Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سید یاسر فروغی رییس مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی - امیرالمومنین (ع) قم،بیان کرد: بیمارستان امیرالمومنین (ع) با تلاش‌های صورت گرفته، در ایام شیوع کرونا آغاز به کار کرد که با راه اندازی آن بخش عمده‌ای از مشکلات همشهریان برطرف شد.

فروغی افزود: با تدبیر صورت گرفته از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، از ابتدا این بیمارستان به بیماران کرونایی اختصاص داده شد و مجموعه مدیریت بیمارستان نیز با همکاری معاونت درمان دانشگاه، بعد از تجهیزات لازم، اقدام به جذب نیرو درمانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: از ۱۷ تیرماه سال ۹۹ تا ۲۱ فروردین امسال، ۲ هزار و ۲۰۷ بیمار کرونایی در بیمارستان امیرالمومنین (ع) بستری شده و خدمات لازم به آن‌ها ارائه شده است.

رییس مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی - امیرالمومنین (ع) قم، گفت: در حال حاضر نیز این بیمارستان با تمام توان در خدمت بیماران کرونایی بوده و خدمات رسانی انجام می‌شود،استان قم از ۱۸ فروردین‌ماه جاری به رنگ قرمز کرونایی تبدیل شد.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید-۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکز‌های عمومی؛ به هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

شهروندان قمی برای طرح هر گونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هر گونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکز‌های جامع سلامت» امام حسن عسکری (ع) در شهرک امام حسن عسکری (ع)، امام خمینی (ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی (ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمارستان امیرالمومنین شیوع کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۳۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل گفت: ضریب اشغال تخت بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مهدی نیک‌سیرت در جریان بازدید از مراحل تکمیل درمانگاه سبلان اردبیل، اظهار داشت: 2 بیمارستان تأمین اجتماعی در استان برای بیمه‌شدگان و اقشار مختلف مردم با ظرفیت کامل ارائه خدمات می‌کنند که بیمارستان سبلان در اردبیل و ارس در پارس‌آباد است.

وی از پیگیری‌ها برای صدور مجوز افزایش تخت‌های این بیمارستان‌ها خبر داد و تصریح کرد: در گام نخست تعداد تخت بیمارستان سبلان اردبیل قرار است از 160 تخت به 256 تخت ارتقا یابد که امیدواریم در سال‌جاری این برنامه توسعه اجرایی و عملیاتی شود.

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل گفت: با توجه به ضریب اشغال 85 درصدی تخت بیمارستان سبلان اردبیل در وضعیت فعلی، تلاش شد تا مجوز ارتقا تا 256 تخت به نام سبلان اردبیل گرفته شود.

نیک‌سیرت افزود: 96 تخت به مجموع تخت بیمارستانی سبلان افزوده می‌شود که 300 میلیارد تومان منابع برای اجرای این پروژه هزینه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش و رایزنی‌های ما برای گرفتن این اعتبار و ارتقای تخت بیمارستانی سبلان در سال‌جاری است تا بتوانیم بیشترین خدمات را به مراجعان به ویژه بیماران و بیمه‌شدگان تحت پوشش تأمین اجتماعی در مناطق مختلف شهری اردبیل بدهیم.

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل اضافه کرد: برای بیمارستان ارس پارس‌‌آباد نیز که شمال استان را پوشش می‌دهد، قرار است تعداد تخت از 64 به 96 تخت ارتقا یابد که در این زمینه نیز منابع مورد نیاز پیشنهاد شده است.

نیک‌سیرت بیان کرد: قرار است برای افزایش و تجهیز این بیمارستان به سی.تی.اسکن و سایر تجهیزات نیز تا 800 میلیارد تومان هزینه شود که در سفر اخیر مدیرعامل تأمین اجتماعی مجوز لازم گرفته شده و تاکید بر سرعت اجرای عملیاتی این پروژه‌ها است.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در کنار این 2 بیمارستان، قرار است سه درمانگاه نیز در نمین، گرمی و بیله‌سوار عملیاتی شود که اعتبار مورد نیاز برای احداث و تکمیل این درمانگاه‌ها و همچنین درمانگاه سبلان در حال انجام است.

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: درمانگاه سبلان که در محوطه بیمارستان قرار گرفته تا 2 ماه آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد و بیش از 100 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

نیک‌سیرت مساحت این درمانگاه را 4 هزار و 500 متر مربع و بهره‌برداری از آن را به صورت تخصصی یادآور شد و گفت: 4 هزار بیمه شده در مرکز استان از خدمات تأمین اجتماعی به ویژه بیمارستان سبلان و درمانگاه‌های تخصصی استفاده می‌کنند که امیدواریم با ارتقای این شرایط بتوانیم بهترین و کیفی‌ترین خدمات را به مراجعان و بیمه‌شدگان ارائه کنیم.

انتهای پیام/131/.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • حال و هوای مسجد کوفه- محراب شهادت مولا امیرالمومنین(ع)
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تصاویری از بازسازی حرم امیرالمومنین علی (ع) + فیلم
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • آخرین جزئیات از آتش سوزی خیابان شهید رجایی/ آتش تحت کنترل است