Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا چوسان روز دوشنبه در گزارشی با یاداوری اینکه سفر نخست وزیر «چانگ سای کِیون»» به تهران از روز گذشته /یکشنبه / آغاز شده است نوشت: چانگ روز یکشنبه سفری سه روزه خود به ایران را آغاز کرد تا در مورد موضوعات دوجانبه و سایر موارد مورد علاقه با مقامات ایرانی گفت و گو کند.

در این گزارش آمده است نخست وزیر کره جنوبی در این سفر با مقامات عالی رتبه ایران دیدار خواهد کرد او همچنین با بازرگانان کره ای فعال در تهران گفت و گو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چوسان با یاداوری اینکه سفر چانگ به تهران، اولین سفر یک نخست وزیر کره جنوبی در ۴۴ سال گذشته به ایران است، نوشت: این سفر پس از ان آنجام شد که ایران ناخدا و کشتی نفتکش کره جنوبی را که به دلیل عدم رعایت پروتکل های زیست محیطی توقیف کرده بود بعد از سه ماه ازاد کرد.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۵ دی ماه سال گذشته یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری هانکوک جیمز حامل ۷هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی را به دلیل نقض پروتکل های زیست محیطی در خلیج فارس توقیف کرد، ایران این کشتی را هفته گذشته آزاد کرد.

در این گزارش آمده است چانگ همچنین در دیدار با مقامات ایرانی در مورد آزادسازی دارایی های بلوکه شده تهران در دو بانک کره ای رایزنی خواهد کرد.

حدود ۷ میلیارد دلار از دارایی های ایران از محل فروش نفت به کره جنوبی به دلیل تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه ایران در دو بانک کره ای در سئول بلوکه شده است.

نخست وزیر کره جنوبی در تهران روز گذشته با اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری دیدار کرد او قرار است علاوه بر رییس جمهوری اسلامی ایران با محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی ایران و علی لاریجانی مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی هم دیدار می‌کند.

برچسب‌ها کره‌ جنوبی جمهوری اسلامی ایران علی لاریجانی اسحاق جهانگیری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره جنوبی جمهوری اسلامی ایران علی لاریجانی کره جنوبی جمهوری اسلامی ایران علی لاریجانی اسحاق جهانگیری اخبار کنکور نخست وزیر کره کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۷۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه ها‌ی سه شنبه ۱۱اردیبهشت

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه ها‌ی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه
  • فرجام نماینده‌ای که «نخست‌وزیر» شد
  • صفحه نخست روزنامه‌ها - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه‌های سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه
  • ایران اکسپو فرصتی برای معرفی طرح‌های سرمایه‌گذاری کرمان است
  • صفحه نخست روزنامه ها‌ی سه شنبه ۱۱اردیبهشت
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران