Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی طی نامه‌ای به ریاست سازمان صدا و سیما، نکاتی را پیرامون آقای علی عسکری و اقدامات وی مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما گفت: در این شرایط که رسانه ملی قرار است هماورد غول‌های رسانه‌ای جهان باشد، به جای آماده‌سازی و تقویت خود، هنوز به دنبال این است که چه کند فلان برنامه گوشه عبای مسئولین را نگیرد تا مبادا بودجه سازمان محدود شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل نامه بدین شرح است: 

محضر جناب آقای علی‌عسگری

ریاست محترم سازمان صدا و سیما

صدا و سیما به عنوان رسمی‌ترین رسانه کشور، باید رسانه‌‌ای قوی، فعال، مستقل و اثرگذار باشد. در جهاتی که صدها رسانه فارسی زبان در کشورهای بیگانه و با بودجه‌های هنگفت مدیریت می‌شوند و شبانه‌روز در حال فعالیت هدفمند و متخاصمانه خود علیه فرهنگ و امنیت جمهوری اسلامی هستند، نقش رسانه ملی جهت مقابله و دفاع از ارزش‌ها بیش از پیش احساس می‌شود.

 

ولی در این میان با تمام کارهایی که شده، ما همچنان شاهد درجازدن رسانه ملی در پیش پا افتاده‌ترین مسائل هستیم. در این شرایط که رسانه ملی قرار است هماورد غول‌های رسانه‌ای جهان باشد، به جای آماده‌سازی و تقویت خود، هنوز به دنبال این است که چه کند فلان برنامه گوشه عبای مسئولین را نگیرد تا مبادا بودجه سازمان محدود شود و رئیس سازمان را در فلان جلسه‌اش راهش ندهند.

 

می‌دانید که در این کوران حوادث، برگ برنده با کسی است که بهترین روایت را در بهترین زمان ارئه دهد. متأسفانه علاوه بر اینکه مسئولین نسبت به مشکلات، چالش‌ها و اتفاقات گوناگون کشور، اهمیتی برای افکار عمومی و اقناع آن قائل نیستند؛ رسانه ملی ما نیز چابکی و ابتکار عمل خود را در این زمینه از دست داده و آخرین صدا و روایتی که به چشم می‌آید، روایت رسانه ملی است. در این جنگ روایت‌ها، رسانه‌های بیگانه و فضای مجازی، انواع و اقسام روایت‌ها را ارائه می‌دهد و مسائل را آنطور که می‌خواهند، جلوه می‌‌دهند. در حالیکه صدا و سیمای ما درگیر ملاحظات سیاسی بی‌مورد است و زمانی به میدان می‌آید که دشمن کارش را کرده و نقشه‌اش را پیش برده است.

 

در این میدان انتظار ما از صدا و سیما، یک موجود زنده و چابک و فعال بود؛ نه یک رسانه خسته و منفعل که همیشه در نقشه بازی که دیگران ایجاد کرده‌اند، بازی می‌کند. آرزو به دل روزی ماندیم که صدا و سیمای ما دشمن را به چالش بکشد و برایش نقشه بازی ترسیم کند.

 

آقای علی‌عسگری!

 

ما نیز دلمان به این راضی نبوده و نیست که شما را ضعیف‌ترین مدیر سازمان بعد از انقلاب لقب دهند یا حیثیت سازمان توسط دیگر مسئولین زیر سوال برود. بعد از بارها و بارها تذکر دلسوزان انقلاب به شما، برای حفظ استقلال و اقتدار رسانه ملی در برابر دولت و گروه‌های سیاسی ولی انگار هنوز هم بر همان محور می چرخد.

 

بعد از اینکه آقای روحانی معترض ادبیات منقلی (ادبیاتی که خود ایشان پایه گذار و موسس آن بودند) به کار رفته در برنامه‌ای شد و شما هول شدید و علاوه بر عذرخواهی، مجری برنامه را اخراج کردید، باز هم دیدید که در اقدامی توهین آمیز مانع حضور شما در هیئت دولت شدند. حداقل بعد از این ماجرا انتظار میرفت که تغییر رویه داده و مقتدرتر عمل کنید. ولی باز هم شاهد این بودیم که مجری فشارها و ملاحظات سیاسی آقایان در سریال‌های خلاف میلشان بودید. ایران نشان می‌دهد که شما اراده‌ای برای تغییر رویه ندارید و شاید اصلاً توانایی ایستادگی و مقاومت در برابر فشارها را ندارید.

 

به هرحال آن انتظاری که ما از صدا و سیما در اثرگذاری بین عموم جامعه در مسائل مختلف و مقابله با موج‌های رسانه‌‌ای که علیه جمهوری اسلامی و انقلاب ایجاد می‌شود، و تولید محتوای مفید و اصیل داشتیم، در دوره مسئولیت شما برآورده نشده و چه بسا در این امر به عقب برگشته‌ایم.

 

و شکوه می‌کنیم از شما، چرا که جنبش دانشجویی در این مدت، بارها از شما دعوت کردند تا در جمع ایشان، حاضر شده و به ابهامات و سوالات دلسوزانه ایشان پاسخ دهید، ولی اجابت نفرمودید. با این همه باز هم از شما دعوت می‌کنیم که در جمع دانشجویان جوان انقلابی حاضر شده و با ایشان درمورد عملکرد خودتان در صدا و سیما به گفتگو بنشینید. به هر حال لازم می‌دانیم که انتقادات و ابهامات خود را به گوش شما رسانده و پاسخ قانع‌کننده‌ای دریافت کنیم.

 

در پایان امیدواریم با تغییرات اساسی در سطح مدیریتی صدا و سیما و همینطور سیر حرکتی و شیوه رفتار و تعامل آن با دیگر ارگان‌ها و نهادها و با ورود مدیران تازه نفس و متخصص به سازمان، وضعیتی به دور از وضع اسفناک فعلی را شاهد باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران علی عسکری رسانه ملی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی صدا و سیما رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۳۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای هدیه و نامه شهید زاهدی به رهبر انقلاب چه بود؟

بعد از اولین مرحله‌ای که شهید زاهدی از لبنان بازگشت، در مراسم تودیع هدیه‌ای که به وی داده شده بود، آن را به رهبر معظم انقلاب تقدیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، خانواده سردار شهید محمدرضا زاهدی نخستین بار نامه شهید زاهدی به فرمانده کل قوا را منتشر کردند.

بعد از اولین مرحله‌ای که شهید زاهدی از لبنان بازگشت، در مراسم تودیع، یک قبضه سلاح مینی یوزی به وی هدیه داده شده بود که ایشان، آن را به رهبر معظم انقلاب تقدیم کرد؛ متن نامه شهید زاهدی بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک امام المسلمین
حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای دامة برکاته
مولای عزیزم سلام علیکم و رحمة الله

بدین‌وسیله خالصانه‌ترین درودها را بر آن جانشین خلف خمینی کبیر (ره)، رهبر فرزانه‌ام می‌فرستم و از خداوند می‌طلبم تا نفس دارم سرباز آن نایب امام عصر (عج) بوده و در این راه چیزی جز شهادت موجب جدایی از آن عزیز نگردد.

اسلحه مینی یوزی که در مراسم تودیع اینجانب … به‌عنوان هدیه از طرف مسئول… تقدیم بنده شده بود، و آرزو داشتم شخصاً شرفیاب شده، تقدیم نمایم اما همیشه در این مدت با خود حدیث نفس داشتم و به خود اجازه ندادم وقت ولی امر مسلمین را از این بابت بگیرم.

لذا این هدیه ناقابل را با خالصانه‌ترین درودها و سلام تقدیم می‌نمایم.
ان‌شاء‌الله تعالی با قبول آن سرباز کوچکتان را بسیار خوشحال خواهید نمود.

تقاضای عاجزانه دارم این حقیر را از دعای خیرتان فراموش نفرمایید.
والسلام

زاهدی
۸۲/۰۱/۲۰»

کد خبر 750539

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می شود
  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • روز شمار هفته بسیج سازندگی کشور
  • پخش مناظره‌های انتخاباتی از صدا و سیمای فارس
  • حجت‌الاسلام رضایی: دانشجویان میدان‌دار عرصه انقلاب هستند
  • قاسمی: هر جا از قرآن فاصله گرفتیم به همان میزان دچار مشکل و انحراف شدیم +فیلم
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • ماده واحده «اصلاح ماده 4 آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی»
  • ماجرای هدیه و نامه شهید زاهدی به رهبر انقلاب چه بود؟