Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@05:44:39 GMT

کاهش ۷۰ درصدی تقاضا برای سفر به استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۷۶۶۸

کاهش ۷۰ درصدی تقاضا برای سفر به استان اصفهان

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان اصفهان، گفت: آمار سفر در ایام نوروز تقریباً به ۳۰ الی ۴۰ درصد رسید، اما از اواخر تعطیلات نوروزی و با اعلام وضعیت قرمز کرونایی در استان اصفهان، تقاضا برای سفر به این استان با کاهشی ۷۰ درصدی مواجه شد.

محسن روناسی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آمار سفر به استان اصفهان در روزهای اخیر، گفت: تردد و سفرهای زمینی و هوایی هیچ محدودیتی ندارد، چرا که در این ترددها پروتکل‌ها بهداشتی به صورت کامل رعایت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با وجود رعایت حداکثری این پروتکل‌ها، تقاضا برای سفر به حداقل رسیده است.

وی ادامه داد: این کاهش آمار به دلیل وضعیت قرمزی است که در شهرهای استان به وجود آمده است. آمار سفر در ایام نوروز تقریباً به ۳۰ الی ۴۰ درصد رسید و این امر تا حدودی باعث رضایت فعالان گردشگری شد، اما از اواخر تعطیلات نوروزی و با اعلام وضعیت قرمز کرونایی در استان اصفهان، تقاضا برای سفر به این استان با کاهشی ۷۰ درصدی مواجه شد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدماتی استان اصفهان، افزود: با توجه به رعایت کامل پروتکل‌ها و نظارت‌های پی در پی در زمینه رعایت نکات بهداشتی، نمی‌توان سفر را تنها عامل شیوع ویروس کرونا دانست. برای نمونه می‌توان نگاهی به استان خوزستان پیش از ایام نوروز انداخت که هیچ سفری به آنجا انجام نشد، اما وضعیت کرونایی آن قرمز بود. در مقابل، عواملی چون رعایت نکردن فواصل فیزیکی و پروتکل‌های بهداشتی در ایام نوروز، منجر به اوج گرفتن شیوع کرونا در شمال کشور شد.

روناسی با بیان اینکه "نبود برنامه در زمینه سفر، باعث آسیب به سفرهای برنامه‌ریزی شده و ایمن شده است"، تصریح کرد: مشخص است که عوامل دیگری نیز در شیوع ویروس کرونا، دخیل است که دولتمردان باید به آنها نیز توجه داشته باشند.

کد خبر 486306

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سفر سفرهای نوروزی 1400 ستاد خدمات سفر شهر اصفهان سفرهای نوروزی گردشگری تور گردشگری ویروس کرونا آخرین اخبار ویروس کرونا مسافرت مسافرت نوروزی مسافرت رفتن مسافرت هوایی مسافرت های نوروزی ممنوعیت مسافرت ها محدودیت های کرونایی کرونا ویروس کرونا کرونا در ایران ابتلا به کرونا شیوع کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تقاضا برای سفر استان اصفهان ایام نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۷۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه

محمد مرادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت : در سال گذشته ۳۹ درصد سرقت تجهیزات شبکه برق در استان کاهش و وصول مطالبات ۸۶ درصد افزایش و شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه از گرید A به A+، در خدمتگزاری به مردم ارتقاء یافته است.

وی توسعه شبکه برق، اصلاح انشعاب‌های فرسوده، فرهنگ سازی و تشویق مشترکان به مدیریت مصرف را از جمله برنامه‌های این شرکت برای گذر از اوج بار تابستان امسال دانست.

مرادی به ۱۸۰ اقدام ابلاغی وزارت نیروی برای مدیریت مصرف برق در اوج بار مصرف تابستان امسال اشاره کرد و گفت: با توجه به رشد فزاینده مصرف برق در سال‌های اخیر، عبور موفق از اوج مصرف برق در تابستان پیش رو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به همین دلیل با برنامه ریزی دقیق و اتخاذ تدابیر لازم، از بروز هرگونه خاموشی در این ایام باید جلوگیری کنیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • کاهش ۳۰ درصدی پرونده‌های معوق قضایی استان
  • قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی