Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در روز‌های اخیر رزمندگان یمنی بیشترین توان خود را در محور شرقی بخش صرواح (حومه غربی شهر مارب) متمرکز کردند و موفق شدند بخش‌های قابل توجهی از مناطق اشغالی را پاکسازی و مواضع را به طور کامل تثبیت کنند.

یک منبع میدانی که تحولات را در حومه غربی شهر مارب از نزدیک دنبال می‌کند به جزئیات درگیری‌ها اشاره کرد و گفت: نیرو‌های یمنی پس از تثبیت مواضع در منطقه «ایدات الراء غربی»، عملیات را به سمت مناطق شرقی ادامه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار گذاشته است، رزمندگان یمنی پس از درگیری‌های سنگین در این محور توانستند کوه «ایدات الراء» را از لوث وجود عناصر ائتلاف سعودی پاکسازی و به طور کامل امن کنند.

این منبع میدانی با بیان این که با پاکسازی‌های صورت گرفته در این محور، رزمندگان به ۱۱ کیلومتری شهر مارب رسیدند، افزود: مقصد بعدی نیرو‌های در این محور پیشروی به سمت مناطق و کوه‌های «ذات الراء، طلعه الحمراء و...» خواهد بود.

در محور شمال غرب شهر مارب (حومه شرقی سه راه الکسارات) نیز پیشروی‌هایی صورت گرفته و رزمندگان با حملات گسترده موفق شدند نیرو‌های ائتلاف را عقب برانند و کوه‌های «حمه الذیاب، الخشب و خلفان» را بازپس بگیرند و به کنترل دربیاورند.

بیشتر بخوانید

حذف مشکوک نظامیان ارتش سعودی توسط محمد بن سلمان

نیرو‌های یمنی با آزادی این ارتفاعات مهم و راهبردی موفق شدند از این محور خود را به ۸ کیلومتری شهر مارب برسانند و وحشت را بر اردوگاه ائتلاف سعودی حاکم کنند؛ مقصد بعدی رزمندگان در این محور مناطق «الدش، الخرج الایمن، الخرج الاسفل، عطران و...» است.

کمپ آوارگان «السویداء» نیز که در روز‌های گذشته به یک پروژه خبرسازی و دروغ پراکنی برای رسانه‌های ائتلاف و متهم کردن رزمندگان تبدیل شده در حدفاصل کوه‌های «الخشب و حمه الحمراء» واقع شده است.

سعودی که ضربات مهلکی را در روز‌های اخیر از سوی نیرو‌های یمنی متحمل شده و شکست و از دست دادن شهر مارب را قطعی می‌داند یک جنگ رسانه‌ای را به راه انداخته و به دروغ مدعی شده که رزمندگان به کمپ آوارگان «السویداء» حمله و غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند.

ائتلاف که افراد ساکن در این کمپ را به سپری انسانی برای فرار از شکست تبدیل کرده با جنجال رسانه‌ای به دنبال وقت کشی و زمان خریدن است و در مقابل رزمندگان در این محور سرعت پیشروی‌ها را کم کردند تا آسیبی به کمپ وارد نشود.

خبرسازی رسانه‌های سعودی در حالی صورت می‌گیرد که رزمندگان با اطلاع از هدف ائتلاف برای مظلوم نمایی و سپر کردن آوارگان، وارد کمپ نشده اند و ترجیح داده اند راهبرد دیگری را در دستور کار قرار دهند تا صدمه‌ای به غیرنظامیان وارد نشود.

البته باید توجه داشت شمار زیادی از آوارگانی که در کمپ السویداء ساکن شده اند اعضای خانواده‌های گروهک‌های تروریستی القاعده و داعش هستند که پس از پاکسازی مناطق شمالی استان البیضاء به استان مارب منتقل شدند.

به گفته منابع میدانی، همزمان با نزدیک شدن نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله به شهر مارب، ائتلاف سعودی از اعتراض گسترده و قیام مردم هراس دارد و همین مسئله باعث شده به بهانه شیوع کرونا تردد شبانه را ممنوع اعلام کند و به بیان واضح‌تر حکومت نظامی برقرار کرده است.

از سویی دیگر، اختلاف شدند میان مزدوران، تروریست‌ها و گروه‌های شبه نظامی ائتلاف بر سر مسئله دفاع یا عقب نشینی از مارب سعودی‌ها را نگران و به این نتیجه رسانده که درگیری میان آنان قریب الوقوع است و با بهانه کردن کرونا به دنبال مدیریت شهر است.

هراس ائتلاف از اعتراض مردم و درگیری میان گروه‌های مسلح زمانی افزایش یافت که گروهی از افراد ناشناس در بازار سلاح شهر مارب به یکی از افسران منصور هادی حمله کردند و ماشین وی را به غنیمت گرفتند.

منبع:مشرق

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ائتلاف سعودی جنگ یمن رزمندگان یمنی شهر مارب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۶۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کندوان یکطرفه شد

به گزارش گرده اقتصاد ایسکانیوز، سرگرد محمد احمدی بیان کرد: این تصمیم تا زمان تخلیه بار ترافیکی این محور کوهستانی و پرتردد از سوی پلیس راه فراجا و مازندران اتخاذ و اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: حجم طرح‌های راهداری در بهاباد ۱۵ برابر شده است

به گفته وی در ۲۴ ساعت گذشته حوادثی در این محور گزارش نشده است.

وی به رانندگان توصیه کرد که قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله رعایت فاصله طولی و توجه کافی به جلو را در این محور کوهستانی و پرتردد کشور رعایت کنند تا خاطره خوبی از سفرشان رقم بزنند.

محور کرج - چالوس جزو شبکه های ارتباطی اصلی پایتخت به خطه شمال کشور شامل استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی، جاذبه های تاریخی و کوتاه بودن مسافت در تمام فصول به ویژه نوروز با استقبال مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که ۸۰ کیلومتر مربوط به کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار ثبت شده روزانه به طور میانگین در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می کنند که در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد می رسد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228497 برچسب‌ها وضعیت جوی و ترافیکی جاده های کشور

دیگر خبرها

  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است
  • کندوان یکطرفه شد
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس یزد
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» به سایر کشورها/ سرکوب وحشیانه آزادی بیان
  • امسال بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام حوزه راهسازی پایان می یابد
  • سرلشکر موسوی: ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • دست مریزاد فرمانده ارتش به سپاه
  • جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • پیام هشدارآمیز القسام: زمان برای آزادی اسرای صهیونیست رو به پایان است + فیلم
  • عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز شد