Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:03:29 GMT

رفع موانع سه واحد تولیدی طبس در دستور کار قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۵۷۷۴

رفع موانع سه واحد تولیدی طبس در دستور کار قرار گرفت

حمید ملانوری روز یکشنبه در حاشیه نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در ساختمان معاونت استانداری و فرمانداری ویژه طبس برگزار شد، افزود: وضعیت کارخانه‌های سیمان و کانسرام طبس که سال‌ها تعطیل است باید مشخص شود که در این راستا برگزاری هرچه سریع‌تر جلسه کارشناسی با حضور سرمایه‌گذاران مربوطه مورد انتظار است و طی ۱۰ روز آینده باید راهکار برون‌رفت از مشکلات و فعال شدن این ۲ کارخانه ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برای ۲ واحد کانسرام و سیمان طبس مقرر شد، راهکارهای اقتصادی شدن این ۲ طرح طی ۱۰ روز آینده توسط حوزه‌های متولی و زیر نظر معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری احصا شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: تعیین تکلیف موضع سهامداران درخصوص ادامه فعالیت یا جذب سرمایه‌گذاران جدید برای این ۲ واحد از دیگر تصمیمات این جلسه بود.

وی افزود: در مورد کارخانه کک هم مقرر شد، بدهی این مجموعه به زغال‌سنگ طبس ۶ ماه تمدید شود و زغال‌سنگ نیز مواد اولیه مورد نیاز را در اختیار کک قرار دهد.

ملانوری گفت: مدیریت شرکت کک هم قول داد با این مساعدت، واحدهای راکد خود را طی امسال فعال کند و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این واحد تولیدی بتواند به ظرفیت اسمی خود برسد.

وی ادامه داد: وظیفه ما در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و شعارهای سال به‌ویژه شعار امسال یعنی «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» پیگیری جدی و مستمر برای رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی است.

استاندار خراسان جنوبی رکن اصلی برای موفقیت هر واحد تولیدی را مدیریت دانست و گفت: خیلی از واحدهای تولیدی تعطیل در کشور با مدیریت یک مدیر جوان و با انگیزه، فعال شده‌اند و جایی که انگیزه، روحیه، نشاط و همدلی باشد، هر واحد تولیدی با هر وضعیتی می‌تواند به سوددهی برسد.

وی شهرستان طبس را به جهت وسعت زیاد و موقعیت جغرافیایی مناسب برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ، مستعد خواند و افزود: با وجود اینکه طی سال‌های گذشته برای استفاده از ذخایر این شهرستان، سرمایه‌گذاری‌هایی در زمینه استقرار و ایجاد واحدهای صنعتی صورت گرفته اما هنوز به اندازه واقعی از این ثروت عظیم بهره‌برداری نشده است.

ملانوری بیان کرد: در تلاشیم با همکاری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی این زمینه را فراهم کنیم تا هرچه زودتر واحدهای معدنی مختلف در شهرستان طبس فعال شوند. 

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تعطیل ماندن کارخانه‌های سیمان و کانسرام، فعالیت کارخانه کک‌سازی طبس فقط با ۳۰ درصد ظرفیت و معطل ماندن ۲۰ ساله نیروگاه حرارتی طبس که می‌تواند برای بیش از سه هزار نفر شغل ایجاد کند، به نمادی از ناکارآمدی و عاملی برای بازدارندگی از جذب سرمایه‌گذاران جدید تبدیل شده است.

حجت ‌الاسلام مجید نصیرایی ادامه داد: مشکل از کمبود سرمایه نیست بلکه مشکل اصلی ضعف مدیریت است و اکنون رفع مشکلات این واحدها نیازمند یک تصمیم قاطع مدیریتی است.

وی بیان کرد: برای ما محرز شده که در کشور دست‌هایی در کار است که نمی‌خواهند در طبس کک تولید شود و نمی‌خواهند انحصار تولید کک را بشکنند.

امام جمعه طبس هم با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ و تأکیدات مقام معظم رهبری بر رونق و جهش تولید گفت: مدیریت جهادی که رهبر معظم انقلاب همواره تأکید می‌کنند، فقدان آن محسوس است.

حجت ‌الاسلام محمدرضا محمدی افزود: تعطیل ماندن کارخانه‌های سیمان و کانسرام طبس به‌عنوان ناکارآمدی نظام تلقی می‌شود که شاید نبود مرجع واحد برای تصمیم‌گیری و وجود برخی تنگ‌نظری‌ها عامل طولانی شدن این تعطیلی باشد.

وی گفت: روزانه تعداد زیادی از شهروندان، گلایه و دلخوری خود به دلیل تعطیل ماندن کارخانه‌های سیمان و کانسرام و نگرانی از تعطیل شدن کارخانه کک را به نهاد امامت جمعه می‌آورند.

برچسب‌ها سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها حمید ملانوری توسعه ایران کارخانه خراسان جنوبی طبس پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها خدمات ماندگار و گام های توسعه در خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها حمید ملانوری توسعه ایران سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها حمید ملانوری توسعه ایران کارخانه خراسان جنوبی طبس اخبار کنکور سرمایه گذاران خراسان جنوبی واحد تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۵۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید

رئیسی مدیر جهاد کشاورزی سامان گفت: ظرفیت تولیدی شرکت تولیدی فرآورده‌های گوشتی سه هزار و ۵۰۰ تن در سال است و زمینه اشتغال ۱۰ نفر را مهیا می‌کند.

بیشتر بخوانید

احیای ۷۰ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: توسعه زنجیره تولید در صنایع غذایی یکی از راهکار‌های موفق در جهش تولید و رشد و توسعه اقتصادی است، زیرا این راهکار در کاهش هزینه‌ها و افزایش اشتغال‌زایی و صادرات بسیار موثر است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل