Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:11:17 GMT

۵۵۹ خانوار۲ معلولی در لرستان صاحب مسکن شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۷۴۸۳

۵۵۹ خانوار۲ معلولی در لرستان صاحب مسکن شدند

به گزارش ایرنا "کرم یاری" شامگاه یکشنبه در نشست مجازی با خبرنگاران اظهار داشت: برای مسکن مناطق شهری ۱۴۰ و روستایی ۸۵ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می شود و شرط پرداخت این تسهیلات داشتن زمین از جانب خانواده ها بوده است که بسیاری از آنها این پیش شرط را نداشتند.

وی ادامه داد:  اعطای تسهیلات مسکن به خانوارهای ۲ معلولی تاکنون با شرط تامین زمین توسط متقاضی انجام شده است اما با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد زمین مورد نیاز برای این خانوارها در استان تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: پارسال یک میلیارد و۳۵۰  میلیون تومان اجاره بها و تسهیلات مسکن  به ۸۹ مددجوی مستاجر و سرپرست خانوار اهدا و ۸۰۰ میلیون تومان بلاعوض نیز برای اجاره بهای مابقی مددجویان پرداخت شده است.

یاری افزود: برای مسکن مناطق سیل زده  نیز ۴۰۴ واحد تعمیری، در سه ماهه اول پس از سیل بازسازی شد و تعهدات دولتی از جمله ۵۰ میلیون تومان وام بنیاد مسکن، ۳۵ میلیون تومان کمک بلاعوض دولت، ۱۰میلیون تومان بلاعوض هلال احمر و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض بهزیستی برای ۳۷۹ واحد احداثی انجام شد.

ایجاد یکهزار و ۷۶۸ فرصت شغلی

وی همچنین گفت: سهم بهزیستی لرستان در سال گذشته برای ایجاد اشتغال مددجویان، یکهزار و ۵۹۰  نفر بود که یکهزار و ۷۶۸ شغل برای جامعه هدف از جمله معلولان ایجاد و در این راستا ۵۹ میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک مرکزی تسهیلات جذب و هزینه شد.

وی ادامه داد: اعتبار اشتغالزایی مددجویان بهزیستی لرستان امسال با حدود ۵۰ درصد به نزدیک ۹۰ میلیارد تومان افزایش می یابد.

۲۴ فروردین، مرحله دوم واکسیناسیون کرونای سالمندان لرستان

مدیرکل بهزیستی لرستان در خصوص واکسیناسیون سالمندان تحت مراقبت علیه کرونا افزود: ۹۷ نفر در مراکز سالمندان خرم آباد و بروجرد هستند که ۲۷ اسفند پارسال مرحله اول واکسیناسیون ۸۰ نفر واجد شرایط انجام شد.

یاری ادامه داد: ۹ نفر از سالمندان به دلیل عدم رضایت خانواده، چهار نفر به دلیل بیماری سرطان و چهار نفر نیز به علت کهولت سن بالا واکسینه نشدند.

وی افزود: همچنین ۴۶ نفر از افراد مرتبط و شاغل در مراکز نگهداری سالمندان واکسینه شدند و مرحله دوم نیز ۲۴ فروردین جاری انجام می شود.

وی تصریح کرد: برای واکسیناسیون سایر مراکز مثل نگهداری معلولان و بیماران اعصاب و روان نیز در حال رایزنی کسب سهیمه هستیم.

رتبه چهارم لرستان در آسیب " خودکشی"

یاری در خصوص آسیب های اجتماعی لرستان نیز گفت: اعتیاد، بیکاری، طلاق، خودکشی و خشونت از اولین آسیب ها در استان هستند.

وی با بیان اینکه لرستان رتبه چهارم خودکشی را در کشور دارد تصریح کرد: برای برون رفت از این آسیب، آموزش در اولویت اول است.

وی افزود: پیشگیری سطح یک یعنی آموزش و آگاهسازی همگانی در سطح مدیران و مردم، ساخت تله تئاتر و کلیپ و دوره های اموزشی برخط به طور مستمر انجام می شود.

وی با اشاره به همکاری ۵۰ تسهیلگر در این زمینه ادامه داد: اجرای برنامه ملی رصد آسیب های اجتماعی  نیز در استان دنبال می شود تا در این راستا جمعیت پنهان را در قالب سه هزار پرسشنامه پیدا کنیم.

غربالگری ژنتیک ۱۸۶ خانوار چند معلولی

مدیر کل بهزیستی لرستان همچنین با اشاره به فعالیت چهار مرکز غیردولتی و یک مرکز دولتی مشاوره ژنتیک  در استان اضافه کرد: پارسال یارانه ویزیت و مشاوره ژنتیک ۳۵۸ زوج پرداخت شد و ۸۷۸ زوج از خدمات آزمایش های ژنتیک بارداری، آمینوسنتز و سایر موارد مشابه با  پرداخت یک میلیارد و ۲۱۲ میلیون تومان  بهره مند شدند.

یاری تصریح کرد: همچنین کمک های موردی بابت خدمات غیرپاراکلینیکی به ۲۵۰ نفر با هزینه ۲ میلیارد و ۸۲ میلیون تومان ارائه شد.

وی اظهار داشت: پارسال ۱۴۳ خانوار سه و ۴۳ خانوار چهار معلولی با پوشش ۱۰۰ درصد غربالگری ژنتیک شدند و این برنامه در سالجاری برای یکهزار و ۷۵۰ خانوار ۲ معلولی استان اجرا می شود.

وی همچنین اضافه کرد: در حال حاضر ۳۰۰ کودک با اختلال اوتیسم در ۲ مرکز خرم آباد و بروجرد شناسایی و تحت حمایت هستند و به دلیل محدودیت های مالی تاکنون امکان راه اندازی مراکز مشابه در سایر شهرهای استان فراهم نشده است.

فعالیت کودکان کار و خیابانی لرستان تشکیلاتی نیست

مدیرکل بهزیستی لرستان همچنین با اشاره به شناسایی ۵۸۱ کودک کار و خیابانی در استان گفت: از این تعداد ۴۹ نفر خیابانی و ۵۳۲  نفر کودک کار و همه بومی هستند.

یاری افزود: مشکلات معیشتی عامل اصلی بروز کودکان کار است و با وجودی که برای ۲۳۰ نفر از آنها  مستمری برقرار و آموزش های فنی و حرفه ای به تعدادی از مادران ارائه شده  اما این اقدامات برای توانمندسازی خانوار و خانه نشینی کودک کار کافی نبوده است.

وی اظهار داشت: بنابر بررسی های انجام شده افراد منحرف یا بدنیتی از کودکان کار و خیابانی سواستفاده  نمی کنند، فعالیت انها تشکیلاتی یا ساماندهی شده نیست و به علت نیاز و امرار معاش خانواده است.

وی همچنین اضافه کرد: پارسال ۳۰ شیرخوار در استان به فرزندخواندگی داده شد و در حال حاضر نیز ۱۲۶ خانواده در نوبت فرزندپذیری هستند.

فعالیت ۱۶ مرکز سرپایی و ۳۸ مرکز اقامتی ترک اعتیاد

مدیرکل بهزیستی لرستان در خصوص مراکز ترک اعتیاد استان نیز گفت: دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی لرستان با ۱۶ مرکز سرپایی درمان معتادان خود معرف با پذیرش ۲ هزار و ۱۳۴ نفر خدمات پزشکی، روانشناختی، مددکاری و درمان با متادون انجام را می دهد.

یاری بیان کرد: همچنین ۳۸ مرکز اقامتی میان مدت (کمپ) با پذیرش پنج هزار و ۹۲۷ نفر و ارائه خدمات پزشکی و مددکاری  با محوریت پرهیز مداری و بدون استفاده از داروی مخدر فعال هستند.

وی افزود: مرکز ماده ۱۶ مردان با ظرفیت بیش از ۲۰۰ و تبصره ۲ زنان با پذیرش ۸۸ معتاد متجاهر و نگهدارنده با دوز کم متادون نیز ارائه خدمت می کنند.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز جامع درمان اعتیاد در سال گذشته گفت: در این مرکز با ظرفیت ۲۰۰ نفر تجربه ۳۰ ساله درمان اعتیاد در کشور جمع بندی شده است و فرد بهبود یافته باید بعد از چهار ماه، حرفه ای یاد بگیرد و مددکاری بهبودیافتگان نیز تا یکسال ادامه می یابد.

یاری اضافه کرد: پارسال برای اشتغال۳۵۰ معتاد بهبود یافته در استان ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی و تشویق سهم کارفرما هزینه شد.

۱۰۲ هزار خانوار تحت حمایت بهزیستی لرستان هستند.

برچسب‌ها مسکن لرستان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکن لرستان سازمان بهزیستی کشور مسکن لرستان سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور مدیرکل بهزیستی لرستان میلیون تومان انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۷۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصاحبه پذیرفته شدگان در آزمون بهزیستی استان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس این اطلاعیه، مصاحبه پذیرفته شدگان در بهزیستی، روزهای ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

با توجه به اعلام نتایج مرحله دوم معرفی‌شدگان آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی دعوت به مصاحبه پذیرفته‌شدگان، از طریق تماس تلفنی انجام می شود و مصاحبه‌ها در شیفت های صبح از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ و شیفت عصر نیز ۱۳:۳۰ تا ۱۷:۳۰ انجام می شود و مدت زمان تقریبی برای مصاحبه هر فرد بین ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در نظر گرفته شده است.

عدم مراجعه پذیرفته شدگان در مهلت مقرر اعلام شده طی تماس تلفنی، به منزله انصراف داوطلب از سایر مراحل استخدام تلقی می‌شود

کد خبر 6093070

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • ارتش در حوادث و بحران‌ها میدان‌دار است
  • راز صاحب سینما می‌شود
  • مصاحبه پذیرفته شدگان در آزمون بهزیستی استان برگزار می شود
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها