Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@15:15:43 GMT

برنامه ایمنی حمل‌ونقل در کمیته تخصصی تدوین می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۴۸۹۲

برنامه ایمنی حمل‌ونقل در کمیته تخصصی تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رضا نفیسی رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران جزئیات نخستین نشست مجازی کارگروه آموزش و فرهنگ ایمنی را که امروز ۲۲ فروردین برگزار شد، اعلام کرد.

رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، گفت: در نخستین نشست مجازی کارگروه آموزش و فرهنگ ایمنی دو موضوعِ اجرای آئین‌نامه جز ۴ بند ب ماده ۴۶ قانون احکام دائمی توسعه کشور که موضوع آن انضباط اجتماعی و ایمنی حمل‌ونقل است و همچنین ارائه برنامه‌های مناسبتی در روز ۷ اردیبهشت (روز ایمنی و حمل و نقل)، مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نفیسی ادامه داد: پیاده‌سازی آئین‌نامه جز ۴ بند ب ماده ۴۶ قانون احکام دائمی توسعه کشور، حسن نظارت و ارائه گزارش آن به دولت و به وزارت راه و شهرسازی واگذار شده که در همین رابطه مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، جلساتی برگزار کرده است. مقرر شده است تا بر مبنای جدول وظایف استان‌ها که در آئین‌نامه مشخص شده، دستگاه‌های مسئول با همکاری سایر دستگاه‌های همکار، کمیته تخصصی تشکیل دهند و گزارش برنامه ۱۴۰۰ به همراه شاخص به دبیرخانه اعلام شود. دبیرخانه پس از جمع‌بندی، برنامه انضباط اجتماعی و ایمنی حمل‌ونقل را به دولت ارائه می‌دهد.

وی افزود: مقرر است تا دستگاه‌ها کمیته را تشکیل داده و برنامه را اعلام کنند. این کار باید قبل از جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور در ۷ اردیبهشت‌ماه، جمع‌بندی شود.

به گفته این مقام مسئول، موضوع دوم بررسی ارائه برنامه‌های مناسبتی به مناسبت روز ۷ اردیبهشت روز ایمنی حمل و نقل بود.

نفیسی گفت: پیشنهاداتی داشتیم که همزمان با کمیسیون ایمنی، مانور هماهنگی دستگاه‌های امدادی در تمامی استان‌ها، اجرا شود. همچنین، تقدیر از فداکاران ایمنی که کارهای شاخصی برای حفظ جان مردم انجام داده‌اند، نیز در برنامه قرار گرفت.

وی ادامه داد: مقرر است تا کمپین سرعت کمتر را با همکاری دستگاه‌ها برگزار کنیم که این کار با هدف حفظ ایمنی و فرهنگ‌سازی در این موضوع، انجام خواهد شد.

کد خبر 5186757

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی پدافند غیرعامل حمل و نقل ویروس کرونا قیمت مرغ قیمت نفت قیمت دلار شاخص کل بورس سهام عدالت وزارت راه و شهرسازی صندوق بین المللی پول نهاده های دامی بانک مرکزی ایران قیمت سکه بهار آزادی وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت جهاد کشاورزی سازمان بورس و اوراق بهادار ایمنی حمل ونقل ایمنی حمل دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۴۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات

  حبیب غزنوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی چاه زرد زاهدان گفت: مراکز خدمات جامع سلامت روستایی بعنوان خط مقدم ارائه خدمات سلامت هستند، باید با بهره گیری از ظرفیت و توانمندی همکاران بهداشتی کیفیت ارائه خدمات سلامت به مراجعین را ارتقاء دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان استقرار نظام ارجاع الکترونیک مبتنی بر سطح بندی خدمات و پرونده الکترونیک سلامت را از مهمترین برنامه های راهبردی نظام سلامت کشور عنوان کرد و افزود: اجرای دقیق و اصلاح نظام ارجاع الکترونیک به گونه ای که پزشکان سطح یک از اقدامات سطح 2 و 3 مطلع گردند ضروریست.

 

 وی در حاشیه این بازدیدگفت: در حال حاضر تمامی مناطق روستایی  و عشایری که تحت پوشش بیمه سلامت روستایی هستند، درصورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی می توانند با مراجعه به پزشک خانواده مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری روستایی و اخذ کد ارجاع و دریافت نوبت بدون معطلی در بیمارستانهای دانشگاه پذیرش و خدمات تخصصی و فوق تخصصی را با کمترین هزینه دریافت نمایند.

وی ادامه داد: 20 تا 30 درصد نوبت های کلینیک های تخصصی بیمارستانهای دانشگاه به صورت روزانه به مراجعینی که از طریق نظام ارجاع مراجعه می کنند تخصیص می یابد، لذا از تمامی روستائیان عزیز تقاضا داریم که قبل از مراجعه به مراکز تخصصی نسبت به دریافت کد ارجاع و نوبت از پزشک خانواده خود اقدام نمایند.

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به همراه معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت زاهدان  از مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد زاهدان بازدید کردند.

 مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد در فاصله 60 کیلومتری زاهدان قرار دارد و بیش 8 هزار نفر از هموطنان عزیز در این منطقه از خدمات سلامت شامل ویزیت پزشک، دندانپزشکی، مشاوره روان شناس، واکسیناسیون، داروخانه و خدمات مامایی  بهره مند هستند .

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان/ ایمنی در همه کارها اولویت دارد
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات