Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-03@02:42:55 GMT

رفع بحران بازار مرغ با توزیع گسترده

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۴۷۳۷

رفع بحران بازار مرغ با توزیع گسترده

به گزارش جام جم آنلاین، محمدعلی کمالی روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: در ابتدای سال ۱۴۰۰ به دلیل کاهش عرضه گوشت مرغ توسط برخی استان های تولیدکننده عمده همانند استان های شمالی کشور به استان تهران با بحران کاهش عرضه و افزایش قیمت روبرو شدیم که این مشکل با استقرار معاونین وزیر جهاد کشاورزی در این استان ها برطرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نیاز روزانه بازار تهران به گوشت مرغ را یک هزار و ۱۰۰ تن دانست و اظهار داشت: اکنون با اقدامات وزارت جهاد کشاورزی روزانه نزدیک یک هزار و ۴۰۰ تن گوشت مرغ وارد استان تهران می شود که بخشی از آن حتی مازاد بر نیاز استان است.

سن پرورش مرغ گوشتی به ۵۰ روز افزایش یافت

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور تصریح کرد: همچنین به منظور تامین گوشت مرغ مورد نیاز کشور، مقداری نهاده اضافه در نظر گرفته شد تا دوره پرورش به ۵۰ روز برسد و کمبود بازار رفع شود.

کمالی اضافه کرد: اکنون ۱۲۵ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده، بنابراین بعد از این، شاهد صف در میادین میوه و تره‌بار نخواهیم بود.

وی بازار گوشت مرغ را رو به آرامش دانست و گفت: برخی از هموطنان به دلیل نگرانی هایی که داشتند اقدام به خرید و ذخیره سازی گوشت مرغ می کردند که اکنون این ولع وجود ندارد، بنابراین برای ماه مبارک رمضان، بازار متعادلی خواهیم داشت.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور، افزود: اکنون در برخی استان های کشور قیمت مرغ طبق نرخ جدید قرارگاه ساماندهی مرغ و حتی در برخی استان ها زیر این قمیت است.

وی با تاکید بر تامین بودن گوشت مرغ کشور، از شهروندان خواست تا مرغ را با قیمت های بالا خریداری نکنند.

طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی سال ۹۹ بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید و به بازار عرضه شد.

پیش از این به دلیل کمبود نهاده های طیور، مدت زمان پرورش مرغ گوشتی ۴۰ روز تعیین شده بود.

طبق تصمیم اخیر قرارگاه ساماندهی بازار مرغ، قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده ۱۷ هزارو ۱۰۰ تومان و گوشت مرغ گرم ۲۴ هزارو ۹۰۰ تومان تعیین شده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مرغ مرغ گوشتی قیمت مرغ گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۴۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین گوشت گرم در استان یزد

شفیعی سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به برنامه ریزی برای تامین گوشت در استان یزد، گفت: گوشت گرم و منجمد وارداتی امسال طی دو مرحله در استان توزبع شده است و در همین هفته هم گوشت گرم وارداتی وارد استان می‌شود.

وی ادامه داد: گوشت منجمد گوسفندی هم به میزان ۲۰ تن در این مرحله در شهرستان‌ها در حال توزیع است. 

شفیعی گفت: برنامه‌های مختلفی در سازمان جهاد کشاورزی برای ساماندهی بازار گوشت در برنامه داریم و افزایش ظرفیت دامی استان، راه اندازی واحد‌های راکد و نیمه فعال و افزایش ظرفیت مراتع از جمله این برنامه‌ها است. 

وی ادامه داد:قیمت مصوب گوشت گرم گوسفندی هر کیلو ۵۸۰ هزار تومان است و فروش بیشتر از این قیمت تخلف محسوب می‌شود.
سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد، ادامه داد:با هر گونه تخلف و گران فروشی برخورد و پرونده متخلفان به تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود.

البته بررسی میدانی خبرنگار خبرگزاری صداوسیما حاکی از این است که قیمت مصوب گوشت گرم گوسفندی در بازار رعایت نمی‌شود و این امر موجب گلایه مندی مردم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد
  • جهش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژ، دنا، سمند، شاهین، تارا و کوییک + جدول
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد
  • قیمت گوشت مرغ امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • تامین گوشت گرم در استان یزد