Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:03:31 GMT

همه دانش آموزان باید یک مهارت فنی بیاموزند

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۴۰۳۹

همه دانش آموزان باید یک مهارت فنی بیاموزند

به گزارش ایرنا، حسنعلی اصغری روز یکشنبه در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که به ریاست استاندار قزوین برگزار شد، افزود: ارتقای شاخص های کمی و کیفی نظام تعلیم و تربیت در استان نیازمند همدلی و کار جهادی است و باید همه در راستای تحقق این هدف مهم تلاش کنیم.
وی اظهار داشت: ما به دنبال تربیت نیروی انسانی هستیم که در سند تحول بنیادی آموزش و پرورش به آن تاکید شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اصغری اضافه کرد: در حوزه شاخص‌های اجتماعی وضعیت خوبی نداریم و اگر می‌خواهیم از سرمایه‌های جامعه بهره ببریم باید به این موضوع توجه ویژه‌ای کنیم.
این مسوول در ادانه با قدردانی از زحمات معلمان برلی آموزش به دانش آموزان در شرایط کرونایی، تصریح کرد: معلمان در ١٤ ماهه گذشته تلاش‌های زیادی  برای آموزش دانش آموزان انجام دادند و شاهد اقدامات خوب آن‌ها بودیم.
وی در ادامه با اشاره به هفته بزرگداشت مقام معلم افزود: همه ساله در راستای تجلیل از مقام شامخ فرهنگیان استان قزوین برنامه های متعدد فرهنگی اجرا می شود و امسال نیز با توجه به تداوم کرونا این برنامه ها عمدتا به شکل مجازی برگزار خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه با اشاره به وضعیت کنکور  خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، تا سال ۱۴۰۳ باید جزو سه استان برتر کشور در این حوزه شویم.
وی اضافه کرد: امروزه پشت پدیده کنکوری  به عنوان یکی از موانع در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محسوب می شود و عدم توجه به رشته های فنی و حرفه ای و مهارتی و کار آفرینی را به دنبال دارد که این معضل  باعث هدر رفت سرمایه های انسانی می شود.
وی تاکید کرد: بنابراین اجرای هدفمند هدایت تحصیلی دانش آموز با توجه به ظرفیت های زیر ساختی موجود در آموزش و پرورش بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد گرفت.
اصغری افزود: براساس  سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و شاخص های مورد توافق معاونت آموزش متوسطه وزارت متبوع هر دانش آموز باید در کنار کسب علم یک مهارت فنی بیاموزد.
وی یادآور شد: کسب رتبه ۱۱ آزمون های نهایی در بین استان ها، کسب رتبه ۱۳ کنکور سراسری در کشور بدون سوابق  تحصیلی ، کسب رتبه سه  کنکور در کشور با سوابق تحصیلی ، کسب رتبه ۶ نمره های خام علمی از جمله رتبه های کسب  شده استان در سال گذشته است که امیدواریم امسال این روند حفظ و تقویت شود.
استان قزوین دارای ۲۳۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

برچسب‌ها کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان نماینده ولی فقیه در استان قزوین معلم فرهنگیان روز معلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان نماینده ولی فقیه در استان قزوین معلم کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان نماینده ولی فقیه در استان قزوین معلم فرهنگیان روز معلم اخبار کنکور آموزش و پرورش استان قزوین کسب رتبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۴۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسینعلی محمدی متکازینی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهشهر دارای بیش از ۲۰۰ مدرسه و ۲۸ هزار دانش آموز است که در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

وی افزود: مدارس شهرستان بهشهر از لحاظ کیفیت از استان جلوتر است و با تراکم دانش آموزی مواجه هستیم، اما مشکل فضا در بهشهر وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر یادآورشد: از خرداد ۱۴۰۳ دبیرستانی‌ها در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهیم داشت و شبه امتحان نهایی برای دانش آموزان برگزار شد.

محمدی گفت: این امتحانات شبه نهایی به‌منظور کاهش استرس دانش‌آموزان دبیرستانی تدوین شده است در مدارس برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر از تک نوبته بودن مدارس بهشهر خبر داد و گفت: همه‌مدارس بهشهر در همه‌مقاطع تحصیلی نوبته هستند و هیچ مدرسه دو نوبته ای در بهشهر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خود یک رسانه است، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی در کشور و استان و شهرستان خانه‌ای نداریم که آموزش و پرورش نباشد و حضور جدی در زندگی مردم دارد و ارتباط ما با خانواده‌ها دو طرفه است.

محمدی متکازینی گفت: در بحث حجاب و عفاف براساس دستگاه نظارتی، بهشهر از جمله شهرهایی است که کمترین چالش را دارد.

وی افزود: حجاب در مدارس اجباری است و قانون است و دانش آموزان باید با پوشش مدرسه حاضر شوند و همه دستگاه‌های فرهنگی باید کمک‌کار ما برای این امر مهم باشند.

کد خبر 6087653

دیگر خبرها

  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۱۰هزار دانش‌آموز سنندجی