Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدرت اله ویسی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از تعاونی های روستایی گچساران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ۱۲۰ اتحادیه و تشکل های دامداری، زنان روستایی، تولیدی و شرکت تعاونی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد  با بیش از ۸۸ هزار عضو وجود دارد.

ویسی بیان کرد: تعاون روستایی استان در سال گذشته بیش از ۱۴ هزار تن محصول گوجه فرنگی با انعقاد قرارداد و تفاهم نامه با کارخانه َرب گوجه فرنگی مرودشت فارس و مجتمع غذایی آیدا اصفهان خریداری و به کارخانجات حمل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این اقدام  بیش از ۵۲ میلیارد ریال در قالب طرح حمایتی به کشاورزان مناطق گرمسیری این استان پرداخت شد.

ویسی ابراز کرد: همچنین برای تنظیم بازار ۱۰۰ تن پیاز تعاون روستایی استان خریداری و در سطح بازار استان توزیع شد.

وی اظهار داشت:  ۵۴ هزار تن گندم در سال زارعی گذشته در استان خریداری شد که ۵۱ درصد معادل ۲۸ هزار ۶۰۰تن از سوی تعاونی های روستایی خریداری شد.

ویسی تصریح کرد: همچنین در سال گذشته ۸۰۰ تن کلزا برای نخستین بار در چرام و دهدشت از سوی تعاونیهای روستایی این مناطق خریداری شد.

وی نبود سرمایه را از مهمترین مشکل این اتحادیه ها اعلام کرد و ابراز کرد: فعالیت اتحادیه ها، تعاونی ها و تشکل های روستایی راهگشای بسیاری از مشکلات اقتصادی بخش کشاورزی است.

 رئیس اداره تعاون روستایی گچساران و باشت گفت: یکی از رسالت های اصلی سازمان های تعاون روستایی و تشکل ها تحت نظارت، حمایت از کشاورزان و قشر آسیب پذیر جامعه روستایی است که در این راستا سال گذشته محصولات کشاورزی از جمله گندم، کلزا و گوجه فرنگی از سوی این اتحادیه ها و شرکت های وابسته خریداری شد.

آیت الله محمدی مفرد بیان کرد: در این شهرستان ۲۸ تعاونی تولیدی، کشاورزی و روستایی وجود دارد که تعاونی زنبورداران، مرغداران، باغداران و تعاونی بانوان از عمده‌ترین این تعاونی‌ها است.

وی اظهار داشت: این شرکت تعاونی ها  شامل پنج شرکت تعاون روستایی، ۱۴ تعاونی کشاورزی، ۶ تعاونی تولیدی، ۲ تعاونی منابع طبیعی و آبخیزداری  و یک تعاونی زنان است.

محمدی ابراز کرد: بیش از ۱۲ هزارو ۲۰۰ نفر عضو این تعاونی ها هستند.


 


 

برچسب‌ها تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد توسعه روستایی گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد توسعه روستایی تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد توسعه روستایی گچساران اخبار کنکور تعاون روستایی خریداری شد تعاونی ها تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۴۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین

مسعود آرامیده معاون تعاون روستایی استان قزوین با اعلام اینکه در سال گذشته ۴۷ هزار و ۲۷۸ تن آرد روستایی در بین روستائیان استان توزیع شده است، گفت: توزیع آرد در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل رشد چشمگیری داشته است و عمده شرکت‌های تعاونی روستایی عامل توزیع آرد روستائیان هستند.

این مسئول با تاکید بر اینکه در تامین و توزیع آرد به روستا‌های قزوین هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد، افزود: آرد یکی از نیاز‌های ضروری و از مایحتاج روزانه مردم برای تامین غذا است، از این رو در این زمینه فعالیت‌ها به صورت دقیق و منظم رصد می‌شود.

وی بیان کرد: در صورت توجه به قابلیت‌ها و پتانسیل‌ها، شبکه تعاون روستایی می‌تواند نقش مؤثری در توسعه پایدار کشور به ویژه در جوامع روستایی ایفا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • شرکت بیش از ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • شرکت ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی خریداری شد
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین
  • آغاز بزرگترین رقابت علمی کشور
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد