Web Analytics Made Easy - Statcounter

میثم یوسفی کارگردان نمایش «جنگ و صلح»، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: فضای فعلی تئاتر به شدت لطمه دیده است؛ ما نیز عضو کوچکی از خانواده بزرگ تئاتر هستیم و از این آسیب مستثنی نخواهیم بود. بحث امنیت شغلی بزرگترین معضل و مشکل اهالی تئاتر است. خارج از بحث تعطیلات کرونایی، نبود امنیت شغلی برای ما به شدت آزاردهنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تئاتر هنوز به عنوان شغل به رسمیت شناخته نشده است. با توجه به اینکه هر سال مخارج ساخت یک نمایش بیشتر از سال قبل است، دستمزد‌ها تغییر چندانی نمی‌کنند و هر سال دریغ از سال‌های قبل.

یوسفی با اشاره به تعطیلی سالن‌ها به خاطر کرونا، درباره ورود مجدد مخاطب به سالن‌ها اظهار کرد: زمانی که یک نمایش آماده اجرا می‌شود، تعطیلی مکرر میان اجراها بدترین نوع ضربه به یک گروه تئاتری خواهد بود. گروه اجرایی بیشترین ضرر مالی و روحی و روانی را متحمل می شوند. از لحاظ انرژی و زحمت آماده سازی مجدد نیز گروه تئاتری بعضاً به ترمیم و تعویض بدنه و عوامل نیاز دارد. بعد از اتمام تعطیلی سالن‌ها مجدداً باید برای تبلیغ نمایش هزینه کرد تا ذهن مخاطب احیا و آماده ورود به سالن تئاتر شود. بیشتر این آسیب‌ها متوجه تیم‌هایی است که در حال اجرا و تولید آثارشان هستند.

این کارگردان تئاتر در پایان تصریح کرد: مدیران ارشد وزارت بهداشت، ستاد ملی مقابله با کرونا و مرکز هنر‌های نمایشی باید با دقت تصمیم بگیرند. وقتی عجولانه تصمیم بگیرند به راحتی همه چیز را تعطیل می‌کنند و به راحتی و بدون فکر هم سالن‌ها را باز می‌کنند. در نهایت این گروه‌های اجرایی هستند که دچار آسیب می‌شوند. الان وظیفه مدیران فرهنگی جبران خسارت‌های گروه‌های هنری است. کما اینکه در شرایط بحرانی مدیریت معنا پیدا می‌کند. پس مسئولان بدون منت باید به وظیفه شان عمل کنند و جبران خسارت گروه‌های هنری را در کمترین زمان ممکن انجام دهند و از گروه‌ها حمایت کنند؛ بنابراین این بحران باید با همیاری و همدلی دو طرفه مسئولین و هنرمندان به امید خدا حل  شود.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هنرهای نمایشی تئاتر شهر گروه ها سالن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۳۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالن‌های نمایشی ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت‌ماه اجرا نخواهند داشت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بنا به اعلام شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی سالن‌های نمایشی روز جمعه ۱۴ و شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ ماه، به دلیل تقارن با شهادت امام جعفر صادق (ع) سالن‌های نمایشی اجرا نخواهند داشت.

بنابراین همه نمایش‌های در حال اجرا (به جز نمایش‌های متناسب و مرتبط) بعد از اذان مغرب روز جمعه ۱۴ اردیبهشت تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه به صحنه نخواهند رفت.

مطابق این گزارش، ادامه اجرای نمایش‌ها از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه از سر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • استاندار هرمزگان:جذب سهمیه استخدامی معلمان وظیفه ما است
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • سالن های نمایشی در ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه اجرا نخواهند داشت 
  • سالن‌های نمایشی ۲ روز تعطیل می‌شود
  • سالن‌های نمایشی ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت‌ماه اجرا نخواهند داشت
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان