Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@00:19:05 GMT

۱۴۰ بازرس محدودیت فعالیت اصناف را در اردبیل کنترل می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۵۰۹۱

۱۴۰ بازرس محدودیت فعالیت اصناف را در اردبیل کنترل می‌کنند

صامت صالحیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با شروع خیز چهارم کرونا که با ویروس جهش یافته انگلیسی همراه است، تعداد بستری‌های کرونایی در استان تا سه برابر افزایش یافته و مرگ و میرها نیز نسبت به روزهای گذشته دو برابر شده است.

وی پیک چهارم را خطرناک‌تر از پیک اول، دوم و سوم اعلام کرد و گفت: با توجه به شدت شیوع کرونای انگلیسی و ابتلای آن از روز گذشته تعطیلی مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ در استان اردبیل و در اکثر شهرها آغاز شده و با توجه به شرایط وخیم شهرهای مختلف استان در این مرحله نظارت‌ها و کنترل‌ها نیز تشدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: ویروس جهش یافته سریع‌تر و راحت تر قابل انتقال بوده و سرعت درگیری آن نیز بالاست و در حال حاضر استان اردبیل جز ۱۲ استانی است که با تشدید ابتلاء مراجعات سرپایی و بستری کرونا درگیر بوده و روبه‌رو است.

صالحیان افزود: همچنان تاکید ما رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از تجمعات، زدن ماسک و شستن مرتب دست با آب و صابون است تا سرعت انتقال ویروس به حداقل برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: دلیل عمده شیوع بیماری دید و بازدیدهای عید، برپایی مراسم عروسی و عزاداری و برگزاری محافل خانگی انتخاباتی برای یارگیری بیشتر در ایام انتخابات شوراهاست که به معنای واقعی سلامت مردم را به مخاطره انداخته و ما آمادگی نظارت و کنترل بیشتر بر عوامل مؤثر در شیوع کرونا را داریم.

این مسئول اضافه کرد: با تاکید مسئولان استانی ما در بخش سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی تشدید نظارت‌ها را برای اصناف گروه یک که فعالیت مستمری را دارند، انجام دادیم و نسبت به بسته شدن اصناف گروه دو، سه و چهار با همکاری سازمان صمت و بازرسان اتحادیه‌ها و صنوف اقدامات لازم انجام شده است.

صالحیان بیان کرد: اصنافی که در گروه یک قرار دارند باید بند به بند پروتکل‌های ۱۲ گانه را رعایت کرده تا سلامت مردم تضمین شود.

صف‌های تهیه مرغ و روغن در تشدید بحران کرونا بی‌اثر نبود

وی صف‌های طولانی برای تهیه مرغ، روغن و سایر اقلام را یکی از دلایل اصلی افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در اردبیل دانست و ادامه داد: بارها به مسئولان و متولیان این امر تذکر دادیم تا نحوه توزیع کالاها را به سمتی ببرند تا صف‌های طولانی شکل نگرفته و مردم به راحتی نیازهای خود را خریداری کنند.

مدیر سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی استان به تعطیلی مجتمع گردشگری شورابیل و مراکز تفریحی و گردشگری در ۱۰ روز آینده اشاره کرد و گفت: تعطیلی پاساژها، رستوران‌ها، سالن‌های ورزشی، قهوه خانه‌ها، قلیان سراها و سایر اماکن به کنترل این بیماری کمک خواهد کرد.

صالحیان تلاش ۱۴۰ بازرس را در قالب بازرسان محیط کار و بهداشت حرفه‌ای یادآور شد و اظهار کرد: هموطنان در صورت اطلاع از تخلفات احتمالی و بروز تجمعات و برگزاری آئین‌های عزا و ترحیم می‌توانند گزارش خود را از طریق سامانه ۱۹۰ اعلام کرده تا ثبت شکایات به صورت آنلاین انجام شود.

وی به بازدیدهای سرزده از اماکن و صنوف مختلف با هدف رعایت موازین بهداشتی خبر داد و تصریح کرد: نانوایی‌ها و مطب پزشکان در تیررس بازرسی‌های مراکز بهداشتی قرار دارند که قطعاً اجازه نمی‌دهیم تا سلامت مردم در این فضاها به مخاطره بیافتد.

صالحیان از تشکیل اکیپ مشترک معاونت درمان و بهداشت در بازرسی از مطب پزشکان و جلوگیری از ازدحام جمعیت در این فضاها افزود: قطعاً برخورد با متخلفان در دستور کار این مجموعه است.

مدیر سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان موج چهارم کرونا را موج نگران کننده و طوفانی در افزایش تعداد بستری‌ها و مراجعین و حتی مرگ و میرها اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم با همراهی مردم در استان اردبیل تا ۱۰ روز آینده موفق به کنترل این پیک خطرناک شویم.

کد خبر 5186728

منبع: مهر

کلیدواژه: وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا اردبیل دانشگاه علوم پزشکی اردبیل محدودیت های کرونایی شیوع کرونا واکسن کرونا اصناف و بازاریان ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا انتخابات 1400 گرگان اردبیل هفته هنر انقلاب اسلامی وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا مجلس شورای اسلامی سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۵۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست

مهدی زارع خورمیزی رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان تفت گفت: کارشناسان به صورت منظم کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطار‌های لازم به متولیان معادن ارائه می‌دهند. 

وی افزود: فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود. 

زارع خورمیزی با بیان اینکه فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست است، ادامه داد: متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد