینی خارج از کشور که در سن سربازی قرار دارند، خدمات کنسولی ارائه نخواهد کرد.

مقامات اوکراینی تا کنون گام‌های زیادی برای افزایش تعداد سربازان ارتش این کشور برداشته‌اند و اخیراً گشت‌های مرزی را شدیدتر کردند تا سربازان فراری را که قصد گریز از کشور دارند، بازداشت کنند.

حال کی‌یف طرحی اعلام کرده که هدف آن مردان اوکراینی خارج از این کشور است. دولت اوکراین اعلام کرد سفارتخانه‌های این کشور از صدور پاسپورت جدید و ارائه دیگر خدمات کنسولی به افرادی که در سن سربازی قرار دارند، خودداری خواهد کرد.

با آغاز جنگ اوکراین، کی‌یف مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله را از خروج از کشور منع کرد؛ اما در آن زمان برخی افراد در خارج از مرزهای اوکراین بودند و بسیاری هم تا کنون به روش‌های غیرقانونی از اوکراین گریخته‌اند.

«دمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین در این باره گفت: «امروز کسانی هستند که در سن سربازی قرار دارند و با خروج از کشور، نشان داده‌اند که برای آن ارزشی قائل نیستند. بعد این‌ها می‌آیند و می‌خواهند از همین کشور خدمات بگیرند. این طور که نمی‌شود. کشور ما در جنگ است.»

در حال حاضر حدود ۸۶۰ هزار مرد اوکراینی در خارج از مرزهای این کشور در اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند. هدف کی‌یف از محروم‌کردن آن‌ها از خدمات کنسولی این است که بخشی از کمبود نیروی نظامی خود را جبران کرده و آن‌ها را وادار به بازگشت به اوکراین کند. با این حال، منتقدان این طرح باور دارند چنین اقداماتی نتیجه محسوسی در تعداد سربازان ارتش نخواهد داشت و تنها دستاورد آن ایجاد تفرقه میان اوکراینی‌ها است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رونمایی فراری از کلاه ایمنی ویژه گرندپری میامی + عکس
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • مهار تمساح با دستان خالی!
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • قاتل فراری در دام پلیس آگاهی گیلانغرب
  • استقبال رئیس فرمول یک از انتقال همیلتون به فراری
  • درخواست برخی فعالان فراری برای بازگشت به ایران
  • اوکراین سربازان فراری را از خدمات کنسولی محروم می‌کند
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • ماهیگیری با دست خالی! (فیلم)