Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی بوشهر، حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری‬ در نشست‬ ستاد استانی کرونا اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، «مسئله دعا و عبادت در ماه رمضان، به خصوص در شب‌های قدر، یکی از نیازهای حتمی و اساسی مردم است و مردم احتیاج دارند که در مسائل مهم، در قضایا یا حوادث مهم بتوانند این توسّل و این توجه و این ارتباط با خدا و خواستن از خدا را داشته باشند؛ و باید فکری برای این بشود»، گفت: متأسفانه امسال در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان شاهد پدیده‎ای تلخ و دردناکی بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با استناد به این بخش از بیانات رهبر معظم انقلاب (مدظله‏ العالی) که فرمودند: «توصیه‌ام این است که بررسی این مورد را به کسانی بدهید که اهمّیّت حضور دعا و توسّل و مسائل معنوی را به معنای واقعی کلمه درک کرده باشند، اینها بررسی کنند مسئله را و تصمیم‌گیری کنند؛ هر چه تصمیم‌گیری کردند، بر عهده‌ی من و همه‌ی مردم است که بر طبق آن تصمیم‌گیری‌ها ان‌شاءالله عمل بشود»، اظهار داشت: با وجود مطالعات و کار کارشناسی دقیق کمیته امور معنوی ستاد ملی کرونا و تنظیم دستورالعمل برگزاری نمازها و مراسم در ماه مبارک رمضان و تقسیم مساجد به چهار دسته و ارائه ضوابط روشن ناظر به هر کدام، بعضی از مسئولان، بی‌اعتنا به تأکید رهبر معظم انقلاب در واگذاری تصمیمات این حوزه به کارشناسان مربوطه و مطالعات و پیشنهادهای مطرح شده در کمیته امور معنوی از سوی چهار دستگاه مسئول یعنی مرکز رسیدگی به امور مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به یکباره همه نمازها و مراسم در ماه مبارک رمضان را ممنوع اعلام کردند.

وی اضافه کرد: این تصمیم و رسانه‌ای شدن آن، به شائبه‌هایی که طی این ایام در بین متدیّنین و اصحاب رسانه مطرح شده بود، دامن زد که گوئی استاندارد دوگانه‌ای در ذهن بعضی مسئولان حکمفرما است؛ آن جایی که موضوع سفر و تفریح و خوشگذرانی در سواحل شمال و آنتالیاست، خبری از کرونا و دستورالعمل‌های پیشگیرانه نیست؛ اما آنجایی که بحث دعا و توسل و زیارت و جشن‌های نیمه شعبان است، همه چیز تعطیل و همه ورودی‌ها مسدود و درها بسته است.

حجت‌الاسلام طاهری تأکید کرد: گویا فراموش کرده‌ایم آن روز که نیاز به حضور گسترده و جهادی مسجدی‌ها و بسیجی‌ها بود، همه بارهای بر زمین مانده را همین نیروهای خدوم و بی‌حاشیه بر دوش گرفتند و از تولید ماسک و گان در آن شرایط کمبود، تا حضور در مراکز پرخطر و ضدعفونی و گندزدائی معابر و تدفین اموات کرونایی، از تأمین اقلام کمک‎معیشتی برای آسیب‎دیدگان از کرونا تا شناسایی و قرنطینه‌‏سازی بیماران در طرح حاج قاسم، محور اصلی فعالیت‌ها مساجد و هیئات مذهبی بودند؟

مراعات کم‎نظیر پروتکل‏‌ها توسط مذهبی‌ها

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به مراعات کم‎نظیر پروتکل‌های بهداشتی، آن هم در بالاترین سطح ممکن، توسط همین مذهبی‌ها و هیئتی‌ها و مسجدی‌‏ها در لیالی قدر رمضان گذشته و دهه محرم پارسال تصریح کرد: بنا بر مستندات ستاد کرونا درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مراسم‌ها، از میزان رعایت آن در مطب‌های پزشکان محترم بیشتر اعلام شد.

وی ابراز داشت: لازم است به اطلاع اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا برسانم که طی ۳-۴ روز گذشته که این ممنوعیت‌‏ها اعلام شده، شاهد صدها مراجعه حضوری و تلفنی به دفتر بنده و دیگر مسئولان نهادهای متولی امور دینی بوده‌ایم، که خواستار مخالفت با این تصمیم بوده و درخواست برگزاری تجمعات اعتراضی در مقابل استانداری و دانشگاه علوم پزشکی استان داشته‌اند؛ و در مقابلِ توضیحات و تلاش‌های آرامش‎بخش بنده و همکارانم، از ما خواسته‌اند که صدای فروخورده این طیف نجیب و مظلوم جامعه در ستاد کرونا باشیم.

حجت‌الاسلام طاهری اضافه کرد: ما به نسبت مسئولیت خود لازم است یک لحظه بیاندیشیم که آیا بهتر نیست به جای پاک کردن صورت مسئله و اعلام تعطیلی مراسم مذهبی، الگوی صحیح و متناسب برگزاری این مراسم، در عین رعایت کامل و بی‌نقص شیوه‌نامه‌های بهداشتی را ارائه کنیم؟

مسجد بهترین سنگر برای مقابله با کرونا

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تصریح کرد: به راستی چرا حاضر شویم «مساجد» را که طی یکسال و دو ماه گذشته ثابت کرده‌اند بهترین سنگر برای مبارزه با این بیماری و پایگاه هر طرح تأثیرگذاری در مقابله همه‏‌جانبه با این ویروس منحوس هستند به تعطیلی بکشانیم و جامعه را از آثار و برکات غیرقابل جایگزین آن محروم کنیم؟!

وی گفت: آیا این‌طور اقداماتِ ستاد کرونا باعث بی‌اعتبار شدن آن و عادی‎سازی مخالفت با مصوبات ستاد در بین مردم نمی‌شود؟ آیا این‌گونه تصمیماتِ یک‎جانبه‎نگر، باعث نمی‌شود مسجدی‌‏ها و متدیّنین جامعه، ستاد کرونا را در مقابل خود و ارزش‌های دینی خود بدانند؛ نه در کنار خود و پشتیبان دین و مناسک دینی؟ و در این صورت آیا شاهد گسترش مساجد و محافلی نخواهیم بود که بعد از این دیگر به هیچ دستورالعمل و آئین‌نامه‌ای تمکین نخواهند کرد؟

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی بر خود لازم می‌داند تا با هدف رفع این شائبه‌ها و ذهنیت‌های سو و ارائه الگوی کارآمد تمدنیِ «اجرای دستورات دین» در کنار «التزام به توصیه‌های عقل و علم»، پیشنهاد ساده، عملی و روشن خود را به ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا و برای اجرای موفق و الگوساز آن در سطح استان اعلام آمادگی کامل نماید؛ به تشریح سه بخش اصلی این دستورالعمل پرداخت.

استفاده از فضای آزاد برای مراسم

حجت‌الاسلام طاهری تأکید کرد: در بخش مراسم ترتیل‎خوانی قرآن و قرائت ادعیه ماه مبارک رمضان، پیشنهاد می‌شود، صرفاً در صحن‌های روباز مساجد و بوستان‌ها و فضای سبز و با استفاده از ماسک و رعایت فاصله‏‌گذاری (دو متر از هر طرف) برگزار شده و ناظرین سازمان تبلیغات به‌همراه کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی بر رعایت دستورالعمل‌ها نظارت کرده و در صورت مشاهده کوچک‌ترین تخلّفی، مجوز برگزاری مراسم لغو شود.

وی ادامه داد: اقامه نمازهای جماعت، تنها در فضای آزاد و حیاط مساجد برگزار می‌شود و هیئت امنای مساجد موظف است درخواست برگزاری نماز را به مرکز رسیدگی به امور مساجد یا اداره کل تبلیغات اسلامی ارائه و پس از تعهدسپاری، مجوز برگزاری نماز جماعت دریافت کنند. نظارت بازرسان مرکز رسیدگی به امور مساجد، اداره کل تبلیغات اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی به صورت منظم، ضامن اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی و عدم رعایت آن، باعث لغو مجوز و معرفی به مراجع قضائی خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به برگزاری مراسم شب‌های قدر، با هدف توزیع جمعیت علاقمند، به صورت غیرمتمرکز و در همه بوستان‌ها و صحن‌های روباز مساجد، اضافه کرد: مجوز برگزاری هر مراسم به یکی از هیئات خوش‎سابقه و ثبت شده در سازمان تبلیغات اسلامی واگذار می‏‌شود و متولیان رسمی هیئت، مسئول رعایت شیوه‌‏نامه‎ها توسط همه جمعیت حاضر در مراسم خواهند بود.

حجت‌الاسلام طاهری انعکاس گسترده این مراسم‏‌ها در شبکه استانی سیما و پخش برخط آن از طریق شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی و تبلیغ کانال‌های انعکاس دهنده مراسم که با کمک هیئات و ادارات تبلیغات اسلامی صورت می‌گیرد را زمینه‌ساز بهره‌مندی مخاطبانِ در معرض خطر در منازل و البته گسترش و فراگیر شدن دعا و تضرع مردم در ماه عبادت و بندگی عنوان کرد و آن را عاملی دانست که به تصریح قرآن، تنها راه برون‌رفت از بلاها و ان‏شاءالله زمینه‏‌ساز رفع این بلیّه‌ی عالم‌گیر خواهد بود.

کد خبر 5186859

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا ماه مبارك رمضان دانشگاه علوم پزشکی تبلیغات اسلامی بوشهر قرآن سازمان تبلیغات اسلامی محمد رضا طاهری اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا انتخابات 1400 گرگان اردبیل وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا هفته هنر انقلاب اسلامی ماه مبارك رمضان مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر حجت الاسلام طاهری ماه مبارک رمضان سازمان تبلیغات ستاد کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۶۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی مراسم عزاداری خیابانی در سوگ امام صادق (ع) با حضور اقشار مختلف مردم از صبح امروز در ارومیه برگزار شد.

همزمان با ایام سوگواری و سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام جعفر صادق (ع) مراسم‌های عزاداری در سراسر آذربایجان غربی توسط هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی برگزار می شود.‌

مردم مؤمن و ولایتمدار و متدین ارومیه علاوه بر حضور در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی، امروز در خیابان امام خمینی ارومیه در سوگ صادق آل محمد (ع) به عزاداری پرداختند و ارادت خود را به خاندان اهل‌ بیت (ع) ابراز داشتند.

مراسم سنتی عزاداری با چوب (شاخسی) نیز توسط هیئتی دیگر با حضور اقشار مختلف از جوانان و پیران دوستدار اهل بیت در خیابان عطایی ارومیه برگزارشد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • ۷۵ مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • ۷۵ مراسم شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران
  • اظهارات جدید سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره مرحله دوم انتخابات مجلس/ چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟