Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شورا‌های حل اختلاف از بازگشت دو محکوم به قصاص به زندگی با گذشت اولیای دم و تلاش شورای حل اختلاف خبر داد. خبرگزاری میزان - بهادر اسدی، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شورا‌های حل اختلاف از بازگشت دو محکوم به قصاص به زندگی با گذشت اولیای دم و تلاش شورای حل اختلاف خبر داد و بیان کرد: در سال ۱۳۷۹ و در پی نزاع دسته جمعی میان چند جوان سقزی، یک فقره قتل در این شهرستان اتفاق می‌افتد که پس از دستگیری قاتلان و طی مراحل دادرسی نهایتا رای قصاص آن‌ها در دادگاه کیفری استان کردستان و در سال ۱۳۹۲ صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در نهایت با ارجاع دادستان پرونده مذکور به شعبه ویژه شورا‌های حل اختلاف شهرستان سقز جهت صلح و سازش ارجاع شد که با تلاش‌های دلسوزانه اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم پرونده با اصلاح ذات البین مختومه شد.
اسدی اضافه کرد: با کمک خداوند متعال، این اولین پرونده قتل در سال جاری بود که با تلاش اعضای شورا‌های حل اختلاف به صلح و سازش منجر شد و امیدواریم این امر خیر فتح بابی باشد که در سال جاری مجددا شاهد مواردی مشابه باشیم.   بیشتر بخوانید: رهایی زن قاتل از قصاص با تلاش شورای حل اختلاف استان تهران رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کردستان با بیان اینکه ورود ریش سفیدان و معتمدان به پرونده‌های صلح و سازش علاوه بر کاهش مراجعات مانع دعوا و اختلاف در سطح جامعه نیز می‌شوند، اظهار داشت: شورا‌های حل اختلاف رسالت ارزشمندی را انجام می‌دهند و آن تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری است که این اقدام در نزد خداوند متعال اجر فراوانی دارد.   انتهای پیام/ برچسب ها: قتل ازادی زندانی کردستان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قتل ازادی زندانی کردستان شورا های حل اختلاف استان کردستان صلح و سازش اولیای دم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۳۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام برومند رازیانی در دیدار با دبیر ستاد صبر کردستان اظهار کرد: صلح و سازش امری ارزشمند وخداپسندانه است که باید در جامعه رواج یابد.

وی افزود: اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان با داشتن ظرفیت تشکل‌های مردمی می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ صلح قدم بردارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان فعالیت ۲۰۰ کانون فرهنگی تبلیغی در سطح استان، وجود ۸۰۰ مداح اهل تسنن و تشیع، وجود بیش از ۸۰۰ هیات مذهبی در استان و وجود موسسات و خانه‌های قرآنی و فعالان عرصه قرآنی استان را ظرفیتی برای ترویج فرهنگ صلح و سازش در استان برشمرد.

وی اذعان کرد: با امضای تفاهمنامه این اداره‌کل با ستاد صبر استان می‌توان در راستای تقویت صلح و سازش در جامعه تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام رازیانی اضافه کرد: باید گذشت و بخشایش در میان مردم جامعه تبدیل به یک فرهنگ شود.

کد خبر 6092632

دیگر خبرها

  • دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی
  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ