Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@15:27:35 GMT

قیمت جهانی مواد غذایی رکورد ۷ ساله را شکست

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۴۵۷۲

قیمت جهانی مواد غذایی رکورد ۷ ساله را شکست

گزارش جدید سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) نشان می دهد که قیمت کالاها در بازار جهانی مواد غذایی در ماه مارس به بالاترین سطح در ۷ سال گذشته رسیده است.

قدس آنلاین: گزارش جدید سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) نشان می دهد که قیمت کالاها در بازار جهانی مواد غذایی در ماه مارس برای دهمین ماه متوالی افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص قیمت مواد غذایی فائو که تغییرات ماهانه در قیمت های بین المللی کالاهای غذایی را ردیابی می کند، در مارس به طور متوسط ۱۱۸.۵ واحد را نشان داد که ۲.۱ درصد بیشتر از ماه فوریه بود و به بالاترین سطح از ژوئن ۲۰۱۴ رسیده است.

طبق اعلام فائو، بیشترین افزایش قیمت مواد غذایی در ماه مارس مربوط به شاخص قیمت روغن نباتی بود که ۸ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت و به بالاترین سطح خود طی ۱۰ سال اخیر رسید.

در گزارش فائو آمده است: قیمت روغن سویا نیز به دلیل چشم انداز تقاضای شدید از سوی بخش زیست‌دیزل با افزایش قیمت مواجه شد.

شاخص قیمت لبنیات ۳.۹ درصد نسبت به ماه فوریه افزایش یافت. قیمت کره که تا حدودی به علت کاهش تأمین مواد در اروپا و افزایش تقاضا همراه بود، شاهد افزایش قیمت بوده است.

قیمت پودر شیر نیز که با افزایش واردات در آسیا به ویژه چین پشتیبانی شد، به دلیل کاهش تولید در اقیانوسیه و کمبود کانتینر حمل و نقل در اروپا و آمریکای شمالی، افزایش یافت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قیمت مواد غذایی مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۴۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری مهر، انجمن جهانی فولاد در آخرین گزارش خود تولید فولاد جهان را در فصل نخست سال ۲۰۲۴ میلادی (ماه‌های ژانویه تا مارس) اعلام کرد؛ بنا بر آمار این انجمن در فصل نخست سال ۲۰۲۴، ۴۶۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد در جهان تولید شد که ۱۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن از این میزان مربوط به ماه سوم این سال (مارس) بود.

تولید فولاد جهان در فصل نخست سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۵ درصد افزایش داشت و تولید ماه مارس امسال نسبت به ماه مارس سال گذشته ۴.۳ درصد کاهش داشت.

همچنین تولید فولاد ایران در فصل نخست سال ۲۰۲۴، ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن و ۱۶.۳ درصد بیشتر از سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ بوده است. ایران در ماه مارس ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد.

چین در این مدت ۲۵۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد با این حال تولید آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۹ درصد کاهش داشت. طی این مدت علاوه بر چین تولید فولاد در ژاپن، آمریکا، روسیه و کره جنوبی هم نسبت به مدت مشابه سال پیش کاهشی بود.

در فصل اول سال ۲۰۲۴ میلادی چین، هند، ژاپن، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه، برزیل و ایران به ترتیب رتبه‌های یک تا ۱۰ بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان را در اختیار داشتند.

در میان ۱۰ کشور یادشده بیشترین رشد تولید فولاد در سه ماهه نخست امسال نسبت به سه ماهه نخست پارسال در ترکیه رقم خورد؛ این کشور در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴، ۲۸.۴ درصد فولاد بیشتری نسبت به ماه‌های مشابه در سال ۲۰۲۳ تولید کرد. تولید هند نیز در این مدت ۹.۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

کد خبر 6096170

دیگر خبرها

  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • قیمت‌های جهانی مواد غذایی به کدام سو می‌رود؟
  • شکست‌ناپذیران؛ بایرلورکوزن و ژابی آلونسو در آستانه شکستن رکوردی 59 ساله
  • پیش‌بینی جالب درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • افزایش قیمت جهانی موادغذایی
  • طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا
  • قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • پیش‌بینی یک فعال بازار: طلا در هفته آینده به این قیمت می‌رسد