Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی طالبی در جریان دیدار خبرنگاران دفتر خبرگزاری فارس در استان با وی، تلاش برای تحقق شعار سال را مهمترین رسالت مسئولان نظام در حوزه های مختلف دانست و در این خصوص اظهار کرد: مهمترین عامل تحقق عنوان امسال در ابتدا باور این نامگذاری است و دوم این‌که درک کنیم تحقق این شعار تا چه اندازه به ارتقای سطح زندگی مردم و توسعه کشور کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که در سال‌های گذشته همواره شاهد نام‌گذاری‌هایی بودیم که تحقق کامل نیافته و به عناوین آن چندان توجه نشد و برخوردهای شعاری صورت گرفت افزود: مقام معظم رهبری با درک دقیق از شرایط نسبت به این نامگذاری‌ها اقدام می‌کنند که کاملا کاربردی و عملیاتی است و نیازهای ضروری مردم را نیز در نظر دارد.

استاندار یزد با تاکید بر این‌که عنوان سال به همراه خود یک اولویتی را دارد که می‌طلبد به طور جدی مورد توجه باشد اضافه کرد: عنوان سال جاری در بین همه سال‌ها کاربردی‌تر، عملیاتی‌تر و راهبردی‌تر انتخاب شده و کاملا مشخص است که ساعت‌ها فکر پشت این عنوان نهفته است و بر اساس ارزیابی اقدامات سال‌های گذشته و اولویت‌های کشور انتخاب شده است.

وی با بیان این‌که باید بپذیریم که همه در تحقق شعار امسال نقش داریم و زمانی که حرف از مانع‌زدایی‌ها برای تولید می‌شود منحصر به دولت یا بخشی از حاکمیت نیست عنوان کرد: موضوع تولید یک مبحث کاملا فراگیر است که همه بخش‌های حاکمیت را درگیر خودش می‌کند و نمی‌توان گفت که تولید فقط مختص به صنعت و معدن است و تنها در درون دولت متمرکز است و دولت در تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نقش دارد.

طالبی با تاکید بر نقش سایر قوا در تحقق تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها اظهار کرد: لازم است قوا حمایت بیشتری از این عنوان و تحقق آن داشته باشند که نقش قوانین در پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها پررنگ است و عمده کار در تحقق شعار سال ۱۴۰۰ به عهده نهادهای قانون‌گذار است تا دولت به عنوان مجری نقش خود را ایفا کند.

وی با بیان این‌که در استان یزد تجربه برخی کارها در راستای تحقق این نام‌گذاری داریم اضافه کرد: با بسترسازی های صورت گرفته و هماهنگی ها و تعاملات موجود در استان، فضای مناسبی برای تحقق شعار سال در یزد وجود دارد.

استاندار یزد با تاکید بر این‌که برای مانع زدایی از مسیر تولید در بسیاری از موارد، نیازمند همراهی، تعامل و همکاری دستگاه قضایی استان هستیم، اظهار داشت: برای رقم زدن اتفاقات خوب در استان به پشتیبانی قوه قضائیه و دادگستری هم نیاز داریم و معتقدم که با پشتیبانی و همراهی دستگاه قضایی در استان می توانیم موفقیت های خوبی را در این راستا به دست آوریم.

وی با تاکید بر هم‌افزایی و تعامل بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی استان تصریح کرد: شرایط در کشور برای تولید پیچیده است و چون قوانین و مقررات مختلفی داریم و مسئولیت‌ها نیز در این زمینه بین دستگاهها توزیع شده است به تعامل و هم‌افزایی بیشتر بین دستگاه‌های مختلف برای تحقق شعار سال نیاز داریم تا سرمایه‌گذاری بهتر و بیشتری هم در استان داشته باشیم و وحدت بیشتری را در بخش خصوصی ببینیم.

استاندار یزد با بیان این‌که باید مانع‌زدایی تولید را حتی در بخش فرهنگی هم داشته باشیم عنوان کرد: باید تولید را در مفهوم عام دنبال کنیم و کارهایی را در این رابطه انجام دهیم که مسیر را هموار کند.

ادامه این گفت و گوی تفصیلی در بخش های دیگر خبری خبرگزاری فارس در یزد منتشر می‌شود.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: یزد تولید افزایی قوا قوه قضائیه محمدعلی طالبی استاندار یزد شعار سال خبرگزاری فارس استان یزد ابوالفضل محمدی تحقق شعار سال مانع زدایی ها استاندار یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۵۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است

ایسنا/کردستان استاندار کردستان گفت: توفیق در تحقق شعار سال مستلزم ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است.

 اسماعیل زارعی کوشا امروز شنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به اینکه در هر جلسه شورای برنامه ریزی استان ۲ دستگاه اجرایی گزارش برنامه و اجرای کار خود را باید ارائه دهند، اظهار کرد: اجرای مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان کردستان و لزوم مشارکت در جلسات آن برای همه‌ی دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

وی، در ادامه جهش تولید را تکلیفی دانست که رهبری بر عهده همه گذاشتند، افزود: توفیق در تحقق شعار سال مستلزم ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است.

استاندار کردستان مطالبه تحقق شعار سال از سوی همه را یک وظیفه مهم ذکر کرد و ادامه داد:تحقق شعار سال بی شک جز با مشارکت مردم اتفاقی نمی افتد لذا باید به این مساله هم توجه اساسی شود.

وی تاکید کرد که جهش تولید فقط یک فرایند کمی نیست، بلکه این مهم شامل کیفیت هم می شود به عنوان مثال در بخش کشاورزی افزایش کیفیت در کشت و تولید محصولات کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد.

 استاندار کردستان، با اشاره به اینکه برنامه های رشد تولید باید براساس شاخص عددی مشخص باشد، خاطرنشان کرد: در امر تولید فرمانداران و بخشداران با توجه به ظرفیت موجود در منطقه و با مشارکت دادن مردم در راستای افزایش تولید و ثروت اقدام کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • ضرورت قدم‌برداشتن در مسیر تولید برای تحقق شعار سال
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • ‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است
  • تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است