Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: در حال حاضر پیاده‌سازی سامانه‌هایی را دست اقدام داریم که به ارتقای شفافیت در کل نظام مالی کشور کمک می‌کند. معتقدم با عملیاتی شدن هر یک از این سامانه‌ها، گامی رو به جلو، برای افزایش شفافیت و کاهش فساد برداشته خواهد شد.

وی افزود: روند فعالیت‌های معاونت فناوری‌های نوین بانک مرکزی رو به رشد و جلوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه نه تنها دامنه و حجم فعالیت‌های معاونت فناوری‌های نوین افزایش یافته، بلکه اهمیت فعالیت‌های آن نیز بالا رفته است. برای نمونه، در حال حاضر ۱۸۰ سامانه در این معاونت مشغول به فعالیت است که مردم با بخشی از این سامانه‌ها آنها سروکار و آشنایی دارند و بخشی دیگر نیز، سامانه‌های داخلی بانک است که طیف وسیعی از خدمات به واسطه آنها ارائه می‌شود.

به گفته محرمیان، در حال حاضر ۱۱۰ پروژه در دست اجرای معاونت فناوری‌های نوین بانک مرکزی است که بهره‌برداران این پروژه‌ها، بخش‌های مختلف بانک مرکزی، خود معاونت فناوری‌های بانک مرکزی و زیرمجموعه شبکه بانکی هستند. به بیان بهتر معاونت فناوری‌های نوین بانک مرکزی تقریباً در بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌ها در کنار سایر معاونت‌هاست و آنها را در اجرای هرچه بهتر پروژه‌ها همراهی می‌کند.

وی اظهار داشت: در این زمینه ما رهنمودهایی را پیگیری می‌کنیم، که مهم‌ترین رهنمودهای ما در این زمینه که مورد تأکید رئیس کل بانک مرکزی نیز هست، همکاری در پروژه‌های مرتبط به حوزه نظارت و سامانه‌های مرتبط با معاونت نظارت است که تبلور این مهم یعنی همان نظارت را می‌توان در مهم‌ترین راهبردمان یعنی «شفافیت» دید. اهمیت این موضوع به حدی است که از مجموع ۱۱۰ پروژه، ۵۴ پروژه مرتبط با راهبرد «شفافیت» است.

به گفته محرمیان، در حال حاضر پیاده‌سازی سامانه‌هایی را دست اقدام داریم که به ارتقای شفافیت در کل نظام مالی کشور کمک می‌کند. معتقدم با عملیاتی شدن هر یک از این سامانه‌ها، گامی رو به جلو، برای افزایش شفافیت و کاهش فساد برداشته خواهد شد.

وی اظهار داشت: به دلیل محدودیت منابع، طبیعتاً نمی‌توانیم همه پروژه‌ها را با یک اولویت پیش ببریم. برای اولویت بندی پروژه‌ها، چندین ملاک را مدنظر قرار می‌دهیم. یکی از ملاک‌های ما «قانون» است. بدین معنا که برخی قوانین بانک مرکزی و شبکه بانکی را مکلف کرده است که وظایفی را تا تاریخی خاص انجام دهند و البته عمده این موارد نیز در حوزه شفافیت است. به بیان بهتر راهبردهای ما با ملاک‌های اولویت‌گذاری پروژه‌هایمان همخوانی دارد.

محرمیان گفت: بر این اساس دو ملاک اصلی در اولویت گذاری پروژه‌ها مدنظر قرار دارد. نخست، توجه به راهبردهای اصلی‌مان یعنی «شفافیت»، «رونق کسب‌وکار» و «منصفانه بودن کسب و کار» و دومین ملاک نیز تکالیف قانونی است که به بانک مرکزی ابلاغ شده است. بدین ترتیب، اینگونه پروژه‌ها از ۱ تا ۵ اولویت‌گذاری شده‌اند؛ اما در مجموع، تعداد پروژه‌های با اولویت‌های یک و دو نزدیک به ۳۰ عدد است.

پربیننده ترین در مورد FATF اگر از من می‌پرسیدند حتما تایید می‌کردم/ دلار ۴۲۰۰تومانی را یک شبه حذف کنید چگونگی فعالیت بانک‌های دولتی از شنبه تراکنش بدون کد ملی در «پایا» برگشت می‌خورد/ بانک‌ها برای ثبت حساب‌ در بانک مرکزی اقدام کنند فساد شبکه بانکی +فیلم هشدار وزیر اقتصاد درباره نرخ سود به بانک‌ها

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانک مرکزی برجام فناوری های نوین بانک مرکزی معاونت فناوری های نوین حال حاضر سامانه ها پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۳۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد جوانی جمعیت یک اتفاق بزرگ است

مریم محقق در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: با عنایت به جایگاه دفتر زنان و ایفای نقش دبیری ستاد جوانی جمعیت مأموریت‌ها، وظایف جوانی جمعیت و وظایف گسترده در این حوزه با عنایت به مشکل جمعیتی استان و کشور قدمهای بسیاری در راستای آگاه‌سازی، اقناع سازی و هوشیار سازی اقشار مختلف صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی فرمودند ازدواج و تکثیر نسل نیاز حیاتی کشور است افزود: برای مدیران دستگاه‌های اجرایی که با عنایت به مواد قانونی مرتبط به هر دستگاه اقدامات شایسته ای در راستای جوانی جمعیت انجام شده است که منتج به فرزند آوری بیشتر در استان شود.

معاون امور زنان و خانواده استانداری همدان یادآور شد: مطمئناً وجود نیروی جوان، خلاق، مبتکر، متفکر، پویا و بالنده هر کشوری یکی از مهمترین مؤلفه‌های قدرت آن کشور به حساب می‌آید و یقیناً برگزاری رویداد جوانی جمعیت با شعار سهم من از جوانی جمعیت از اتفاقات و برنامه های بزرگی است که با شناسایی و تجلیل از برگزیدگان در حوزه‌های مختلف جمعیتی، قدمهای مؤثری در راستای جوانی جمعیت و هوشیار سازی اقشار مختلف در این خصوص نقش مهم و مؤثری در این راستا خواهد داشت.

کد خبر 6088198

دیگر خبرها

  • شبکه‌سازی اولویت نهضت اجتماعی در کرمانشاه است
  • شفافیت در سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • برگزاری رویداد جوانی جمعیت یک اتفاق بزرگ است
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • خزعلی: در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • خزعلی: در زمینه حجاب دنبال فرهنگ سازی هستیم
  • پنجره‌ای رو به شفافیت