Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:46:47 GMT

جهش دو برابری سرمایه گذاری صنعتی در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۷۷۴۰

جهش دو برابری سرمایه گذاری صنعتی در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایرنا،براساس آمار رسمی میزان سرمایه گذاری صنعتی در شهرک های صنعتی خراسان شمالی درابتدای دولت یازدهم موسوم به دولت تدبیر و امید یکهزار و ۱۳۸ میلیارد ریال بود که این رقم هم اکنون به سه هزار و ۱۹۷ میلیارد ریال رسید و احتمال می رود تا پایان در ماهها آینده با بهره برداری تعداد دیگری از پروژه های نیمه تمام صنعتی سقف سرمایه گذاری از این میزان نیز فراتر رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشد ۲.۵ برابری تعداد واحدهای صنعتی 
با وجود این که استان خراسان شمالی از محرومیت ها و عقب ماندگی های بر جای مانده زیرساختی  از دوران قبل از تقسیم ( ۸۳) به خصوص در حوزه حمل و نقلی  برخوردار است ، ولی توجه دولت یازدهم و دوازدهم  به سرمایه گذاران و ارایه مشوق های سرمایه گذاری از جمله بخشودگی مالیاتی برای استان های محروم ، پرداخت تسهیلات با بهره پایین به خصوص برای واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها و واگذاری زمین موجب شد تا براساس آمار رسمی آمار واحدهای صنعتی در داخل شهرکهای صنعتی استان خراسان شمالی نیز در این مدت ۲.۵ برابر افزایش یابد.
 


طبق این آمار تعداد واحدهای صنعتی استان خراسان شمالی تا قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید حدود ۱۲۶ واحد صنعتی بود که تا پایان سال ۹۹ تعداد واحدهای صنعتی استان به ۲۹۵ واحد رسید و رشد بیش از ۲.۵ برابری را تجربه کرد.
رونق قراردادهای واگذاری 
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان شمالی می گوید : با روی کار آمدن دولت یازدهم و دوازدهم فضای فعالیت های صنعتی در این استان نسبت به گذشته رونقی خوبی گرفت و این روند در تمام حوزه ها از سرمایه گذاری تا واگذاری از رشد خوبی برخوردار شد.
سیاوش وحدت گفت : میزان سرمایه گذاری ها در شهرک های صنعتی در ابتدای فعالیت های دولت در سال ۹۲، هزار و ۱۳۸ میلیارد ریال بود، اما این رقم اکنون به ۳ هزار و ۱۹۷ میلیارد ریال رسیده که نشان دهنده رشدی ۱۸۱ درصدی  است و به همین میزان نیز قراردادهای سرمایه گذاری نیز در شهرک های صنعتی در این دولت رشد حدود دو برابری را شاهد است.
وی اضافه کرد : تا قبل از دولت فعلی تعداد قراردادهای سرمایه گذاری حدود ۲۶۳ قرارداد بود که  در هفت ساله دولت یازدهم و دوازدهم با رشد سه برابری این قراردادها به ۷۴۹ قرار رسید.
وی اضافه کرد : در همین مدت حدود ۱۳۰ هکتار زمین صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان شمالی به سرمایه گذاران برای ساخت واحدهای صنعتی واگذار شده است که رشد دو برابری را تجربه کرد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان شمالی افزود : علاوه بر آن تعداد واحدهای صنعتی استان نیز در این مدت رشد حدود ۱.۵ برابری را تجربه کرد به گونه ای که در این مدت ۱۷۰ واحد صنعتی افتتاح با سرمایه گذاری بیش از دو هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
رشد سه برابری اشتغال در شهرک صنعتی 
 وحدت یکی دیگر از پارامترهای مهم در رونق فعالیت در شهرکهای صنعتی را افزایش آمار اشتغال بیان کرد و اظهارداشت : در هفت سال گذشته آمار شاغلان در واحدهای صنعتی شهرک ها و نواحی صنعتی این استان از یک هزار  ۷۰ نفر سال ۹۲ به حدود چهار هزار و ۶۲۲ اشتغال رسید که رشد سه برابری را تجربه کرد.
به گفته وی همچنین تعداد نواحی و شهرک های صنعتی استان نیز از ۱۴ واحد به ۲۰ واحد افزایش یافت و این نشان از استقبال سرمایه گذاران و کارآفرینان برای فعالیت در این مناطق است.
وی راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی را از دیگر کارکردهای مهم دولت تدبیر و امید برای توسعه صنعتی در استان خراسان شمالی بیان کرد.

تامین زیرساخت مشوقی برای سرمایه گذاری 
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان شمالی تامین زیرساخت ها را مهمترین اقدام دولت در شهرک ها و نواحی صنعتی بیان کرد و اظهارداشت : بخش زیادی از مشوق های سرمایه گذاری در شهرکها و نواحی صنعتی مرهون تامین زیرساخت هاست به گونه ای که در  هشت سال  سال گذشته  میزان تامین آب صنعتی  ۸۱ لیتر بر ثانیه  به  ۲۰۵ لیتر ، تامین برق تامین از ۴۷ مگاوات به ۱۰۳ مگا وات رسید که خود نشان از توسعه صنعتی در داخل شهرکها و نواحی صنعتی دارد.
وی تامین گاز از ۷۰ هزار متر مکعب در ساعت به ۱۴۷ هزار متر مکعب را از دیگر زیرساخت های مورد نیاز تامینی در داخل شهرک ها و نواحی صنعتی اعلام کرد.
وحدت برخورداری هشت شهرک استان از اینترنت پرسرعت، برخوردار شدن ۱۴ شهرک از تلفن ثابت را دیگر اقدام های دولت تدبیر و امید در داخل شهرکها و نواحی صنعتی استان خراسان شمالی اعلام کرد که توانست رویکرد سرمایه گذاران را نسبت به سرمایه گذاری در این مناطق تغییر دهد.
بازگشت به مدار تولید 56 واحد صنعتی 
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان شمالی برگشت به تولید 56 واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی را از دیگر پارامترهای مهم عملکرد مثبت در دولت تدبیر و امید در شهرک ها دانست .
وحدت اضافه کرد : با احیاء این واحدهای صنعتی حداقل حدود 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری خوابیده به کار گرفته شد و بیش از 50 کارگر این واحدهای صنعتی نیز به محل کارشان برگشتند و مشغول به کار شدند.
کوچک بودن سرمایه گذاری مشکل صنعت 
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مهمترین مشکل حوزه صنعت استان به خصوص در شهرکهای صنعتی را پایین بودن میانگین سرمایه گذاری اعلام کرد و دلیل آن را کمبود نقدینگی و عدم حمایت جدی بانک ها اعلام کرد و اظهارداشت : متوسط سرمایه گذاری در صنایع مستقر در شهرک های خراسان شمالی نیز به ازای هر واحد ۱۱ میلیارد ریال است که این رقم در کشور ۴۲ میلیارد ریال است و این موارد نشان می دهد رویکرد سرمایه گذاری صنعتی به سمت صنایع خرد است.
وی اضافه کرد : پایین بودن حجم سرمایه گذاری صنعتی در استان خراسان شمالی موجب شد تا تعداد اشتغال در هر واحد نیز در استان نسبت به کشور پایین باشد به طوری که در سطح کشور به ازاء هر واحد صنعتی در شهرک و نواحی ۲۰ نفر اشتغال دارند که این آمار در استان ۱۴ نفر است.

خراسان شمالی ۹ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی دارد.

برچسب‌ها بجنورد شهرک صنعتی خراسان شمالی صنایع کوچک و متوسط صادرات غیر نفتی شهرداری بجنورد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد شهرک صنعتی خراسان شمالی بجنورد شهرک صنعتی خراسان شمالی صنایع کوچک و متوسط صادرات غیر نفتی شهرداری بجنورد اخبار کنکور شهرک ها و نواحی صنعتی شهرکها و نواحی صنعتی تعداد واحدهای صنعتی برابری را تجربه سرمایه گذاری صنعتی مدیرعامل شرکت شهرک دولت تدبیر و امید سرمایه گذاری شهرک های صنعتی سرمایه گذاران صنعتی در شهرک میلیارد ریال داخل شهرک دولت یازدهم واحد صنعتی شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۷۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد تهران خبر داد.

به گزارش فارس، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اظهار کرد: در ساعت ۱۳:۵۷ ظهر امروز یک مورد آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس‌آباد در اتوبان قم به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که با توجه به اینکه این محدوده در خارج از حوزه استحفاظی آتش‌نشانی تهران قرار داشت، همکاران از وقوع این آتش‌سوزی اطمینان حاصل کردند و یک ایستگاه کمکی به همراه خودروهای پشتیبانی از جمله تانکر آب به محل اعزام شد.

وی با بیان اینکه عوامل آتش‌نشانی شهرک صنعتی شمس‌آباد، شهرک‌های صنعتی مجاور و آتش‌نشانی باقرشهر محل حضور داشتند، گفت: آتش‌نشانان تهرانی نیز در محل حاضرشده و مشاهده کردند که حریق در یک کارخانه بزرگ ۲۰۰۰ متری مسقف تولید مبلمان پلیمری بسیار قابل اشتعال رخ داده و شعله‌های آتش حدود 70 درصد این فضا را دربرگرفته است و همین اندازه سقف‌ها تخریب و روی اجناس شعله‌ور ریخته بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بیان کرد: همچنین به گفته افراد حاضر در محل داخل این کارگاه مملو از ظروف رنگ و پارچه و تینر، مواد نفتی و غیره مورد استفاده در تولید مبل در حجم زیاد وجود داشت که همین موضوع نیز سبب گسترش سریع آتش و دود غلیط برخاسته از آن شده بود.

ملکی گفت: در مجاورت این محل یک کارگاه تولید مواد پتروشیمی قرار داشت که احتمال سرایت شعله‌های آتش به آن وجود داشت؛ در همین راستا نیز آتش‌نشانان از چند جهت وارد عمل شدند تا هم شعله‌های آتش را مهار کنند و هم از سرایت آن به اماکن دیگر جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده در حال حاضر از گسترش آتش جلوگیری شده است، گفت: هم‌اکنون آتش تا حد زیادی تحت کنترل است اما آتش‌نشانان همچنان در حال اطفاء آن هستند و تا این مورد مورد مصدوم و تلافات جانی نداشته‌ایم اما چون سقف‌ها تخریب شده ورود به مرحله لکه‌گیری قدری زمان‌بر است و با احتیاط کامل این کار را آتش‌نشانان انجام می‌دهند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آتش‌سوزی در دو انبار راه آهن آتش سوزی درشهرک صنعتی اراک/ 16 مصدوم

دیگر خبرها

  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین