Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، 14 ماه از ورود ویروس منحوس کرونا می‌گذرد و موج‌ها را یکی پس از دیگری طی می‌کند، این ویروس کشنده خود جان تازه گرفته و نفس‌ها را قطع می‌کند.

در حالی که وضعیت زرد شهرستان در ماه‌های پایانی سال گذشته مردم را به رسیدن به وضعیت سفید دلخوش کرده و امیدوار بودند زودتر از شر این بیماری خلاص شوند اما در سال جدید با عادی‌انگاری و بی‌تفاوتی نسبت به دستورالعمل‌ها چنان می‌تازد و جان می‌گیرد که صدای ناقوس مرگ حالا در هر کوی و برزنی به گوش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمار مبتلایان به کرونا سیر صعودی به خود گرفته است همه بخش‌های بیمارستان، اورژانس و راهروهای این مراکز درمانی مملو از بیمارانی است که در اضطراب نفس آخر بودن شب را به سختی به روز می‌رسانند.

شرایط بحرانی شهرستان مسؤولان را بر آن داشت تا پیش از اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیلی 2 هفته‌ای را آغاز کنند.

اصناف بازار روز و شب بازار و مراکز تجاری اطراف به خاطر واقع شدن در مرکز شهر با وجود مقاومت برخی از کسبه تعطیل شدند با این حال بسیاری از مشاغل پرخطر و زمینه‌ساز تجمعات، با سهل‌انگاری و بی‌مسؤولیتی نسبت به سلامت جامعه همچنان به ارائه خدمات مشغول هستند.

عروسی‌های شلوغ و مراسم‌های عزاداری اموات به عنوان 2کانون اصلی در انتقال ویروس بارها از زبان متولیان شبکه بهداشت و درمان اعلام شد این در حالی است که ستاد مقابله با کرونا هیچ گاه توانست چنین تجمعاتی را به تعطیلی بکشاند.

و حالا در بحبوحه بحران و در شرایطی که می‌طلبد اعمال محدودیت‌ها با شدت هر چه بیشتر رصد و با متخلفان برخورد جدی شود دفاتر ازدواج، آرایشگاه‌ها، گل فروشی و تزیین‌آرایی با دهن کجی به قانون، دستورالعمل‌های کرونا را نادیده گرفته و برای کاسبی خود جان دیگران را در معرض خطر قرار می‌دهند.

عصر روز گذشته در یکی از دفاتر ازدواج واقع در خیابان شهید نورالدینی جنب بانک مسکن که پیش از این نیز بارها پروتکل‌های بهداشتی را زیر پا گذاشته بود محل برگزاری محفل پیوند یک زوج بود به گونه‌ای که در خیابان‌های اطراف این دفترخانه ترافیک سنگینی از همراهان عروس و داماد در پی داشت.

اینکه چرا عده‌ای به خود اجازه می‌دهند در وضعیت بحران با سلامت جامعه بازی کنند و در چنین روزهایی جشن عروسی بگیرند نیاز به بررسی جامعه‌شناسی دارد اما ناتوانی مسؤولان با چنین واحدهای قانون شکن که به راحتی پروتکل‌ها را دور می‌زنند درد جامعه را بیشتر می‌کند.

آیا ستاد مقابله با کرونا متوجه برگزاری عروسی‌های کاروانی در سطح شهر نیست؟

انتهای پیام/82016

منبع: فارس

کلیدواژه: مرگ بیماری ویروس کهگیلویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۸۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع از مردم حق و وظیفه شوراها است

به گزارش خبرنگار مهر، عزت رضایی صبح یکشنبه در همایش روز ملی شوراها که در مجتمع فرهنگی فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: همانطور که می‌دانید جایگاه شوراها جایگاهی شرعی و قانونی است و خداوند در قرآن رجوع به خرد جمعی را در کنار نماز قرار داده است و این نشان از جایگاه شور و مشورت است.

وی افزود: در قانون اساسی در خصوص وظایف شوراها به صراحت اشاره شده است و قانون اساسی فنداسیون و چهارچوب این مملکت است که در هفت اصل به موضوع شوراها پرداخته و این مهم بیانگر اهمیت جایگاه شوراها است.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج خاطر نشان کرد: متأسفانه در عمل آنگونه که باید جایگاه شوراها در کشور ما نمود پیدا نمی‌کند چرا شورا برآمده از بطن و متن مردم است از این رو توجه به آنها ضروری است.

وی اعلام کرد: وظایف شوراها و دفاع از موکلین آنها که مردم هستند هم حق و هم تکلیف است و اگر انجام نشود مورد بازخواست قرار خواهیم گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه دفاع از مردم حق و وظیفه شوراهاست، گفت: مایه خوشحالی است که شوراها از موکلین و حق آنها دفاع می‌کنند شاید در این مسیر مشکلاتی هم برای شوراها پیش بیاید اما نباید هرگز از انجام این رسالت مهم کوتاه بیایند.

رضایی با تاکید براینکه مشکلاتی در شهر و روستاها وجود دارد که رفع آنها نیاز به ایجاد ارتباطات بیشتر بین شوراها به عنوان نمایندگان مردم و مسولان دارد، اضافه کرد: ارتباط و تعامل تنگاتنگ بین اعضای شورا و مسؤولان نقش بسزایی در پاسخ به مطالبات مردم دارد چرا که بستر را برای رساندن مطالبات مردم به گوش مسؤولان و تصمیم‌سازی و تصمیم گیری‌های درست فراهم می‌سازد.

کد خبر 6090681

دیگر خبرها

  • وضعیت جاده‌ها / محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود
  • دفاع از مردم حق و وظیفه شوراها است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل + عکس
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • پشیمانم!