Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@10:47:39 GMT

اصلاح طلبان در انتخابات شوراها مشارکت پرشور دارند

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۳۵۹۲

اصلاح طلبان در انتخابات شوراها مشارکت پرشور دارند

ایسنا/اصفهان سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان اصفهان گفت: اگر مجال به اصلاح‌طلبان داده شود و هیات‌های نظارت صلاحیت بیشتر داوطلبان این جبهه را تأیید کنند، لیست انتخاباتی خواهیم داد.

علی ناظم زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نیت و قصد اصلاح طلبان درباره انتخابات شوراها مثل همیشه مشارکت پرشور است و همواره تمایل داشته‌ایم به عنوان یکی از جناح‌های اصلی که در انتخابات در اصفهان شرکت می‌کند مشارکت جدی داشته و با دادن لیست انتخاباتی در انتخابات شوراها حضور مؤثر داشته باشیم تا بتوانیم بخشی از جامعه را که تمایل دارد در انتخابات شرکت کند و پای صندوق رأی بیاید تشویق به حضور پرشور در انتخابات کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حضور مؤثر اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها تابعی از متغیر مجال است. به این معنا که اگر مجال به اصلاح‌طلبان داده شود و هیات های نظارت صلاحیت بیشتر داوطلبان این جبهه را تأیید کنند در انتخابات شرکت خواهیم کرد و لیست انتخاباتی خواهیم داد، اما اگر مانند سال ۱۳۹۸ مجال پیدا نکنیم برای انتخابات شوراها در اصفهان لیست نخواهیم داد و فقط به افرادی که فکر می‌کنیم بهتر هستند رأی می‌دهیم.

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان اصفهان، گفت: جبهه اصلاحات مجموعه‌ای از احزاب اصلاح طلب است و احزاب به این منظور تشکیل می‌شوند که در انتخابات مختلف شرکت کنند و مجامع هماهنگی و اجماع ساز شکل می‌گیرند تا بتوانند این احزاب را در راستای جلب مشارکت و نظر مردم فعال کنند.

ناظم زاده تصریح کرد: اگر احساس کنیم اکثر افرادی که با آن‌ها می‌توانیم برنامه‌هایی که داریم را پیش ببریم تأیید صلاحیت نشوند بدون شک مانند انتخابات مجلس، لیست نخواهیم داد و به مردم اعلام می‌کنیم که به هر فردی که فکر می‌کنند اصلح‌تر است رأی دهند. در سال ۱۳۹۶ این مجال به اصلاح‌طلبان داده شد و اصلاح‌طلبان پرشور در انتخابات شرکت کردند و لیست انتخاباتی دادند، اما در سال ۱۳۹۲ به آنان مجال داده نشد.

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان اصفهان، ادامه داد: در انتخابات پیش روی شوراها همچنان منتظر هستیم تا روند بررسی تأیید صلاحیت‌ها خاتمه یابد، اما با توجه به اخباری که داریم این روند بررسی در هیات های اجرایی چندان دلگرم کننده نیست، اما طبق قانون باید منتظر بمانیم تا قانون تعیین تکلیف کند. اگر رد صلاحیت‌ها گسترده باشد طبیعتاً لیست انتخاباتی نخواهیم داد.

ناظم زاده افزود: جریان اصلاحات یک جریان سیاسی فعال است و تجربه ثابت کرده که در شهرهای بزرگ این لیست‌های انتخاباتی هستند که رأی می‌آورند نه اشخاص. باید منتظر بمانیم تا روند بررسی صلاحیت‌ها در هیات های اجرایی به پایان برسد. شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و کمیته سیاسی این جبهه به شکل فعال در حال برگزاری جلسات خود هستند و این آمادگی را داریم که ستاد انتخاباتی را به شکل مجازی افتتاح کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی اصلاح طلبان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات انتخابات شورای ششم انتخابات 1400 شورای هماهنگی جبهه اصلاحات انتخابات شوراها لیست انتخاباتی اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۳۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد

غلامحسین کرباسچی، فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آقای نصیری یک آدم افراطی است که نه آن طرف حرف‌هایش درست بود و نه این طرف حرف صحیحی زده که بخواهد نمایندگی کسی از اصلاح‌طلبان را برعهده داشته باشد.

به گزارش ایلنا، غلامحسین کرباسچی مدیرمسئول روزنامه هم‌میهن، در تحلیل مصاحبه‌ی اخیر مهدی نصیری با بی‌بی‌سی گفت: من اصلا ایشان را آدم متعادلی نمی‌دانم که بخواهد طرح و رویکردی بدهد. ایشان یک زمانی شاگرد آقای شریعتمداری در کیهان بود، آنقدر فحاشی و ناسزا به همه اصلاح‌طلبان و شخصیت‌های محترم از جمله مرحوم آقای هاشمی، آقای خاتمی و همین آقای تاج‌زاده و امثال آقای تاج‌زاده کرد و حالا آدم باید چه روحیه و رویی داشته باشد که حالا با این حد از افراط یک مرتبه این طرف صفحه بیاید.

وی ادامه داد: آقای نصیری یک آدم افراطی است که نه آن طرف حرف‌هایش درست بود و نه این طرف حرف صحیحی زده که بخواهد نمایندگی کسی از اصلاح‌طلبان را برعهده داشته باشد. در آن طرف هم، اگر کسی از مخالفین نظام سوابق ایشان را بررسی کنند، می‌فهمند که ایشان آدم متعادلی نیست.

کرباسچی اظهار داشت: کسی حرف او را حساب نمی‌کند که بخواهد چنین طرحی بدهد. حالا موضع‌گیری‌های اصلاح‌طلبان، به ویژه شخص آقای تاجزاده و آقای موسوی خیلی مشخص است به نظرم ایشان تعادل ندارد و لازم نیست درباره آن صحبت شود.

نصیری می‌خواهد خودش را مطرح کند که از گردونه حذف نشود

وی در پاسخ به این سوال که طرح این موضوع از سوی آقای نصیری دارای چه اهدافی است، گفت: آقای نصیری آدمی است که می‌خواهد خودش را مطرح کند و حرف‌های شاذ می‌زند. زمانی فکر می‌کردم ایشان از طرف همین آدم‌های افراطی مأموریت دارد تا طوری حرف بزند که اگر حرف‌های معقولی زد، جایگاهی پیدا نکند و بگویند فلانی بهترین حرف را برای بی اعتبار کردن حرف‌های انتقادی صحیح می‌زند.

کرباسچی تصریح کرد: اهداف خاصی پشت این موضوع نمی‌بینم و فقط می‌خواهد خودش را مطرح کند که از گردونه حذف نشود. سوابق او آنچنان است که برای آدم‌های اصلاح‌طلب خیلی روشن بوده و کسی حرف‌های ایشان را به بهای بهشت نمی‌دهد. سعی می‌کند حرف‌های تندتری بزند که جایگاهی برای خودش جذب کند.

نصیری فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد

وی گفت: نصیری آن زمانی هم که در کیهان و پیش آقای شریعتمداری بود و جا‌های عمومی کشور در دست آنان قرار داشت، فضاحتی علیه شخصیت‌های ملی، مذهبی و فرهنگی به وجود آورد و آن همه توهین، ناسزا و تهمت علیه آن افراد زد که آن زمان هم معلوم بود که ایشان تعادل ندارد. در حال حاضر هم به دنبال همان مسیر است فقط ورق را برگردانده است. می‌داند که کسی به او وقعی نمی‌گذارد و جایگاهی ندارد، می‌خواهد این سمت افراط را بگیرد تا دیگران به حرف او گوش بدهند.

کرباسچی تاکید کرد: به نظر من آقای نصیری نه جایگاهی در محافل اصلاح‌طلب‌ها دارد، با توجه به سوابق ایشان، برانداز‌ها می‌فهمند که فقط به درد همین تبلیغات در رسانه‌هایی مانند بی‌بی‌سی می‌خورد که مثلا حرف تازه‌ای زده شود. در هر صورت ایشان جایگاهی ندارد.

دیگر خبرها

  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • شوراها از جمله مظاهر مشارکت مردم در حکمرانی است
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس