Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@03:30:05 GMT

اهتمام ویژه رئیس مجلس برای تحقق شعار سال

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۳۷۴۳

اهتمام ویژه رئیس مجلس برای تحقق شعار سال

مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس از اهتمام ویژه مجلس شورای اسلامی برای کمک به امر تولید در کشور و احصاء برنامه ها و اقدامات عملیاتی برای پشتیبانی ها و مانع زدایی ها در قوه مقننه خبر داد.

به گزارش مشرق، مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکید رئیس مجلس، پیگیری تحقق شعار سال به صورت برنامه محور و اقدامات راهبردی ناظر به رفع مشکلات کشور و مردم به صورت عملیاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: قالیباف: اقتصاد دولتی باعث ایجاد کوه رانت شده است

وی افزود: براین اساس مقرر شده، اهم برنامه ها و اقدامات مورد نظر کمیسیون های تخصصی، فراکسیون ها و ارکان مجلس شورای اسلامی و قوه مقننه در خصوص شعار سال در دو بخش تقنینی و نظارت کلان احصا شده و به حوزه ریاست مجلس اعلام گردد تا در شورای هماهنگی کمیسیون ها با حضور رئیس محترم مجلس و روسای کمیسیون های تخصصی، جمع بندی لازم در این خصوص صورت پذیرفته و اولویت های برنامه ای و اقدامات کلان در سطح ملی و درون قوه مقننه تعیین و مصوب گردد.

مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لذا رویکرد جناب آقای دکتر قالیباف، برنامه ریزی منسجم برای احصاء اولویت ها در راستای انجام اقدامات عملیاتی در سطح راهبردی و متناسب با ماموریت های تقنینی و نظارتی مجلس شورای اسلامی جهت لبیک گفتن مجلس انقلابی به منویات و شعار سال تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است. 

نگاهداری افزود: رویکرد برنامه محور مجلس یازدهم عبارت است از: خروجی های ملموس و تسهیل گر بخش تولید از طریق وضع قوانین در صورت نیاز، تنقیح قوانین و مقررات زدایی برای کمک به بهبود امر تولید در کشور و همچنین رفع موانع و مسائل اصلی در حوزه تولید و خدمات با ارجحیت و اولویت رویکرد نظارتی مجلس شورای اسلامی.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید داشت: مجلس و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از هرگونه شعارزدگی بدون عمل گرایی عینی و نلموس برای مردم پرهیز داشته و عزیزان نماینده در مجلس یازدهم، بر اساس ماموریت ذاتی مجلس و جایگاه قوه مقننه در حکمرانی کشور، در نظر دارند از طریق نظارت کلان و پیگیری مسایل و موضوعات اولویت دار از دستگاهها و نهادهای اجرایی، اقدامات راهبردی و کلان در عین حال روشن و عملیاتی را برای تحقق شعار سال در کشور در حوزه های تقنینی و نظارتی انجام دهند؛ لذا با جدیت بر وضع قوانین مورد نیاز جهت تقویت بخش تولید و بهبود وضعیت تولیدکنندگان محترم اعم از بخش صنایع و معادن، کشاورزی و حوزه های عمرانی و زیرساختی و سایر بخش های خدماتی و تولید در بخش هوی نرم افزاری و مغز افزاری به ویژه حوزه های اموزشی، فرهنگی و اجتماعی تاکید دارند.

وی عنوان کرد: امیدوارم با کمک و هماهنگی تمامی وزارتخانه ها، دستگاهها و نهادهای اجرایی کشور، شاهد مرتفع شدن مشکلات اصلی کشور و مردم در سالجاری باشیم و این تلاش ها در نهایت به بهبود وضعیت معیشتی مردم عزیز منتج گردد.

مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در خاتمه بیان کرد: بدیهی است پس از طی مراحل احصا، تعیین و تصویب اولویت های برنامه ای کمیسیون های تخصصی ذیل برنامه تحولی بلند مدت مجلس یازدهم، نتایج و خروجی های سنواتی، به ویژه در حوزه تحقق شعار سال به سمع و نظر ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی رسانده خواهد شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا موانع تولید مجلس شورای اسلامی مجلس قوه مقننه تولید مجلس یازدهم بابک نگاهداری قوانین مشاور رئیس مجلس ایران مقام معظم رهبری مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس مجلس شورای اسلامی تحقق شعار سال کمیسیون ها قوه مقننه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۳۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات از شبکه سهند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی قرعه کشی زمان پخش برنامه‌های انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شبکه سهند با حضور نماینده ستاد انتخابات و هیات نظارت بر انتخابات استان برگزار شد.

برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی در صدا و سیما شامل برنامه‌های انفرادی نامزد‌ها و مناظره‌های تبلیغاتی از فردا ۱۴ اردیبهشت لغایت چهارشنبه هفته آینده براساس جدول زمان پخش، از شبکه سهند پخش خواهد شد.

برنامه تبلیغاتی ۱۲ نامزد راه یافته به دور دوم مجلس شورای اسلامی از سه حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، شبستر و میانه در ساعات ۱۲:۳۰ لغایت ۱۳:۳۰ و ۲۳ شب لغایت ۲۳:۵۰ بصورت برنامه‌های ۲۰ دقیقه‌ای پخش خواهد شد؛ و مناظره‌های انتخاباتی نیز در ساعات ۹:۳۰ لغایت ۱۱:۳۰ و ۲۰ لغایت ۲۲ شب از شبکه سهند پخش خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون مقاومت خواهر و برادر
  • شورای اسلامی و شهرداری شیراز به فرهنگ و ورزش توجه ویژه‌ای دارند
  • راهکارهای دانشگاهی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • مراکز علمی طرح و برنامه علمی برای تحقق شعار سال را داشته باشند
  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات از شبکه سهند
  • مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • رفع مشکلات اقتصادی و تحقق شعار سال نیازمند اقدامات جهادی است
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند