Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@13:33:54 GMT

بودجه به محیطبانی در بسیاری مواقع در جای خود هزینه نشده است

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۴۸۱۰

بودجه به محیطبانی در بسیاری مواقع در جای خود هزینه نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه رفیعی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مجلس توجه ویژه به حوزه محیط زیست دارد و با مصوبات خود عملاً این رویکرد خود را به اثبات رسانده است، گفت: مجلس شورای اسلامی یکی از نخستین مصوبات خود را بحث ابلاغ حمایت قضایی از محیط‌بانان قرار داد که این موضوع در خرداد سال قبل ابلاغ شد و برای حمایت از اجرایی شدن این قانون، در بودجه سال جاری یک ردیف بودجه اختصاصی برای این کار تعریف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه و برای نخستین بار است که یگان حفاظت به صورت جداگانه در بودجه محیط زیست دیده شده است، افزود: بنابراین انتظار از محیط زیست با این کار بیشتر خواهد شد و اجرای آن نیز بیشتر خواهد بود و انتظار ما از محیط زیست این است که حتماً این بودجه به محیط‌بانان اختصاص یابد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه محیط‌بانان به لحاظ حقوق و مزایا جزو اقشار ضعیف جامعه هستند و از تکنولوژی‌های روز بهره‌مند نیستند، گفت: این اصلاً درست نیست که محیط‌بان خودش را سپر بلا کند و با توجه به وجود تکنولوژی‌های به روز ما در کشور این تجهیزات را نداشته باشیم و با مدیریت ۴۰ یا ۵۰ سال پیش اداره شود.

رفیعی با اشاره به اینکه مجلس نیز برادری خود را برای محیط‌بانی ثابت کرد، گفت: در بسیاری از اوقات بودجه به اسم محیط‌بانی، تجهیز و به اسم یگان گرفته شده ولی در جای خودش هزینه نشده است.

وی با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از پاسگاه های محیط‌بانی ادامه داد: در بازدیدهای صورت گرفته از محیط‌بانی‌ها، آنچه بیشتر دیده می‌شود، نبود توجه کافی و قابل‌قبول در خصوص حمایت از محیط‌بانان و تامین تجهیزات این نیروها است.

رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس بابیان اینکه باید توجه کامل به حوزه فرهنگ‌سازی محیطبانی صورت بگیرد، افزود: در بحث فرهنگ‌سازی در این بخش دچار نقصان هستیم، چرا که وقتی سازمان محیط‌زیست خودش محل‌هایی را با عنوان قرق‌های طبیعی و گردشگری شکارگاه را دارد، این موضوع فلسفه شغل محیط‌بانی را و ادبیات آن را دچار تردید می‌کند.

رفیعی افزود: بازخوردهایی که ما از موضوع داریم، این است که چرا وقتی شکار ممنوع است، پس چرا شکارچی خارجی می‌تواند، برود در منطقه شکار ممنوع و محیط‌بان باید با آنها همکاری کند، اما به عقیده بنده این نواقص به مدیریت برمی‌شود و باید تغییرات متحولانه‌ای در این حوزه داشته باشیم.

کد خبر 5186721

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی حفاظت از محیط زیست سمیه رفیعی ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا انتخابات 1400 گرگان اردبیل هفته هنر انقلاب اسلامی وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا ماه مبارك رمضان محیط بانان محیط زیست محیط بانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۴۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبشهت ماه) مجلس و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول شماره ۱۲ با عنوان «هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: طبق محاسبات ما در زمان تصویب بخش اول بودجه مقرر شد که یک درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی برای مسائل فرهنگی هزینه شود که اعتبار آن بالغ بر ۲۸ همت می‌شد، اما دولت در جداول ۳۶ همت را برای توزیع آورده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با همکاری کمیسیون فرهنگی اصلاحاتی را در این جداول اعمال کرد که یکی از این اصلاحات، اختصاص منابع بیشتری به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و بهداشت و درمان بود.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: امسال برای اولین‌ بار بودجه در مرحله اول به شکلی تصویب شد که کسی نمی‌تواند بودجه حوزه فرهنگ را پرداخت نکند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • 220 میلیارد تومان بودجه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور