Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه صنعتی بیرجند در بیانیه‌ای از وزارت علوم خواستند تا هرچه سریع‌تر ابلاغ حذف کدرشته‌های این دانشگاه را از دستور کار خارج کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه صنعتی بیرجند در اعتراض به الحاق این دانشگاه به دانشگاه بیرجند و تشکیل پردیس صنعتی بیرجند بیانیه‌ای صادر کردند و در آن ضمن برشمردن جایگاه علمی این دانشگاه از وزارت علوم خواستند تا هرچه سریعتر ابلاغ حذف کد رشته‌های دانشگاه صنعتی بیرجند از دستور کار خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این بیانیه آمده است:

صنعت آموزش عالی در استان خراسان جنوبی با هوشمندی نخبگان و فرهیختگان این خطه در سال‌های خیلی دور بنا نهاده شد. این ظرفیت منحصر به فرد در منطقه موجب پرورش افراد با استعداد متعهد و متخصص در سرزمین اسلامی‌مان شد. خطه خراسان جنوبی که از شاخص‌های موثر توسعه‌یافته‌گی مانند صنایع عظیم و کشاورزی پیشرفته محروم مانده است، ضروری می‌کند که در جهت توسعه آموزش‌عالی سرمایه‌گذاری چشم‌گیری داشته باشد.

دانشگاه صنعتی بیرجند با قدمتی نزدیک به ۲۵ سال، این رسالتی که توسط نخبگان منطقه طراحی شد را به نحو احسن انجام داد و در سال‌های اخیر در بسیاری از مولفه ها: همچون جذب دانشجوی غیر بومی، بکارگیری دانش آموختگان ممتاز دانشگاه‌های تراز اول کشور و حتی خارج از کشور به عنوان اعضای هیات علمی، چاپ مقالات علمی در مجلات با ضریب تاثیر بالا و نیز تربیت دانشجویان توانمند برای حضور در رویداد‌های دانش بنیان و فعالیت‌های کارآفرینی و نوآورانه توانست موفقیت‌های کم نظیری را به منصه ظهور برساند.


خبر غیرمنتظره الحاق دانشگاه صنعتی بیرجند به دانشگاه بیرجند این مجموعه دانشگاهی را در شوک ناباورانه‌ای فرو برد، و تلاش‌های مسئولین استانی در جهت مخالفت با این تصمیم شتابزده و کارشناسی نشده وزارت علوم آغاز شد. اعلام موضع نماینده محترم و معزز، ولی فقیه در استان خراسان جنوبی، استاندار محترم استان، نمایندگان محترم مردم شریف استان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی، به ویژه پیگیری‌های مجدانه جناب آقای خسروی نماینده محترم مردم بیرجند، خوسف و درمیان در تذکرات ایشان به وزیر محترم علوم و سایر نخبگان دغدغه‌مند استان نسبت به مخالفت با این الحاق، مرهمی بود بر جراحت وارد شده بر اعتبار و آبروی تنها دانشگاه صنعتی شرق کشور.

در اینجا جا دارد تقدیر و تشکر ویژه‌ای از استاندار محترم که مراتب مخالفت خود را در مصوبه شورای تامین استان اعلام و آن را به مراجع ذی‌صلاح ارسال نموده‌اند، داشته باشیم و انتظار داریم این همراهی تا حصول نتیجه نهایی که لغو و بلا اثر نمودن طرح الحاق دانشگاه صنعتی بیرجند است، در کنار خانواده شریف، معظم و مظلوم دانشگاه ادامه داشته باشد.

اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه صنعتی بیرجند از هم اکنون با قدرت و قوت به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود ادامه خواهند داد و با دقت پیگیری‌های مسئولان را نظاره گر خواهند بود. عدم حصول نتایج مطلوب منجر به اعتراض مجدد خانواده دانشگاه صنعتی بیرجند خواهد شد و انتظار این است که در اسرع وقت ابلاغ حذف کد رشته‌های دانشگاه صنعتی بیرجند از دستور کار وزارت علوم خارج شود و این دانشگاه همچون گذشته در تحقق اهداف ارزشمند سند توسعه خاوران نقش آفرینی کند.

ثبات و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در گرو بکارگیری نخبگان جوان و با اراده است، که دانشگاه صنعتی بیرجند تمام تلاش خود را در به عینیت بخشیدن این آرمان ارزشمند کما فی السابق فعال خواهد نمود و کشور اسلامی مان را به قله‌های پر افتخار علم و فناوری خواهد رساند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی بیرجند وزارت علوم آمایش آموزش عالی الحاق دانشگاه ها دانشگاه صنعتی بیرجند اعضای هیات علمی خراسان جنوبی دستور کار وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۳۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد علی زلفی گل در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با انتشار نامه مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درخصوص اعمال پایه‌های تشویقی اعضای هیأت علمی با انتشار نامه مذکور اعلام کرد: یک اتفاق مبارک و مؤثر برای وزارت علوم تحقیقات و فناوری (عتف) بخشی ازجورچین (پازل) انگیزشی دوره جدید مدیریت وزارت (عتف).

بیشتر بخوانید: بخشنامه سازمان سنجش ابطال شد/ نقل و انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی غیرقانونی است

متن نامه به شرح زیر است:

مهدی مسکنی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نامه‌ای به محمد علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری اعلام کرد: بازگشت به نامه شماره ۳۶۸۳۵۲/ و مورخ ۵ فروردین ۱۴۰۳ در خصوص پایه‌های تشویقی اعضای هیأت علمی به استحضار می‌رساند:

با توجه به ماده (۷) تصویب نامه شماره ۱۶۰۷۱۶/ ت ۶۰۰۲۹ ه مورخ ۲ آذر ۱۴۰۱ هیأت وزیران، دستورالعمل اعطای پایه‌های تشویقی تا (۶۰ پایه) ازسوی آن وزارت خانه ابلاغ‌شده برای تمامی اعضای هیأت علمی که از طریق مراکز جذب وزارت‌خانه مربوطه به‌کار گرفته شده یا می‌شوند از سال هزار و چهارصد و ۲ قابلیت اجرایی یافته است.

بنابراین محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی تا (۷) پایه موضوع ماده پنجاه و سه آئین‌نامه استخدامی اعضای هیأت علمی از تاریخ اجرای ماده مذکور لغو می‌گردد.

علی‌ای‌حال چنانچه احدی از اعضای مذکور در شرف بازنشستگی هستند در صورت رعایت ضوابط کلی اعطای پایه‌های مورد بحث که دستورالعمل مزبور تشریح گردیده موضوع اعمال پایه‌های تشویقی در محاسبه حقوق بازنشستگی قابل رسیدگی و اقدام خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228534 برچسب‌ها وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

دیگر خبرها

  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • فصلنامه ریاضیات و علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم اسکوپوس شد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس